Nova u nizu

Kazne Facebooku stižu kao na traci: sad im je 50 milijuna funti odrezala britanska Uprava za zaštitu tržišnog natjecanja

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Facebook je bio dužan pružati jasne informacije o tome pridržava li se odredbi CMA, i s obzirom da to nije činio, u CMA su zaključili da je nepoštivanje pravila britanskog državnog regulatora bilo namjerno



Facebook je kažnjen sa 50,5 milijuna funti od britanske Uprave za zaštitu tržišnog natjecanja (CMA), koja ga optužuje za namjerno kršenje pravila. Slučaj se odnosi na Facebookovu kupovinu Gif-sharing usluge Giphy prošle godine, koja je pod istragom. Kazna je drastična, jer dosad za slične slučajeve CMA nikad nije „odrezala“ kaznu veću od 325 tisuća funti.


Iz CMA, kako prenosi BBC, je priopćeno da Facebook nije pružao tražene informacije, ignorirao mnoga upozorenja i počinio “bitno kršenje pravila”. Tvrtka poriče namjerno kršenje pravila.


“Ovo je prvi put da je CMA otkrila da je neka tvrtka prekršila pravila svjesno odbijajući prijaviti sve potrebne podatke.”




CMA je izdala nešto što se naziva “početni nalog za provedbu”, koji ograničava način na koji rade tvrtke koje se spajaju, ali su pod istragom. Osmišljen je tako da drži tvrtke poluodvojenima i međusobno se natječe sve dok istraga ne završi.


Facebook je bio dužan pružati jasne informacije o tome pridržava li se odredbi CMA, i s obzirom da to nije činio, u CMA su zaključili da je nepoštivanje pravila britanskog državnog regulatora bilo namjerno.


Facebook negira da je namjerno prekršio pravila, uz tvrdnju da je ispoštovao pravila u bitnom, i ne slaže se s načinom da se sad traži dlaka u jajetu, na koji je način ta pravila ispoštovao.


“Odlučno odbacujemo nepravednu odluku CMA da kazni Facebook zbog navodne neusklađenosti s pravilima. Preispitat ćemo odluku CMA i razmotriti naše mogućnosti”, rekao je glasnogovornik Facebooka.


Ova loša vijest za Facebook stiže nakon prave bombe koju je jučer otkrio The Verge, da se Facebook sprema rebrendirati promjenom imena.  U ovom slučaju to se ne bi odnosilo na ime društvene mreže, već istoimeno ime kompanije.


Upitan je li to istina, BBC prenosi riječi glasnogovornika da ne komentiraju spekulacije i glasine.


BBC zaključuje da bi promjena imena kompanije u ovom trenutku zapravo imalo smisla s obzirom da je Facebook kao tvrtka zadnjih godina kupila niz usluga i aplikacija poput Instagrama i WhatsAppa, pa bi bilo logično da i Facebook ostane samo ime društvene mreže, ne i tvrtke.


Drugo i važnije, ime Facebook je u zadnje vrijeme postalo toksično. Tome su pridonesle učestale kazne državnih regulatora u raznim zemljama zbog nepridržavanje pravila, od netransparentnog skupljanja podataka o korisnicima do sumnjivih udruživanja. Facebook je aktualno kontaminiran i optužbama da je namjerno ignorirao vlastita istraživanja  tome kako sadržaji njegovih platformi loše utječu na mentalno zdravlje, posebno tinejdžera.