Državna agencija

Kalifornija glasuje o korištenju robotaksija, Cruise i Waymo uvjeravaju da su sigurniji od ljudskih vozača

Portal Novi list, Hina

Foto Reuters

Foto Reuters

Tim odobrenjem bi General Motorsu i Alphabetu bilo omogućeno da prošire testiranja svojih autonomnih vozila Cruise odnosno Waymo



Kalifornijska državna agencija u četvrtak će glasovati o prijedlogu da se robotaksijima omogući vožnja San Franciscom u svako doba.


Tim odobrenjem bi General Motorsu i Alphabetu bilo omogućeno da prošire testiranja svojih autonomnih vozila Cruise odnosno Waymo kao plaćenih taksija po cijelom gradu, stavljajući ih tako u izravno natjecanje s konkurentskim pružateljima usluga prijevoza Uberom i Lyftom.


Kalifornijska komisija za komunalne usluge (CPUC), koja ima jurisdikciju u cijeloj državi nad regulacijom autonomnih vozila, izradila je prijedlog nakon što su Waymo i Cruise podnijeli zahtjev za dozvole koje bi omogućile šire testiranje robotaksija.




Kompanije, koje su uložile milijarde u razvoj vozila, ali s malim prihodima, vide glasovanje agencije kao ključan sljedeći korak budući da razmatraju širenje u druge gradove i države.


No, to glasovanje dolazi usred snažnog protivljenja agencije za prijevoz i sigurnost u San Franciscu, koja tvrdi da je ponekad nepredvidiva vožnja robotskih automobila ometala vatrogasce, uzrokovala prometne gužve i kršila druga pravila u prometu te da tvrtke nisu u potpunosti otkrile podatke koji pokazuju probleme. Agencija je zato zatražila opreznije uvođenje robotaksija.


Cruise i Waymo su s druge strane tvrde da su njihovi robotaksiji sigurniji od ljudskih vozača te da nisu uzrokovali smrt ili ozljede opasne po život tijekom milijuna ukupno prijeđenih kilometara i da je testiranje u stvarnom svijetu ključno za usavršavanje tehnologije.


Cruise je na nedavnoj javnoj raspravi priopćio da ima oko 300 vozila u funkciji noću i 100 danju, dok ih Waymo ima otprilike 250. Očekuje se da će njihov broj porasti u slučaju da CPUC odobri prijedlog.


Testiranja su podijelila stanovništvo San Francisca koje s jedne strane zamjera što se njihov grad koristi kao laboratorij za testiranje, smatraju, neprovjerene tehnologije, dok s druge strane ima onih koji smatraju da bi to moglo dovesti do manje prometnih nesreća i ozljeda.


CPUC je dva puta odgađao glasovanje i to djelomično zbog sve većeg protivljenja.


U utorak je CPUC zaprimio izjavu Gradske prometne agencije San Francisca u kojoj stoji da je od proljeća 2022. zabilježeno gotovo 600 incidenata koji uključuju autonomna vozila te da vjeruju da je to „djelić” ukupnog broja.


Opremljeni senzorima za okretanje, vozila Waymo i Cruise privlačan su prizor u San Franciscu, osobito za posjetitelje koji nisu navikli na automobile bez vozača za volanom. Vozila se pozivaju putem aplikacije, a dopušteno je da besplatno voze putnike po većem dijelu grada, uz određena ograničenja.