Prvijenac Tanais Gamesa

Gorski kotar idealna kulisa za horor igru: Otkrivamo kako će izgledati hrvatska igrica Saint Kotar

Karmen Bosnić

Scena iz igrice

Scena iz igrice

Gorski kotar sam po sebi djeluje nekako misteriozno i prijeteće, stoga je po mojem mišljenju savršen kao mjesto radnje s obzirom na to da je igra psihološki horor, kaže osnivač Tanais Gamesa Marko Tominić



Noći, a nekad i dane, gubili ste igrajući Broken Sword i Monkey Island ili pak čitajući H. P. Lovecrafta i Edgara Allana Poea? Ne recite ništa više, pažnju će vam zasigurno privući psihološka horor igrica na kojoj radi hrvatski nezavisni studio Tanais Games, a koju bi u verzijama za Windows, Linux ili Mac uređaje mogli zaigrati tijekom 2017. godine. Radnja ove 2D point & click igre, koja kombinira najbolje elemente klasičnih avantura starog kova uz napetu priču prožetu horor elementima, odvija se u izmaštanom mjestu Saint Kotar, tamo negdje na području Gorskog kotara te je tako i dobila naziv – Saint Kotar.



Prvu igru Tanais Gamesa, studija osnovanog 2015. godine, odlikuje poseban stil crtanja, a jezivu atmosferu do kraja će dočarati snimljeni dijalozi te originalna zvučna podloga koja će dodatno oživjeti malo ruralno mjesto gdje je vrijeme stalo. Posjetitelji web stranica www.saintkotar.com i www.tanaisgames.com na tim odredištima mogu pratiti razvoj igre, kao i na službenim Facebook i Twitter profilima studija. Više o samoj igri, kao i o tome kako je ideja nastala, saznali smo od osnivača Tanais Gamesa, Marka Tominića.


Vrhunski talenti


Zašto ste imaginarno mjesto radnje smjestili baš u Gorski kotar?




– Osobno sam kao dizajner i pisac igre odlučio odmah na samom početku da želim radnju koja se odvija u Hrvatskoj. Imamo prelijepu zemlju s mnoštvom različitih područja koja mogu biti plodno tlo za kreativna djela. Gorski kotar sam po sebi djeluje nekako misteriozno i prijeteće, stoga je po mojem mišljenju savršen kao mjesto radnje s obzirom na to da je igra psihološki horor.


Iz igrice


Iz igrice



Možemo li znati nešto više o likovima i radnji?


– Benedek i Nikolay upoznali su se tijekom studentskih dana u Budimpešti. Od tada su najbolji prijatelji, što ima težine ponajviše kod Benedeka koji je zatvorena, čudna, osoba i nema drugih prijatelja. Zahvaljujući njihovom druženju, Nikolay je upoznao Benedekovu sestru Viktoriju s kojom se kasnije i oženio. U Saint Kotar stižu u listopadu 2006. godine zbog održavanja srednjovjekovne izložbe. Ironično, Benedekova i Nikolayeva velika životna ljubav – povijest, odvede ih na mračni put zbog serije jezivih ubojstava u mjestu. Ne bi li spasili živu glavu, moraju istraživati dublje tko ili što stoji iza tih ubojstava, istodobno otkrivajući vlastitu skrivenu prošlost.


Tko sve čini tim Tanais Gamesa? Gdje je sjedište studija?


– Osobno sam zadužen za vođenje cijelog projekta, marketing i promociju, priču i dizajn u smislu što igrač može ili ne može. Ivan Lugomer je umjetnički direktor zadužen za izradu scena, Josip Dolovčak brine o izradi likova i objekata, Andrej Ivan Čilić i Goran Babić rade na izradi grafičkih elemenata, odnosno glazbe i zvučnih efekata, dok su Hrvoje Čanić i Luka Vukajlović programeri. Vrhunski su to talenti, što potvrđuje i oduševljenje prizorima iz igre koje smo do sada otkrili.


Iz igrice


Iz igrice



Sjedište studija je u Puli, otkud smo Luka i ja, dok su ostali iz Zagreba. Teško je pronaći zaposlenike, s obzirom na to da je to relativno mlada industrija, pogotovo u Hrvatskoj. Stoga sam bio prisiljen, imajući u vidu da igra bude kvalitetna, zaposliti osobe izvan Pule. Na kraju krajeva to nije nikakav problem u današnje informatičko doba, sve se može i na daljinu zahvaljujući internetu i dostupnim alatima.


Zanemarena industrija


Na koji način bi industrija videoigara mogla utjecati na promociju Hrvatske, kao i na prihod? Kako to funkcionira vani?


– Industrija videoigara je kod nas uvelike zanemarena, i većina misli kako se tu zapravo netko igra dok radi. Iako se u zadnje vrijeme u javnosti pomalo počelo shvaćati koliko je ta industrija jaka i koliko bi mogla pomoći našem gospodarskom napretku, još nema nikakvih potpora od strane vladajućih. Primjerice, u većem broju država EU-a razvojni studiji uživaju velike potpore, pametno, jer godišnji prihodi cjelokupne industrije videoigara na globalnoj razini teže gotovo 100 milijardi dolara, što je više od filmske i glazbene industrije zajedno! Želimo li pokrenuti gospodarstvo, industrija videoigara trebala bi, dakle, biti u onoj grupi industrija koje bi Hrvatska morala identificirati kao strateške za razvoj. Poljska je od skoro nepoznate zemlje u toj industriji postala jedna od svjetskih velesila, upravo zahvaljujući njihovoj vladi. Toliko su cijenjeni da proizvođače igara njihov predsjednik svečano prima u svojem uredu, nešto poput našeg primjera kada sportaše prima predsjednica.


Iz igrice


Iz igrice