Frances Haugen

Facebookova zviždačica otvoreno pozvala Zuckerberga da odstupi s čela kompanije

Hina

Reuters

Reuters

Usred snažnih kritika zbog poslovnih praksi korporacije, Facebook je prošli tjedan objavio da je promijenio ime kompanije u Meta



Zviždačica Frances Haugen pozvala je u ponedjeljak svog bivšeg šefa Marka Zuckerberga da odstupi s mjesta izvršnog direktora Facebooka i tako dopusti promjene u toj kompaniji, umjesto da troši resurse na njeno rebrendiranje.


“Mislim da je malo vjerojatno da će se tvrtka promijeniti ako Mark Zuckerberg ostane glavni izvršni direktor (…) Facebook bi bio jači s nekim tko je spreman usredotočiti se na sigurnost”, rekla je Haugen u Lisabonu na otvaranju tehnološke konferencije Web Summit.


Naime, u javnost su nedavno procurili brojni interni dokumenti koji svjedoče praksama Facebooka koje su štetne po društvo i omogućavaju zloupotrebu te platforme, a koje je medijima, političkim institucijama i regulatorima dostavila Haugen.




Podatkovna inženjerka i menadžerica Haugen, koja je tvrtku napustila u svibnju, prošlog mjeseca je pred zastupnicima britanskog parlamenta i američkog Kongresa između ostalog izjavila da je objavljivanje sadržaja koji potiče mržnju “najbolji način rasta” Facebooka te da je kompanija “bez sumnje” svjesna da ta društvena mreža širi mržnju na internetu, pri čemu koristi algoritamski sustav koji prioritet daje sadržajima koji skupe najviše klikova.


Usred snažnih kritika zbog poslovnih praksi korporacije, Facebook je prošli tjedan objavio da je promijenio ime kompanije u Meta, pritom objasnivši da će novo ime bolje odražavati ono čime se bave, u trenutku kada se šire izvan društvenih medija na područja poput virtualne realnosti (VR), temeljenoj i na konceptu “metaverzuma”.


Promjena se ne odnosi na individualne platforme, kao što su Facebook, Instagram ili Whatsapp, već samo na matičnu kompaniju čiji su dio.


Komentirajući u Lisabonu to rebrendiranje, Haugen je ustvrdila da ono nema smisla s obzirom na sigurnosna pitanja koja se tek trebaju riješiti.


“Facebook uvijek iznova bira širenje i nova područja umjesto da kapitalizira već ostvareno”, rekla je Haugen, čiji je obraćanje često bilo prekidano pljeskom okupljenih.