App Tracking Transparency

Apple na elegantan način pojačao privatnost korisnika i izbio iz džepa milijarde Facebooku i ostalima

T.I.

Facebook, Snapchat, Twitter i YouTube, izgubili su oko 9,85 milijardi dolara prihoda zahvaljujući Appleovim pravilima privatnosti, koja su stupila na snagu krajem travnja s posljednjom Apple operacijskim sustavom iOS 14,5



Tehnološki gigant Apple prošle je godine najavio primjenu značajke App Tracking Transparency (ATT) koja zahtijeva od aplikacija da traže dopuštenje za praćenje podataka korisnika što mnoge društvene platforme nisu dočekale s odobravanjem, uključujući i Facebook koji je protestirao novinskim oglasom preko cijele stranice, a zahvaljujući istraživanju The Financial Timesa sada je jasno i zašto.


Naime, Facebook, Snapchat, Twitter i YouTube, izgubili su oko 9,85 milijardi dolara prihoda zahvaljujući Appleovim pravilima privatnosti, koja su stupila na snagu krajem travnja s posljednjom Apple operacijskim sustavom iOS 14,5, zabranjujući aplikacijama praćenje korisnika ako se isključe. Ta je promjena drastično otežala  društvenim platformama plasiranje visoko personaliziranih oglasa.


Prema izvješću, Facebook je izgubio najviše novca “u apsolutnom iznosu”, u usporedbi s drugim društvenim platformama zbog svoje raširenosti, pokriva milijarde korisnika. U međuvremenu, SnapChat je najgore prošao ako se gleda u postocima jer je njegovo oglašavanje uglavnom vezano uz pametne telefone, što ima smisla za proizvod koji nema verziju za desktop.




„Neke od platformi koje su bile najviše pogođene Appleovim novim pravilima privatnosti – posebno Facebook – moraju ponovno izgraditi svoju infrastrukturu od nule“ – rekao je za The Financial Times AdTech konzultant, Eric Seufert.


Appleova nova politika prisilit će društvene platforme i druge aplikacije da postanu kreativniji s oglašavanjem. Bilo da to znači fokusiranje na Android uređaje ili ulaganje u Appleov posao oglašavanja – koji je gotovo prekršio vlastita pravila tihim prikupljanjem korisničkih podataka na isti način kao što su to činile aplikacije trećih strana – morat će pronaći drugi izvor prihoda koji ne uključuju praćenje ljudi na njihovim iPhone uređajima.


„Moje uvjerenje je da je za izgradnju nove infrastrukture potrebna najmanje jedna godina. Nove alate i programske okvire potrebno je razviti od nule i opsežno testirati prije nego što se implementiraju velikom broju korisnika“, smatra Seufert.


Podsjetimo, iOS korisnici, odnosno vlasnici iPhonea u svakom trenutku u izborniku Settings/Privacy mogu provjeriti postavke praćenja i resetirati ranije dane dozvole aplikacijama te tako odabrati kome žele ili ne žele „prodati“ svoje podatke.