Profit protiv sigurnosti

Američki teleoperateri odbili zahtjev vlasti za odgodom uvođenja 5G usluge radi straha za sigurnost avio-prometa

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Zahtjev američkog ministra prometa Petea Buttigiega i Federalne uprave za zrakoplovstvo (FAA) naišao je na iznenađujući odbijanac  najvećih tele operatera AT&T-a  i Verizona, koji ne žele odgoditi uvođenje 5G usluge



Nakon što su američki proizvođači aviona upozorili su da bežični signali C-Band spektra 5G mogu ometati osjetljivu elektroniku zrakoplova i poremetiti letove, američka administracija reagirala je zahtjevom prema teleoperaterima da odgode primjenu  5G usluga.


No, kako javlja BBC, zahtjev američkog ministra prometa Petea Buttigiega i Federalne uprave za zrakoplovstvo (FAA) naišao je na iznenađujući odbijanac  najvećih tele operatera AT&T-a  i Verizona, koji su vlastima odgovorili da će primijeniti neke sigurnosne mjere, ali ne i odgoditi uvođenje usluge najavljene za 5. siječnja.


U zajedničkom pismu, glavni izvršni direktori AT&T-a i Verizona istaknuli su da bi prijedlog za odgodom uvođenja 5G usluga na petnaestak dana predstavljalo “neodgovorno odustajanje od operativne kontrole potrebne za implementaciju globalno konkurentne komunikacijske mreže.” Što god to značilo. U ministarstvu i federalnoj upravi s pravom misle suprotno, da bi bilo neodgovorno zbog profita i brže mobilne mreže dovoditi u pitanje sigurnost letova aviona i živote njihovih putnika.




Američki teleoperateri doduše imaju određenu argumentaciju u iskustvima drugih zemalja. Izrijekom su spomenuli Francusku koja je uvela 5G ,uz ograničenje da se odašiljači ne postavljaju u blizini zračnih luka.


Zakoni fizike isti su u Sjedinjenim Državama i Francuskoj. Ako je američkim zračnim prijevoznicima dopušteno obavljati letove svaki dan u Francuskoj, tada bi im isti operativni uvjeti trebali to omogućiti i u Sjedinjenim Državama”, stoji u pismu.  Zvuči logično, ali nije isto. Naime, kako navode američke vlasti, tehničke okolnosti u Francuskoj su drugačije s obzirom da telekomunikacijske tvrtke koje posluju u toj zemlji koriste niže razine snage za 5G od dopuštenih u SAD-u.


Zrakoplovna industrija i FAA ranije su izrazili zabrinutost zbog potencijalnih smetnji 5G s opremom zrakoplova. Prošlog mjeseca, šefovi dva najveća svjetska proizvođača aviona, Airbusa i Boeinga, uputili su apel ministru Buttigiegu u kojem su rekli da bi “5G smetnje mogle negativno utjecati na sposobnost zrakoplova da sigurno lete”.


U pismu se citira istraživanje trgovačke grupe Airlines for America koje je pokazalo da bi, u slučaju da su FAA-ova 5G pravila bila na snazi ​​2019., oko 345.000 putničkih letova i 5.400 teretnih letova bilo suočeno s kašnjenjima, preusmjeravanjem ili otkazivanjem.


Grupacija zračnih prijevoznika pozvala je američku Federalnu komisiju za komunikacije (FCC) i telekomunikacijsku industriju da surađuju s FAA-om i zrakoplovnim tvrtkama i rekla da bi u ponedjeljak mogla ići na sud ako FCC ne poduzme nužne korake.