"Biblijska pošast"

Najezda skakavaca (i glad) bit će sve češća: Klimatska kriza ugrožava prehranu

Šarlota Brnčić

Foto Pexels

S rastućim temperaturama planeta pripremite se za bum invazije skakavaca

Posljednjih godina postali su noćna mora afričkih farmera i stočara: riječ je o skakavcima koji pustoše polja. Invazija ovih opasnih insekata, međutim, više neće ostati sporadična pojava. Moramo se naviknuti na tu “Biblijsku pošast”.

Uzrok? Svemu je krivo povećanje temperatura na našem planetu, što već uzrokuje porast ekstremnih vremenskih pojava poput tornada i poplava, koje se izmjenjuju sa sve dužim sušnim razdobljima. Uzbunu izaziva nedavno istraživanje objavljeno u časopisu Ecological Monographs.

Baš kao i ljudi, skakavci mogu biti sramežljivi ili društveni, objašnjavaju istraživači sa Sveučilišta Arizona State.

Populacije ovih insekata mogu provesti nekoliko sezona u populaciji niske gustoće, koja se naziva faza usamljenosti. Međutim, pod povoljnim okolnostima, broj skakavaca se povećava do prenapučenosti, izazivajući drastičan pomak u stadijsku fazu: društvenu, jarko obojenu i sposobnu formirati migratorne rojeve od 80 milijuna skakavaca po četvornom kilometru.

Uz svakog skakavca koji konzumira do 2 grama vegetacije svaki dan, roj ove veličine može putovati do 90 milja dnevno, konzumirajući istu količinu hrane kao 35.000 ljudi. Nije ni čudo što se smatraju najrazornijim parazitom na svijetu.

Kako bi otkrili dinamiku povezanu s rojevima ovih strašnih insekata, znanstvenici su proučavali fiziologiju južnoameričkih skakavaca, posebno njihovu sposobnost probave hrane u različitim klimatskim uvjetima.

Istraživanja su pokazala da se skakavci brže probavljaju na višim temperaturama. To znači da što je toplije, manje će im trebati da se prehrane i razmnožavaju. Tako će se najezda skakavaca sve više ponavljati.

Prema predviđanjima znanstvenika, ovi će kukci u bliskoj budućnosti moći asimilirati puno više energije (između 8% i 17%) nego u sadašnjim klimatskim uvjetima.

Također se očekuje da će migratorne populacije južnoameričkih skakavaca proširiti svoj domet dalje od ekvatora zbog klimatskih promjena.