
Poduzeće Buretić Bregi posluje od 2003. godine u mjestu Bregi na obroncima planine Učka gdje Kvarner prodire u istarski poluotok
Za brojne vlasnike megajahti Rijeka je jedna od glavnih stanica za “špeceraj”. U trećem najvećem hrvatskom gradu napune svoje smočnice i kuhinje prije nego krenu na krstarenje prekrasnim jadranskim otocima. Na tom popisu za kupovinu se pritom često mogu pronaći proizvodi koje potpisuje obitelj Buretić, odnosno njihovo poduzeće Buretić Bregi.
Suha kobasica s tartufima ili ružmarinom, pašteta od creske janjetine i kuhani pršut poznat kao Prosciutto Cotto samo su neke od mesnih delicija koje se pronađu u košaricama tih moćnika. No njihovi proizvodi redovito stižu i do visoke klase hrvatskog društva te najboljih domaćih restorana i hotela.
Prije nego je ime Buretić obišlo kremu našeg društva, oni su bili jedna obična obitelj iz Boljuna u Istri sa stoljetnom tradicijom bavljenja poljoprivredom, koja je svoje svježe meso i prerađevine prodavala na području Opatije i okolice. Sve se promijenilo prije nešto više od 20 godina kada su se prestali baviti prodajom svježeg mesa i fokus poslovanja usmjerili isključivo na kvalitetne i originalne mesne proizvode. Tada je i osnovano poduzeće Buretić Bregi u mjestu Bregi na obroncima planine Učka gdje Kvarner prodire u istarski poluotok.
Danas se njihove delicije mogu pronaći u visoko rangiranim restoranima i hotelima, kao što su Jadran hoteli Rijeka, Jadranka hoteli, Valamar hoteli, Milenij hoteli, Liburnia Riviera, Hilton Hotels, Helios Faros, ali i manji luksuzni hoteli i restorani poput Navis Opatija, Stancija Meneghetti, San Canzian, Bevanda i drugi.
Autohtone delicije po tradicionalnoj recepturi
U čemu je tajna njihova uspjeha objasnio nam je Dalibor Buretić, gazda Buretić Bregi koji je u startu napomenuo da je riječ o originalnim, autohtonim delicijama koje se izrađuju po tradicionalnoj recepturi, a usavršene su samo vlastitim začinskim mješavinama kako ne bi imale okus velike industrije. Njihovo je načelo, kaže – ono što stavimo u proizvod, takav ćemo proizvod i dobiti.
“Upotrijebite li najbolje prirodne sastojke iz kraja u kojem živite, dobit ćete vrhunski gastro i turistički prepoznatljiv proizvod po uzoru na velike zapadne gastronomske regije u Italiji, Francuskoj ili Španjolskoj”, govori nam Buretić.
Svaki sastojak njihovih proizvoda ima svoje porijeklo i točno znaju odakle dolazi i kako je nastao. Oni, naime, surađuju s vrsnim uzgajivačima s područja Istre, okolice Zagreba i Slavonije te pograničnog područja Slovenije. Primjerice, za njihovu trajnu kobasicu i salamu potrebna je birana pasmina svinje iz produženog tova čije je meso posebne kakvoće i sočnosti. Tu je i suradnja s poljoprivrednom zadrugom s otoka Cresa s kojom su razvili paletu nekoliko prerađevina od mesa creske janjetine i ovčetine.
Njihovi su proizvodi uglavnom trajni ili polutrajni poput tradicionalne istrijanske kobasice za kuhanje ili pečenje koja se izrađuje bez ijednog aditiva i uopće ne sadrži nitritnu sol na čiju prisutnost danas mnogi polažu pažnju i vrlo je rijetko naći na tržištu proizvod bez tog sastojka.
“Takav način rada i proizvodnje je malo zahtjevniji, počevši od fine i disciplinirane obrade svježeg mesa pa preko tehnološkog procesa koji iziskuje više vremena za sušenje ili kuhanje. Međutim, povratna informacija zadovoljnog korisnika i konzumenta je sva snaga koju želimo zadržati i u budućnosti”, ističe Buretić.
Suradnja s Wolt Marketom
Trenutačno u svojim objektima obrađuju u prosjeku između 10 do 12 tona mjesečno, odnosno 120 do 150 tona godišnje. S obzirom na to da se radi o prirodnim tehnološkim procesima sušenja, bez dodataka starter kultura i ostalih „pomagača“, količine gotovih proizvoda su značajno manje u odnosu na ulaznu količinu svježeg mesa. Naravno, ovakav pristup ne može dati jeftini, industrijski proizvod, ali to ni nije njihov cilj. Kako kaže Buretić, oni ne žele biti najveći, već najbolji, što su brojni i prepoznali.
Njihovi se proizvodi tako mogu nabaviti unutar delikatesnih trgovina diljem Rijeke, Opatije, Krka, Cresa i Lošinja, Raba, Paga, Zagreba, Splita, Dubrovnika, Brača, Hvara i brojnih istarskih gradova, a njihovu su kvalitetu prepoznali i međunarodni trgovački lanci koji su ih uvrstili u svoj delikates program.
Prije nekoliko godina su sklopili i suradnju s Wolt Marketom, čime su otvorili još jedan kanal prodaje.
“Prodaja putem dostavnih platformi kao što je Wolt je stvarno budućnost maloprodaje i možemo očekivati rast na tom tržištu, ponajviše zbog brzine, efikasnosti i kvalitete usluge koje pružaju, ali i zbog pristupačne cijene. Iskustva s Woltom su sada jako pozitivna te se nadamo daljnjoj suradnji s tendecijom razvoja i napretka u povećanju ponude i široj upućenosti tržišta za takvim vidom prodaje”, napominje Buretić.
Wolt Market slavi pet godina
Wolt Market ove godine slavi petu godišnjicu od globalnog lansiranja, a u Hrvatskoj je prisutan od siječnja 2022. godine. Danas kod nas broji šest trgovina – četiri u Zagrebu, jednu u Splitu i jednu u Rijeci, s time da u ponudi imaju više tisuća proizvoda; od namirnica, proizvoda za njegu tijela i kućnih potrepština, do električnih uređaja, proizvoda za dom, auto kozmetike, kao i široki asortiman lokalnih proizvođača, među njima i od Buretić Bregi.
Na Wolt Marketu se tako mogu pronaći gotovo svi njihovi poznati proizvodi, od suhe kobasice s tartufima do narezanog istrijanskog ombola. U budućnosti će se svakako naći i neke nove delicije na kojima se intenzivno radi.
U planus u tako nove kobasice s brsečkim češnjakom, najpikantijom vrstom češnjaka koja se uzgaja u uskom zemljanom pojasu, od Mošćeničke Drage do Plominskog Zagorja. Rade i na pašteti s desertnim vinom prošek od žlahtine s otok Krka, a oba proizvoda će doprinijeti promociji Kvarnera kao Europske regije gastronomije u 2026. godini.
Budućnost je u obitelji
Što se pak tiče malo dalje budućnosti, i u tom polju se kuju neki planovi. Naime, u Buretić Bregima od 12 zaposlenih je četiri iz redova obitelji Buretić, tako da se može reći da je u pitanju obiteljski posao. Velike nade se pak polažu u mlađu kćer Anu koja je diplomirala Food Innovation and Development na Sveučilištu u Birminghamu u Velikoj Britaniji.
“Ana sada već tri godine radi u jednoj njemačkoj kompaniji gdje doprinosi osmišljavanju i razvijanju novih proizvoda. Posjećuje sve najveće sajmove u Europi te najveće tvornice prehrambenih proizvoda na području cijelog kontinenta i nadamo se da će time u budućnosti doprinijeti i obiteljskom poslu koji će danas, sutra na neki način biti i njezin posao”, zaključuje nam njen otac.