
Foto: TZG KRK
Na razini svih turističkih zajednica otoka Krka još 2021. godine izrađena je brand i komunikacijska strategija outdoor ponude otoka Krka, za razdoblje do 2025. godine, a uz nju i analiza trenutačnog stanja takve ponude u svim otočnim destinacijama na temelju kojih je u konačnici razrađen brand koncept »Krk Outdoor«
povezane vijesti
Krk je, uz sve svoje ostale kvalitete, bogatstva kulturno-povijesne baštine, prirodnih ljepota i eno-gastronomskih sadržaja upravo idealna destinacija i za sve one koji vole guštati u aktivnom provođenju slobodnog vremena.
Kako od onih ozbiljnih sportaša, sva bogatstva, raznolikost i sadržajnost, a već podulji niz godina i uređenost i opremljenost krčkih outdoor aduta, otok, pa tako i sam Grad Krk prepoznatim čine i od još brojnijih rekreativnih ljubitelja aktivnosti u prirodi. To posebice vrijedi za zaljubljenike u biciklizam, ali i u pješačko-planinarska guštanja u hike rutama.
Krčki outdoor, ustvrdila je na početku našeg razgovora Ivana Kovačić, direktorica Turističke zajednice grada Krka, odavna nije tek »plan za budućnost«, nego strateški cilj i alat koji se u smislu obogaćenja turističke ponude i produljenja sezone godinama već vrlo uspješno uklapa u mnoge od posjetitelja grada i otoka Krka već prepoznate, cijenjene i tražene proizvode.
Sadržaj za sve profile korisnika
– Tu vrst ponude, naime, krasi raznolikost, ali i širok raspon aktivnosti različite zahtjevnosti i intenziteta.
Za outdoor entuzijaste i rekreativce po cijelom je Krku uređena mreža pješačkih i biciklističkih staza, od lakših šetnica uz obalu do onih dužih i zahtjevnijih staza kroz unutrašnjost.
Na razini svih turističkih zajednica otoka Krka još 2021. godine izrađena je brand i komunikacijska strategija outdoor ponude otoka Krka, za razdoblje do 2025. godine, a uz nju i analiza trenutačnog stanja takve ponude u svim otočnim destinacijama, kao i analiza postojećih komunikacijskih aktivnosti, te niz drugih destinacijskih dokumenata na temelju kojih je u konačnici razrađen brand koncept »Krk Outdoor«, kazala je Kovačić te nastavila:
– TZ Kvarnera je u 2022. godini pokrenula jači razvoj i reorganizaciju projekta Kvarner Outdoor, kad su izrađeni novi vizualni standardi za cijelu županiju, novi standardi označavanja, numeriranja i markiranja bike i hike staza za područje cijele županije.
Potom su i turističke zajednice na našem otoku prionule sveobuhvatnijoj reviziji sustava bike i hike staza, svaka na svome području. Revizija i reorganizacija sustava i mreže krčkih bike i hike staza bio je zahtjevan i dugotrajan proces, po okončanju kojeg je utvrđen konačan popis staza koje su ušle u »službenu ponudu« odnosno sustav njihova promoviranja, te je pri tom suradnjom s partnerima realiziran i velik dio zahvata njihova uređenja i označavanja, objasnila je Kovačić.
Obogaćenje sezoneKrčki outdoor odavna nije tek »plan za budućnost«, nego strateški cilj i alat koji se u smislu obogaćenja turističke ponude i produljenja sezone godinama već vrlo uspješno uklapa u mnoge od posjetitelja grada i otoka Krka već prepoznate, cijenjene i tražene proizvode. |
– Pri izradi staza, nastojalo se, a držim i uspjelo, ponuditi sadržaje za sve profile korisnika – za obitelji i rekreativce, cestovne bicikliste, MTB ali i trekking bicikliste.
Nemala se pažnja u samom terenskom radu poklanjala i pažljivom interveniranju u prostoru, izradi kvalitetnih GPX zapisa kao i online te papirnatih karata koje će odgovarati novom županijskom, ali i »sveotočnome« sustavu.
Uz sustavno i uvjetno rečeno uniformno označavanje i uređenje staza, na razini županije, ciljevi projekta u provedbi kojeg smo na području grada Krka poprilično odmakli prije svega ogledaju se u ujednačavanju i standardiziranju informativnih materijala i infrastrukturne ponude. Te se mjere i nastojanja ogledaju u izradi standardizirane, kvalitetne kartografske podloge.
U posljednje se vrijeme na području grada Krka intenzivno radilo na pripremanju standardiziranih informativnih ploča na mjestima početka takvih staza, na pomno odabranim lokalitetima u središtima naselja ili drugim »logičnim točkama« kod kojih se naši posjetitelji okupljaju, i za koje se procijenilo da su mjesta na kojima će biciklisti ili hikeri prigodom kretanja na kružne rute moći parkirati svoja vozila.
Ploče su u izradi i uskoro će biti postavljene. Golem je posao odrađen i na planu izrade foto i videosnimanja odnosno kreiranju materijala vrhunske kvalitete za ciljane proizvode, u ciljanim okruženjima i s potrebnim atraktivnim motivima, nastavila je Kovačić.
Ulaganje u daljnji razvoj
– Uspjeh takvih nastojanja potvrđuju brojne vrijedne nagrade kojima je u protekloj godini ovjenčan naš zajednički promofilm posvećen bike ponudi, Echoes of Adventure.
Spomenuti film nedavno je u New Yorku nagrađen srebrnom statuom prestižne nagrade Telly, i to u kategoriji Travel & Tourism – Promotional Video (Putovanja i turizam – promotivni video).
Ovo priznanje uslijedilo je nakon već osvojene nagrade Golden Star dodijeljene u sklopu Međunarodnog festivala filma i multimedije Golden City Gate, priređenog kao dio sadržaja najvećeg svjetskog turističkog sajma ITB Berlin, istaknula je Kovačić.
– Sve te i takve mjere, kao i postignuća, upotpunjuju i zaokružuju naša nastojanja izrade kvalitetnih, modernih, efikasnih i uredno ažuriranih web-stranica, novosti i obogaćenja kojih se, kad je outdoor ponuda grada Krka u pitanju, i u ovom trenutku pripremaju s ciljem njihove potpune spremnosti i operativnosti do početka iduće predsezone.
Plan nam je i u 2025. godini uložiti sredstva u daljnji razvoj i osmišljavanje novih staza, kao i u održavanje postojećih, uz ostalo i kroz njihovo krčenje i uređivanje, markiranje te izradu i postavljanje standardizirane vertikalne signalizacije i info ploča.
Radi se i na marketinškom odnosno promocijskom unapređivanju prezentacije te vrste ponude kroz stvaranje baze novih atraktivnih fotografija sa staza. U planu je i nastavak videopromocije kroz promotivni film koji će obuhvatiti i promovirati hike ponudu.
Snorkeling avanturaSve spomenuto odlično dopunjava i obogaćuje mnogima već dobro poznata Camino Krk Story ponuda, a od nedavno i novi proizvod – snorkeling avantura koja otkriva netaknutu ljepotu krčkog podmorja. – Novoosmišljeni projekt koji će činiti važnu sastavnicu turističke ponude grada Krka dugo je, pažljivo i temeljito pripreman tijekom cijele ove godine. Snorkeling ili ronjenje na dah u plitkom moru, na dubinama do pet metara, pruža priliku za istraživanje raznolikog morskog svijeta dostupnog i neiskusnim roniocima, kaže nam govoreći o ovom novom proizvodu Kovačić. – Uz maske i peraje, turisti mogu uživati u čarima plitkih obalnih područja koja skrivaju jedinstvene podvodne pejzaže. Prije implementacije projekta, u suradnji s obrtom »Underwater Affair«, pomno su istražene i sondirane brojne mikrolokacije, zabilježene njihove geomorfološke karakteristike, dubine te flora i fauna. Potom su odabrane one najatraktivnije i najprikladnije za snorkeling koji će, uvjereni smo svi, već idućeg proljeća i ljeta turistima ponuditi jedinstven uvid u bogatstvo jadranskog podmorja uz obalu otoka Krka. Razvijanjem ovog projekta željeli smo usmjeriti pozornost na naše morske resurse, istaknuti njihovu vrijednost i podići svijest o važnosti njihovog očuvanja, te istovremeno potaknuti na razvoj novih oblika turizma. Lokacije za snorkeling, koje su odabrane u ovoj početnoj fazi ovog inovativnog outdoor projekta, spoj su prirode i povijesti, nastavlja naša sugovornica. Jedna od takvih lokacija obuhvaća otočić Kormat Veli, a druga je Plavnik. Uvjereni smo da će, među ostalima, i krčki brodari prepoznati vrijednost i potencijal ovog projekta te da će sinergijom svih koji u Krku sudjeluju u osmišljavanju, promoviranju i implementiranju elemenata outdoor ponude i snorkeling odskora postati jednim od bitnijih čimbenika aktivnog odmora u očuvanoj prirodi, ponude kojom se Krčani danas s punim pravom ponose i kvaliteta koje ih čini »potpuno drukčijim od drugih«. |