Kolektiv

Međunarodno priznanje: Članice WHW-a postaju direktorice Kunsthalle Wien

Davor Mandić

WHW je posao direktorica preuzeo na razdoblje od pet godina. Ana Dević će voditi WHW Akademiju i druge programe kolektiva u Zagrebu



ZAGREB Odjel za kulturu Grada Beča imenovao je članice kolektiva »Što, kako i za koga«/WHW (Ivet Ćurlin, Natašu Ilić i Sabinu Sabolović) za nove direktorice Kunsthalle Wien, javljaju iz Kolektiva. WHW je izabran, kaže se dalje, između više od osamdeset kandidata iz cijelog svijeta. Radi se o instituciji koja raspolaže dvama prostorima smještenim u samom centru Beča: velikom zgradom unutar kompleksa Museumsquartiera te manjim paviljonom na Karlsplatzu.


Kunsthalle Wien osnovana je 1992. godine s namjerom da bude mjesto produkcije i izlaganja suvremene umjetnosti. Krećući od privremene strukture kontejnera, u međuvremenu je prerasla u ozbiljnu infrastrukturu koja proizvodi osam do devet ambicioznih izložbi godišnje, te ima opsežni program edukacije i izdavaštva.WHW je posao direktorica preuzeo na razdoblje od pet godina. Ana Dević će voditi WHW Akademiju i druge programe kolektiva u Zagrebu, u koje će i ostale članice kolektiva nastaviti biti uključene.

– WHW svoj predloženi program temelji na orijentaciji na teme relevantne u bečkom, regionalnom i globalnom kontekstu; interesu za veze umjetnosti s društvenim i političkim kontekstom te na fokusu na nove umjetničke produkcije. Program namjeravamo razvijati kroz suradničke razmjene s nizom međunarodnih saveznika, ali nas zanima i razgovor s neistomišljenicima te gradnja institucije koja je odgovorna prema napetostima i polarizacijama koje trenutno obilježavaju suvremeno društvo.


Budući da su upravo ovo principi koje je WHW razvijao u svom radu u Zagrebu, ovo međunarodno priznanje doživljavamo u tužnom nesrazmjeru s lokalnom valorizacijom rada WHW-a. Kulturna politika godinama samo pogoršava uvjete u kojima radi WHW, kao i većina kolega s kulturne scene. WHW već pet godina vodi Galeriju Nova bez ugovora za prostor i bez reguliranog statusa, usprkos mnogim molbama Gradskom uredu za kulturu da razriješi ovaj problem s pozicije kulturne politike – vrednujući doprinos galerijskog programa zagrebačkoj sceni.




Sredstva koja Grad Zagreb i Ministarstvo kulture daju za izložbeni program WHW-a toliko su mala da ne pokrivaju ni pola bazičnih troškova čuvanja i tehničkog postava izložbi, te na taj način onemogućuju galeriji da bude upravo ono što je njena temeljna zadaća – podrška umjetnicima i proizvodnji novih umjetničkih radova. Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva već nekoliko godina nisko ocjenjuje relevantnost i utjecaj udruge WHW te nam odbija institucionalnu podršku koju, kao što znamo, prema njihovoj analizi zaslužuje niz udruga konzervativnog usmjerenja.


Smatramo da bi činjenica da će još jedan vrlo aktivan doprinos lokalnoj kulturnoj produkciji biti preusmjeren na inozemstvo, trebao potaknuti nositelje kulturne politike u Hrvatskoj da preispitaju uvjete rada na kulturnoj sceni – zaključuju članice Kolektiva.