11. Zajčevi dani

»Začarani klavir« pijanistice Tamare Jurkić Sviben

Kim Cuculić

Ljubav prema hrvatskoj glazbenoj baštini usmjerava njezin daljnji interes prema istraživanju hrvatskih skladatelja židovskog podrijetla te njihovom doprinosu hrvatskoj kulturi i glazbenoj baštini, koji proučava u sklopu doktorata iz kroatologije pri Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu



RIJEKA » Program jubilarnih 20. Zajčevih dana posvećenih obilježavanju 100. obljetnice smrti Ivana pl. Zajca nastavlja se u subotu, 11. siječnja. Riječ je o koncertu »Začarani klavir« pijanistice Tamare Jurkić Sviben, koji će u okviru ciklusa »Subotnje matineje u foyeru« biti održan u foyeru HNK Ivana pl. Zajca s početkom u 12 sati. Program je sastavljen od djela hrvatskih skladatelja na kojem će se naći »Začarani klavir« Alfija Kabilja, »Dječja suita« Rikarda Schwarza, Koncertna etida br.1 »Veseli razgovor« Ivana pl. Zajca, »Tri bizareske« Žige Hirschlera, Sonatina op. 24 Ivane Lang i Tokata Bruna Bjelinskog. 


   Važan dio glazbenog izričaja Tamare Jurkić Sviben upravo je promocija hrvatskih skladatelja. A ova hrvatska pijanistica rodom iz Pule, druženje s klavirom počinje u svojoj šestoj godini u rodnom gradu. Diplomirala je klavir u klasi akademika Jurice Muraia na Muzičkoj akademiji u Zagrebu 1995., te je pri istoj ustanovi stekla magisterij umjetnosti 2006. u klasi prof. Vladimira Krpana. Koncertira kao solistica i komorna glazbenica od 1992. na mnogim hrvatskim festivalima i u inozemstvu (Francuska, Danska, Island, Portugal, Grčka, Španjolska, Austrija, Albanija, Velika Britanija, Nizozemska, Njemačka, Mađarska, Ukrajina, Bosna i Hercegovina, Izrael, Indija), usredotočivši se na repertoar kraja 19. i početka 20. stoljeća. Usavršavala je svoje pijanističko umijeće kod Michaela Vosskresenskog i Leva Naumova, te u klasi Monique Mercier na Ecole Normale de Musique de Paris »Alfred Cortot«. Snimila je tri nosača zvuka za »Croatia Records« s djelima hrvatskih i američkih skladatelja prve polovice 20. stoljeća. Redovno snima i za Hrvatski radio. 


   Ljubav prema hrvatskoj glazbenoj baštini usmjerava njezin daljnji interes prema istraživanju hrvatskih skladatelja židovskog podrijetla te njihovom doprinosu hrvatskoj kulturi i glazbenoj baštini, koji proučava u sklopu doktorata iz kroatologije pri Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu. Surađivala je sa Simfonijskim orkestrom HRT-a, Dubrovačkim simfonijski orkestrom, orkestrom INK u Puli i Hrvatskim komornim orkestrom. Koncertirajući kao komorni glazbenik surađuje s renomiranim solistima iz zemlje i inozemstva.