
Foto C. BOŠKOVIĆ
Još 2013. godine Yasna Skorup Krneta započela je u Opatiji veliki ciklus na temu kravate, koji je imao prezentaciju povodom Noći muzeja 2014.
povezane vijesti
U Cravaticum muzeju kravate otvorena je izložba doniranih djela likovne umjetnice i dizajnerice Yasne Skorup Krneta, koja je izložila selekciju umjetničkih artefakata na temu kravate.
Još 2013. godine Yasna Skorup Krneta započela je u Opatiji veliki ciklus na temu kravate, koji je imao prezentaciju povodom Noći muzeja 2014., kao projekt naziva “Sto lica kravata & stolica kravata”. Za tu je priliku dizajnirala monumentalnu kravatu od 17 metara, postavljenu na pročelje vile Angioline, Hrvatskog muzeja turizma u Opatiji, u koju se doslovce ulazilo kroz kravatu.
„Kada sam otkrila da postoji Muzej kravate koji nastoji promovirati taj prekrasni element hrvatske baštine, odlučila sam donirati određeni broj svojih radova. Tako sam izabrala par radova, otprilike šest iz istog tadašnjeg ciklusa: jedna od njih je unikatna stolica kravata, koja je pravi dragulj: to je objekt ili instalacija koja je dizajnirana u jednom prilično dugom periodu, a izrađena je u jednoj tvrtci u Tešnju, u Bosni i Hercegovini, koja se bavi dizajnerskim namještajima“, objasnila je Skorup Krneta.
Kako dodaje Skorup Krneta, posjedujemo takvo blago, a nismo niti svjesni toga, tako da je za nju ta činjenica predstavljala poticaj da osmisli način kako kravatu brendirati i promovirati kao autentični hrvatski artefakt – a rezultat je kravata u svim oblicima i formama.
„Što se tiče tih izložaka–donacija, rekla bih nešto o ideji produkt dizajna: od svih naših razvikanih dizajnera, od struke, naime nitko se nije sjetio kravatu kao model odvesti dalje od samog predmeta koji nose muškarac i žena kao modni detalj. Yasna Skorup Krneta pokazala je da u toliko varijacija, toliko materijala, medija žanrova, može interpretirati medij kravate, što je stvarno fascinantno, a da živi u SAD-u, Velikoj Britaniji, Francuskoj ili na Novom Zelandu ona bi bila nacionalna umjetnica“, zaključila je Körbler.