Glazba

Povijesni događaj na Muzičkoj akademiji: Jazz orkestar Akademije održao prvi koncert

Davor Hrvoj

Nastup za pamćenje – Saša Nestorović i Jazz orkestar Muzičke akademije / snimio D. HRVOJ

Nastup za pamćenje – Saša Nestorović i Jazz orkestar Muzičke akademije / snimio D. HRVOJ

Nakon punih 30 godina na Muzičkoj akademiji ponovo je oformljen jazz orkestar i održao koncert u dvorani »Blagoje Bersa« koja postaje sve češće mjesto jazz susreta



 Pod vodstvom saksofonista i dirigenta Saše Nestorovića prvi je put nakon tridesetak godina nastupio ponovo oformljeni Jazz orkestar Muzičke akademije. Koncert je održan u dvorani »Blagoje Bersa« na Muzičkoj akademiji koja se tijekom prve polovice ove sezone pokazala primjerenom, osim za klasiku, i za održavanje jazz koncerata. U prilog tome govori i podatak da je bila ispunjena do posljednjeg mjesta.


Bio je to povijesni događaj koji je premašio očekivanja: prvi u nizu koncerata novoutemeljenog Jazz orkestra Muzičke akademije naslovljen – ususret budućem jazz odjelu. Naime pripreme su u tijeku, poduzimaju se razne predradnje i postoji mogućnost otvaranja odjela i to vrlo brzo. Projekt je pokrenut prije osam godina kad je Saša Nestorović, tada još docent, a danas izvanredni profesor, započeo s izbornim predmetom »Osnove jazz improvizacije«. Zanimanje studenata bilo je veliko, tako da su ubrzo s radom počeli ansambli, a od ove godine i orkestar.


Djelovao je Jazz orkestar Muzičke akademije još prije tridesetak godina, pod vodstvom uglednog trubača, profesora Stanka Selaka, no tada je sudjelovalo puno vanjskih članova, gostiju, a danas ga popunjavaju isključivo studenti Akademije – gosti se pridružuju tek povremeno, kao solisti. U ovom slučaju to su bili pijanist Petar Ćulibrk i trombonist Mario Šincek.




Na programu ovog dobro osmišljenog koncerta bili su standardi, uglavnom iz jazz miljea, a u pripremi je već program s djelima hrvatskih skladatelja. Tijekom cijelog nastupa osjećali su se velik entuzijazam, polet i radost muziciranja. Prvi dio protekao je u znaku bigbendaške tradicije, s djelima iz repertoara velikana orkestralnog jazza: Counta Basiea i Dukea Ellingtona, a u drugom su izvodili skladbe suvremenih jazz autora te prigodne – jazzističke obrade božićnih pjesama. Pritom, predstavili su široku paletu zvukova, ritmova i stilova, od swinga i gospela preko hardbopa i afro-kuban jazza do funka, glazbe treće struje i free jazza. Najdojmljivija je bila izvedba skladbe »Moanin’« Charlesa Mingusa u kojoj su neizmjerno uživali slušatelji i izvođači.


Publika je oduševljeno pozdravila izvedbe uigranog orkestra koji je svirao uvjerljivo, s primjerenom dinamikom, lijepim bojama i driveom, ali i solista među kojima je bio onih koji posve vješto, zrelo i osjećajno improviziraju. Publiku su osvojile i pjevačice: Maja Sremec u jednoj i Lea Šarić u dvije izvedbe. Nesvakidašnjim, »navijačkim« ponašanjem – u ovom slučaju svi su »navijali« za istu momčad – publika je Orkestar »prisilila« na dodatak, što je bila kruna ovog koncerta kojim je najavljeno novo doba hrvatske jazz pedagogije.