 
                                    Foto: Dean Miculinić
Na otvorenju su govorili Mihael Giba, producent izložbe s Akademije primijenjenih umjetnosti, Peter Purg, koordinator festivala Pixxelpoint iz Nove Gorice, te kustosi Katarina Podobnik i Gašper Rebernik, koji su ujedno i autori koncepcije izložbe
povezane vijesti
U programskom prostoru SRCE, na prvom katu knjižare V.B.Z. na Korzu, večeras je međunarodna studentska izložba Resonating Realities in the Fourth Space (Odjekujuće stvarnosti u Četvrtom prostoru). Izložba je okupila radove studentica i studenata iz Hrvatske, Poljske, Slovenije i Srbije, a predstavila je Akademija primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci u suradnji s međunarodnim partnerima, kao uvod u program festivala Pixxelpoint 2025, koji se pak održava u sklopu projekta Go! Borderless: Nova Gorica i Gorizia – Europska prijestolnica kulture 2025.

Na otvorenju su govorili Mihael Giba, producent izložbe s Akademije primijenjenih umjetnosti, Peter Purg, koordinator festivala Pixxelpoint iz Nove Gorice, te kustosi Katarina Podobnik i Gašper Rebernik, koji su ujedno i autori koncepcije izložbe.
Peter Purg istaknuo je kako ideja “četvrtog prostora” proizlazi iz želje da se istraže međuprostori dijaloga i rezonancije između različitih kulturnih i umjetničkih konteksta.
– Nakon iluzije “trećeg prostora”, onog u kojem, navodno, svi lijepo radimo, idemo na sveučilište i zatim se bavimo kulturom i umjetnošću, postavili smo pitanje: što dalje? To je bila ideja šezdesetih i sedamdesetih godina, ali je u međuvremenu propala. Mladi danas ponovno otvaraju to pitanje: što sada i što dalje – istaknuo je Purg.

Kustosica Katarina Podobnik čestitala je studentima i studenticama na izložbi, zahvalila na predanom radu i suradnji te naglasila kako smatra da su studenti/ce spremne zakoračiti iz studentskih u neke ozbiljnije umjetničke vode.
Student Gašper Rebernik, ujedno koautor koncepcije i sudionik izložbe, proveo je prisutne kroz postav te predstavio radove i njihove autore. Izloženi radovi istražuju različite pristupe suvremenim temama kroz multimedijske, interaktivne i imerzivne forme.

Primjerice, Aleksandra Bębenek u instalaciji Totem modernog čovjeka koristi skeniranje otisaka prstiju i algoritamsku analizu za generiranje “virtualnih totema”, odnosno osobnih, digitalnih bilješki povezanih s prirodom. Tania Kolarić predstavila je interaktivnu instalaciju Kaleidoskop, u kojoj tehnologija prepoznaje ljudske emocije i prevodi ih u dinamične vizualne i zvučne obrasce. U videoigri Grijeh i krivica autorice Ene Fajković, posjetitelji uranjaju u refleksivno okruženje koje istražuje moralnu odgovornost, oprost i unutarnji konflikt kroz narativ temeljen na izborima – igrač preuzima ulogu svećenika u urušavajućoj crkvi i kroz odluke oblikuje prostor i ishode priče, istovremeno se suočavajući s vlastitim osjećajem krivnje i etičkim dilemama.

Radovi su definitivno otvorili prostor za promišljanje o tehnologiji, identitetu i prirodi, ali i o načinu na koji umjetnost može stvarati veze između ljudi, prostora i vremena. Umjesto da nudi gotove “proizvode”, izložba potiče na usporavanje i osluškivanje, na prepoznavanje suptilnih prijelaza između stvarnog i zamišljenog, osobnog i kolektivnog.

Na izložbi sudjeluju: Aleksandra Bębenek (POL), Monika Chaberka (POL), Ana Evtić (SRB), Ena Fajković (HR), Tania Kolarić (HR), Tijana Mijušković (SRB), Gašper Rebernik (SLO) i Nika Škarica (HR). Izložba ostaje otvorena do 14. studenoga 2025., nakon čega se seli u TIR galeriju u Novoj Gorici, gdje će biti predstavljena u sklopu festivala Pixxelpoint 2025.

 
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                