Novi trend

Videa Pomorskog muzeja na platformi TikTok dosad pregledalo preko 85 tisuća ljudi

Ljiljana Hlača

TikTok profil Muzej je pokrenuo kroz program »Ljubav na prvi muzej« u vrijeme koronavirusa i nemogućnosti izravne komunikacije s posjetiteljima



Muzeji se moraju mijenjati i prilagođavati novim trendovima, prije svega digitalnim, a da je to novi put do korisnika, to jest posjetitelja, pokazuje primjer Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka čiji profil na najbrže rastućoj društvenoj aplikaciji TikTok prati 436 osoba, uratke im je »lajkalo« 5.556 osoba, a pregledalo njih 85.108.


Gotovo nezamislive brojke za jednu takvu ustanovu. TikTok profil na adresi https://www.tiktok.com/@ppmhp Muzej je pokrenuo kroz program »Ljubav na prvi muzej«, u vrijeme koronavirusa i nemogućnosti izravne komunikacije s posjetiteljima. A brojke pokazuju da su u relativno kratkom vremenu stekli poklonike koji ih prate, otkrivaju zanimljivosti o ovom muzeju, ali pokušaju i odgovoriti na kreativne izazove na koje ih izazivaju muzealci. Kako je istaknula ravnateljica ove ustanove Nikolina Radić Štivić muzeji zbog epidemije više neće biti isti – koronavirus ih je prisilno zatvorio sredinom ožujka, ali je zato srušio granice te otvorio virtualna vrata.


– Ovom platformom nastojimo približiti muzej, predmete, djelatnike, ali i situacije koje se događaju »iza kulisa« što većem broju korisnika. Činimo to jezikom koji je možda neobičan i nesvakidašnji za struku, ali suvremen, izazovan i raznolik za komunikaciju s mladima. Želja nam je mladima i tinejdžerima pokazati da muzeji zaista nisu ozbiljne i dosadne institucije, mjesta isključivo formalnog učenja i nezanimljive »kuće predmeta«, već da su suvremeni muzeji »kuće ideja«, privlačna, poznata i zabavna mjesta, osobito ako to iskustvo dijele s vršnjacima, istaknuto je.