PETAR FABIJAN PHOTOGRAPHY
Ime brenda inspirirano je tipičnim morskim pogledom grada – onim na prolaze između mora i kopna, mjestom gdje se more i otoci stapaju u jedinstvenu panoramu
povezane vijesti
Riječki dizajn nagrađen je na svjetskoj razini – treći Red Dot Design Award dobila je dizajnerica Veronika Uravić Čolak iz Rijeke unutar Reedesign Studija za izvrsnost dizajna ambalaže The Gates Gina. Red Dot jedna je od najprestižnijih međunarodnih nagrada u svijetu dizajna koju dodjeljuju Red Dot GmbH & Co. KG. Dodjeljuje se već 70 godina, a konkurenciju čini više od 8.000 dizajnerskih ostvarenja iz cijelog svijeta koja procjenjuje međunarodni žiri. Nagrada Red Dot: Brands & Communication Design prepoznaje izvanredne projekte, dizajnere i agencije. Svake godine natječaj poziva kreativce i tvrtke da prijave svoje realizirane kampanje i projekte. Pobjednici dobivaju jednu od nagrada: Red Dot, Red Dot: Best of the Best ili Red Dot: Grand Prix.
U 2025. godini prijave iz 58 zemalja ocjenjivane su u 18 kategorija. Ovim povodom 30 članova žirija okupilo se osobno kako bi svaki projekt procijenili uživo i pojedinačno – prema definiranim kriterijima te uzimajući u obzir sociokulturni kontekst, profesionalni fokus i dizajnersku stručnost. Koliko god projekti bili raznoliki, povezuje ih njihova kvaliteta dizajna – sada potvrđena i od međunarodno priznate i neovisne stručne komisije. Rad Veronike Uravić Čolak također je dobio i zlatni certifikat Rome Design Award – Gold winner za izvrsnost u ideji i izvedbi dizajnerskog rješenja. Spomenimo i da je The Gates Gin na London Spirits Competition u Londonu u konkurenciji nekoliko stotina džinova iz cijelog svijeta osvojio srebrnu medalju.

PETAR FABIJAN PHOTOGRAPHY
Kvarnerski pogled
The Gates Gin proizvod je hrvatske destilerije smještene u Rijeci. Ime brenda inspirirano je tipičnim morskim pogledom grada – onim na prolaze između mora i kopna, mjestom gdje se more i otoci stapaju u jedinstvenu panoramu. Naziv The Gates i dizajn ambalaže odražavaju tu povezanost s morem. Etiketa je izrađena od luksuznog Cotton Black kartona s bakrenim otiskom koji evocira boje zalaska sunca na moru, dok stražnja strana otkriva »kartu« kvarnerskog pogleda koji svaki dan dočekuje Riječane. Vrat boce obavijen je detaljem u obliku malog užeta za jedra – diskretnim, ali snažnim podsjetnikom na brend priču i pomorsku tradiciju.
U povodu nagrade Veronika Uravić Čolak govori na koji način ju je inspirirao ovaj dizajnerski zadatak:
– Inspiraciju za dizajn proizvoda uvijek pronalazim, osim kroz istraživanja, na najneočekivanije načine. Velika su mi inspiracija ljudi u mom okruženju, razne interakcije jer sam jako komunikativna te svakodnevne situacije i izazovi. U ovom projektu proces rada išao je onako kako treba, od komunikacije s klijentom, povjerenja, do slobode stvaranja te na kraju stručnih suradnika koji su izvedbu doveli do te visoke kvalitete koju smo dugo tražili. Ideju za dizajn ambalaže proizvoda često crpim iz samog naziva, odnosno od samog temelja projekta. Često je to dio moje usluge (naming – imenovanje brenda), ali često i rezultat suradnje ili brainstorminga.
Kada je moj dugogodišnji klijent Damir Ružić, vlasnik i direktor destilerije The Gates distillery, došao s idejom naziva povezanog uz pomorsku tradiciju grada Rijeke te asocijaciju na kvarnerske prolaze, logično mi je bilo pretočiti lokalnu panoramu koju svi uživamo svakodnevno živeći u Rijeci u estetiku rješenja ambalaže. Izazov je bio ispričati cijelu priču na tako malom formatu, što je kod dizajna ambalaže proizvoda uvijek jedna dimenzija kreativnosti više u kojoj zaista uživam. To je problematika koja, kada se uspije riješiti i realizirati, pričinja zaista zadovoljstvo jer tada sve kockice sjedaju na svoje mjesto.

PETAR FABIJAN PHOTOGRAPHY
Lokalni dizajn u svijetu
Velik dio posla ovdje je suradnja s klijentom koji svom dizajneru daje povjerenje, i tu uvijek naglašavam da je ovakav uspjeh, ova nagrada i slično, rezultat te uspješne komunikacije i zato sam jako zahvalna klijentu. Damir je prihvatio sve moje ideje i sugestije, jednostavno slično funkcioniramo što se estetike tiče, a što je izuzetno važno jer vizualno zamisliti na »praznom papiru« ambalažu koja ima dorade kao što je »pomorski konop« na grlu boce, etiketu koja je obostrano otisnuta, priču koja podupire brend destilerije u nastajanju ne bi bilo jednostavno u suradnji s nekim tko nije veliki estet i nema jasnu viziju brenda, osvrnula se Uravić Čolak.
Nagrađenu riječku dizajnericu pitamo i što joj znači ovo priznanje.
– Red Dot nagrada kao takva predstavlja sam vrh svjetske kreativne industrije, ove godine, primjerice, primila ju je Rimčeva Nevera R u kategoriji Product Design 2025. Biti treći put (Red Dot sam primila 2017., 2020. i 2025. godine) u društvu takvog dizajna mislim da nije mala stvar. To samo govori o dugogodišnjoj kontinuiranoj predaji kvaliteti onoga što radim i što nastojim zadržati i na taj način predstaviti lokalni dizajn na svjetskoj pozornici, zaključuje Veronika Uravić Čolak.
O dizajnerici
Veronika Uravić Čolak pohađala je Srednju talijansku školu u Rijeci. Studij dizajna pri Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu završila je 2002. godine. Od brojnih nagrada i priznanja izdvojimo Nagradu Hrvatskog muzejskog društva za koncept muzeja JGL Muzej farmacije (2021.) – kao dio tima JGL Muzeja farmacije zajedno s ravnateljem Marinom Pinturom, voditeljicom projekta Evom Usmiani Capobianco, direktorom JGL-a Ivom Usmianijem i arhitekticom Goranom Stipeč Brlić, te Big See Award za najbolji koncept za JGL Muzej farmacije (2021.) – kao dio tima za arhitektonsko ostvarenje čija je autorica Gorana Stipeč Brlić. Spomenimo i Content Marketing Institute Award za najbolju korporativnu knjigu »Disaster – dijagnoza modernog biznisa«, kao dio tima s autoricama Lindom Poščić Borovac, Anom Zoričić te piscem Zoranom Krušvarom.