Odličan Elvis Stanić

Publika je na ovogodišnjem festivalu Liburnia Jazz mogla vidjeti spoj “dvaju organizama”, na razne načine povezanih

Davor Hrvoj

Foto D. Hrvoj

Foto D. Hrvoj

Publika je mogla vidjeti spoj dvaju organizama, na razne načine povezanih: Elvis Stanić Banda i Big Banda RTV-a Slovenija, sjajnog orkestra sastavljenog od verziranih glazbenika koji su nastupili pod Avbeljevim ravnanjem



OPATIJA – U organizaciji Liburnia Jazza od 8. do 10. srpnja u Opatiji je održan 21. festival Liburnia Jazz. Središnji koncerti – sastava Tamara Obrovac Transhistria Original i Big Banda RTV-a Slovenija – održani su prva dana na Velikoj ljetnoj pozornici koja je ponos grada. No kao i svake godine organizator je ponudio bogat program zamišljen u maniri »street jazz arta«. Diverzije na razne lokacije u Opatiji napravili su Puhaći orkestar Lovran, Love Rich Trio, Spart Jazz Group, Jed Becker’s Group, Mystic Rose, Robert Mikuljan Quartet i mEmenTo.


Nova dimenzija


Poseban događaj bio je nastup Big Banda RTV-a Slovenija, koji se predstavio novim projektom. U doba korone ovaj orkestar nije imao suradnje sa stranim glazbenicima, što inače redovito čine, osim što su početkom godine ostvarili projekt s glazbenikom iz naših krajeva, pijanistom Zvjezdanom Ružićem. Novi je rezultat suradnje s Elvisom Stanićem. Prije nekoliko godina inicirao ga je Aleš Avbelj, koji je odabrao Stanićeve skladbe i za njih napisao aranžmane koji s razumijevanjem prate nit njegovih zamisli, ali i razvijaju njegove teme. Osim što je kroz svoje aranžmane Stanićevoj glazbi podario novu dimenziju, Avbelj je znalački odabrao soliste koji su smisleno nadograđivali teme i unosili u njih vlastiti karakter. Radi se o prepoznatljivim Stanićevim skladbama iz svih razdoblja njegove karijere: »Ayera« i »Harvard St.« s njegovog prvog albuma »Terra Sacra« iz 1997. (također i skladba »Terra Incognita« koja je zapravo »Terra Sacra«, ali toliko prerađena da je dobila novi naziv), »Angela« sa »Samba Mediterranea« iz 1999., »The Graceland« i »Walking the Spring« s »Mantana« iz 2001., »Kisha« i »Domus De Janas« s »Bolja strana svijeta« iz 2005., »Salson de Komizano« i »The Breakout« sa »Sol et Luna« iz 2012.


Iako je Stanić već surađivao s jazz orkestrima, primjerice s Jazz orkestrom HRT-a, ovo je njegov prvi cjeloviti projekt na području orkestralnog jazza. Spoj dvaju organizama koji su na razne načine povezani: Elvis Stanić Banda i Big Banda RTV-a Slovenija, koji je sjajan orkestar sastavljen od verziranih, svestranih glazbenika koji su nastupili pod Avbeljevim ravnanjem. Uz Stanića, koji je svirao gitaru te u jednoj izvedbi harmoniku, svirali su njegovi dugogodišnji suradnici: vokalistica Alba Nacinovich, kontrabasist Goran Rukavina i bubnjar Branimir Gazdik. Osim što su članovi ovog, najboljeg slovenskog jazz orkestra, dvojica Hrvata: trubači Antonio Geček i Darko Sedak Benčić, mnogi od slovenskih glazbenika u raznim kombinacijama surađuju s hrvatskim jazzistima. Između ostalog, saksofonist Primož Fleischman je svirao sa Stanićem i sudjelovao u snimanju njegovog albuma »Mantana«.


Boat jazz art




Publika, koja se okupila u velikom broju, uz poštivanje epidemioloških mjera, ovacijama je ispratila izvođače, posebice Elvisa Stanića, koji je ovim projektom napravio još jedan veliki iskorak u karijeri. Bila je to svojevrsna pretpremijera ovog projekta, a najavljeno je nekoliko koncerata tijekom rujna i listopada u Sloveniji i simanje albuma. Sudeći po trajanju koncerta, to bi mogao biti dvostruki CD.
Festival je zaključen 10. srpnja večernjim nastupima Robert Mikuljan Sexteta ispred Umjetničkog paviljona Juraj Šporer i sastava mEmenTo na šetalištu Slatina te »boat jazz artom« Spart Jazz Groupa na Jazz Boatu tijekom tradicionalne plovidbe opatijskim akvatorijem. Spart Jazz Group vodi gitarist Spartaco Črnjarić, jadan od utemeljitelja Liburnia Jazza i ovogodišnji dobitnik plakete HGU-a u povodu 55. obljetnice umjetničkog rada i doprinosa glazbenoj sceni. Trio u kojem su uz njega pjevačica Majda Marenčić i kontrabasist Bojan Skočilić očarao je publiku nepretencioznim izvedbama standarda, u pozitivnom duhu, poput neke jazz talasoterapije.


Tijekom plovidbe kapetan broda najavio je da će, u dogovoru s Elvisom Stanićem i Liburnia Jazzom, brod s jazz bendovima povremeno ploviti i nakon festivala, što će biti sjajna prilika za poboljšanje turističke ponude Opatije. Primjerice, oduševljeni jazz plovidbom njemački su turisti, koji već godinama ljetuju u Opatiji, izjavili da svake godine dolaze na Jazz Boat i da svoj boravak u Opatiji uvijek usklađuju s terminom održavanja festivala Liburnia Jazz. Budući da nisu jedini, vrijedilo bi razmisliti kako uložiti sredstva u širu međunarodnu, ali i promidžbu općenito. Naime čest je slučaj da sami nismo svjesni vlastitih dosega, ali kad nam na njih ukaže netko sa strane, netko tko je neutralan, to treba uzeti u obzir. Tako se, barem, ponašaju mudri ljudi.