»Musica Maxima« u bakarskoj konkatedrali sv. Andrije

Maksimalan glazbeni doživljaj u Bakru: Nastup ruskog violinista Maxima Fedotova bio je vrhunac večeri

Foto: MILJENKO ŠEGULJA

Foto: MILJENKO ŠEGULJA

Koncert u sklopu 13. međunarodnog festivala komorne glazbe.



Vrhunski svjetski glazbenici oduvijek privlače brojne obožavatelje i publiku koja ih prati i posjećuje njihove, često kilometrima udaljene, javne nastupe. Ali kada takvi umjetnici dođu nastupiti u naše susjedstvo, nerijetko ih previdimo ili zaboravimo. Srećom, nedjeljnu večer u Bakru nisu zaboravili brojni obožavatelji klasične glazbe koji su bili na koncertu u konkatedrali sv. Andrije.



Već je neko vrijeme poznato da se u Bakru nešto »kuha« i da uvijek ima nekih značajnih glazbenih i kulturnih događaja. Ponekad nam se može činiti da ih ima i više nego u Rijeci, barem onih koje organizira neka kulturno-umjetnička udruga kakva je »Sklad« iz Bakra. Naime, svake godine ulažu neizmjerne napore kako bi bakarskoj publici omogućili uživanje u velikim hrvatskim i svjetskim umjetnicima. Uz pomoć Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, koje podupire brojna koncertna gostovanja, ali i drugih donatora, održan je i koncert u sklopu 13. međunarodnog festivala komorne glazbe »Musica Maxima«.



Ruski Paganini



Navedeni festival nastao je iz prijateljstva prof. Mladena Dervenkara, inače voditelja Zagrebačkog komornog orkestra, i Maxima Fedotova, poznatog ruskog violinista i dirigenta kojeg neki nazivaju i »ruski Paganini«. Kao odjek tog festivala Zagrebački komorni orkestar s gostima je doputovao u Bakar, a nedjeljni koncert započeo je kratkim pozdravom Komornog sastava »Sklad« iz Bakra koji je izveo dvije skladbe ruskih skladatelja. Uslijedio je zatim i službeni dio programa: »Romantični plesovi« B. Bartóka u izvedbi Zagrebačkog komornog orkestra, a zatim i solistički koncert »Zima« A. Vivaldija iz ciklusa »Četiri godišnja doba« u kojem je s orkestrom nastupila američka violinistica Elisabeth Pitcairn. Nastup solistice bio je odmjeren i promišljen u svakom smislu, a ton je u njezinim rukama stvaralo jedno od najpoznatijih svjetskih glazbala – Stradivarijeva »Crvena Mendelssohn violina« iz 1720. godine po kojoj je i Oscarom nagrađeni film dobio ime.


Za vokalne točke večeri bila je zadužena Marija Vidović



Svjetski umjetnici





Za vokalne točke večeri uz pratnju orkestra bila je zadužena Marija Vidović, hrvatska sopranistica koja je nakon studija u Beču i Stuttgartu nastupala po brojnim svjetskim pozornicama, a danas radi i kao docentica na Nacionalnom konzervatoriju za glazbu u Mexico Cityju i asistentica na Glazbenoj akademiji »Kraljica Sofija« u Madridu. Svojim osebujnim glasom tamnijeg timbra oprezno je pristupila izvedbi Caccinijeve »Ave Marije«, ali se zato potpuno opušteno publici predstavila četvrtom od sedam »Ciganskih melodija« A. Dvoraka pod nazivom »Když mne stará matka zpívat učívala«.


Svojevrsni vrhunac večeri bio je nastup Maxima Fedotova u Vivaldijevom »Ljetu« i kasnije zajedno s Elisabeth Pitcairn u »Koncertu za dvije violine u d-molu« BWV 1043. Fedotov je u svojim nastupima doista pokazao sav svoj talent: prije svega kao violinist koji toliko opušteno vlada glazbalom da se slušatelj može u potpunosti predati i vjerovati izvođačevom umjeću. No, prava Fedotova veličina proizlazi iz njegove umjetničke nutrine i neiscrpne energije koja naprosto osvaja. Gotovo nestvarne bile su do tančina izrađene fraze koje su se miješale s akustikom bakarske crkve bez obzira svira li Fedotov kao solist, druga violina ili dio orkestra. Zagrebački komorni orkestar dostojno je pratio svjetske umjetnike predajući se njihovom solističkom i umjetničkom vodstvu, a publika je nakon Piazzollinog »Obliviona«, koji je bio posljednja točka službenog programa, sve umjetnike nagradila velikim pljeskom.



Svatko tko je bio na ovom koncertu može doista biti maksimalno zadovoljan, a svi koji to nisu morali bi biti barem minimalno tužni jer su propustili maksimalan umjetnički doživljaj.


__


Piše Igor VLAJNIĆ