EPK PROGRAM

Najavljena premijera: Zaigrana hrvatsko-francusko-slovenska “Oh la la” u Gradskom kazalištu lutaka

Davor Mandić

Foto Damir Škomrlj

Foto Damir Škomrlj

Predstava je nastala prema predlošku francuskih autora Bernarda Friota i Hervea Tulleta i prema najavama pruža djeci, ali i odraslima, tračak optimizma u ova teška vremena



RIJEKA – Još jedan projekt Rijeke 2020 – Europske prijestolnice kulture ovih će dana biti pokazan javnosti. Riječ je o koprodukciji Gradskog kazališta lutaka Rijeka s Dječjom kućom umjetnosti iz Ljubljane i Kolektivom Ma-Théâ Centra za dječju kreativnost iz Francuske.


Predstava pod naslovom “Oh la la”, prema predlošku francuskih autora Bernarda Friota i Hervea Tulleta, a u režiji Mateje Bizjak Petit i u izvedbi Petre Šarac, svoju će premijeru doživjeti u petak, 30. listopada i prema najavama na jučerašnjoj konferenciji za novinare, bit će to neuobičajeno iskustvo za GKL.


Ravnateljica GKL-a Magdalena Lupi Alvir napomenula je da rad na ovoj predstavi počiva na poeziji, što nije najčešća situacija u kazalištima, pa i onima za djecu.


Paradoks igre




– Iz mog kuta gledanja riječ je o predstavi koja je maštovita, igriva, topla, nježna, ali i snažna, a baš to nam u ovim trenucima freba. Nakon odgledane probe, ova predstava daje mi duhovnu hranu; tračak optimizma i vedrine – rekla je Lupi Alvir.


Bizjak Petit je istaknula jedan paradoks: da je igra u “Oh la la” ozbiljna stvar, potkrijepivši to Heraklitovom tezom da čovjek postaje najbliži sebi kad postigne takvu ozbiljnost kao dijete kad se igra.


– Ono što je neuobičajeno je to da glavni lik nije dijete, već odrasla osoba, ali ona koja nije zaboravila kako je biti dijete. I tijekom procesa s Petrom (Šarac, op. a.) tražili smo to dijete koje ona nosi u sebi; gdje je ta igra, ne u kazalištu, nego u njoj – rekla je Bizjak Petit, napomenuvši da je tekst originalan te da je motor cijele akcije participacija djece u projektu.


Na žalost to za premijeru neće biti u potpunosti moguće, jer trebala je prethodno biti organizirana radionica na kojoj bi nastali dijelovi buduće scenografije, no u reprizama to će se moći organizirati.


Na konferenciji su bili i slovenski partneri u projektu, asistent redateljice i dramaturginje Anže Virant te suradnica za scenski pokret Barbara Kanjc, koja je rekla da nije riječ o plesnoj predstavi, ali da je pokret iznimno važan, jer su ples i pokret djeci prirodni, tako se ona izražavaju.


Europski projekt


Petra Šarac, koja je kao izvođačica jedina na sceni, posvjedočila je da joj je ova jedna od onih pet do deset najdražih projekta/predstava u životu u kojima se sudjeluje, ona zbog koje se voli kazalište.


Direktorica Rijeke 2020 Irena Kregar Šegota izrazila je osobito zadovoljstvo činjenicom da je ovo prava kokreacija triju europskih zemalja, dakle pravi euro-projekt, što je u ovim okolnostima bilo iznimno teško čvrsto utemeljiti. Jednakjo tako istaknula je i veliki značaj autorskog dvojca.


– Ovom suradnjom se Gradsko kazalište lutaka Rijeka povezalo sa svjetskom kremom stvaralaštva za djecu. Izniman je to program u teškim uvjetima, ali nadam se da će biti dovoljan broj repriza – rekla je Kregar Šegota, da bi Lupi Alvir napomenula da je u planu puno repriza.
Predstava je označena podobnom za publiku stariju od tri godine, a traje 30 minuta.