
Dubravka Vrgoč / Foto Ana Križanec
povezane vijesti
HNK Ivana pl. Zajca odgovorio je u petak na otvoreno pismo propalestinskih organizacija istaknuvši da kao kazališna institucija ne određuje svoje umjetničke suradnje prema nacionalnoj pripadnosti, nego prema integritetu i vrijednostima koji umjetnik svojim djelom zastupa.
Organizacije koje podržavaju Palestinu u otvorenom pismu HNK-u zatražile su otkazivanje premijere baleta “Venezuela” izraelskog koreografa Ohada Naharina, za kojeg su rekli da je instrument propagandnog aparata države koja provodi nasilje nad civilima. Premijera u riječkom HNK-u najavljena je za studeni.
U odgovoru HNK-a, koji potpisuje intendantica Dubravka Vrgoč, stoji da je Ohad Naharin jedan od najvažnijih suvremenih koreografa na svijetu, čiji je umjetnički rad prepoznat upravo po hrabrosti, otvorenosti i stalnoj kritici svakog oblika nasilja, represije i dehumanizacije, uključujući onu koja dolazi iz njegove vlastite zemlje.
“Naharin već godinama javno i jasno izražava kritiku izraelske politike prema Palestincima. Naharinov umjetnički i ljudski stav nedvosmisleno se buni protiv nasilja, protiv kolonijalizma, a za slobodu izražavanja”, istaknula je.
Vrgoč ističe da HNK ostaje posvećen promicanju umjetničke slobode, dijalogu i otvaranju prostora za različita estetska i društvena iskustva, pri čemu ne zatvara oči pred kontekstima u kojima umjetnost nastaje i djeluje.
U tom smislu svjesni smo osjetljivosti trenutka i složenosti etičkih pitanja koja ste istaknuli, navodi se u odgovoru na otvoreno pismo inicijativa Za K.R.U.H. & Štrajk za Gazu, Inicijativa za akademiju solidarnosti i epistemičke pravde, Studentice za Palestinu, Nepokorena Palestina, Inicijativa za slobodnu Palestinu i BDS Hrvatska.
“Uvjereni smo da upravo kroz umjetnost – koja je sposobna govoriti i ondje gdje riječi zakažu – možemo doprinositi razvoju senzibiliteta, razumijevanja i, u konačnici, solidarnosti”, poručila je Vrgoč.
Potpisnice otvorenog pisma ustvrdile su da je Naharin višegodišnji umjetnički direktor i ključna figura kompanije Batsheva Dance Company – kulturnog ambasadora države Izrael, koju izravno financira izraelsko Ministarstvo vanjskih poslova i predstavlja “okosnicu državne kampanje Brand Israel – političkog programa čija je svrha prikrivanje i uljepšavanje višedesetljetne kolonijalne politike apartheida, okupacije i etničkog čišćenja palestinskog naroda, koristeći umjetnost kao sredstvo tzv. artwashinga”.