
Snimio Vedran KARUZA
Osjećam bliskost s ljudima ovdje, rekao bih – osjećam se kao kod kuće – samo što je vrijeme u Rijeci puno bolje nego u Finskoj, rekao je Ville Matvejeff
RIJEKA ”Od prvog susreta s orkestrom riječke Opere početkom sezone prošle jeseni uspostavili smo izvrsnu suradnju koja je dobra podloga za stvaranje umjetnosti. Od tada do danas osjećam stalni napredak u radu s ansamblima riječke Opere, zato sam vrlo uzbuđen zbog nastavka suradnje, dogovorene s upravom HNK Ivana pl. Zajca. Kao Finac, ne zbog činjenice da su naše dvije zemlje približno jednake brojem stanovništva, osjećam bliskost s ljudima ovdje, rekao bih – osjećam se kao kod kuće – samo što je vrijeme u Rijeci puno bolje nego u Finskoj.” Ovim riječima prokomentirao je mladi, dvadesetosmogodišnji dirigent Ville Matvejeff potpisivanje ugovora o daljnjoj dvogodišnjoj suradnji u svojstvu glavnog gosta dirigenta i umjetničkog savjetnika riječke Opere.
Inauguraciji su nazočili veleposlanik Republike Finske NJ.E. Timo Rajakangas s delegacijom finskih privrednika, gradonačelnik Rijeke mr. Vojko Obersnel, Marin Blažević direktor Opere riječkog kazališta, Romeo Drucker koncert-majstor orkestra Opere i Petar Kovačić, vođa dionice violončela.
– Finska je zemlja glazbe, rekao je NJ.E. Timo Rajakangas. Ponosni smo što vučemo nacionalnu liniju velikih skladatelja, dirigenata i tradiciju muzičkih festivala. A vi ste u riječkom kazalištu – angažirajući Ville Matvejeffa – dobili sve u jednom: on je skladatelj – ove sam godine bio na dvije praizvedbe njegovih kompozicija; izvrsni muzičar, istaknuti dirigent s karijerom u usponu, ali i organizator jednog od najvećih finskih festival klasične glazbe! Čestitam gradonačelniku i kazalištu, a na neki način vam i zavidim što ste ga dobili, jer s njim ide umjetnost, rekao je veleposlanik NJ. E.Timo Rajakangas.
Već ovoga ljeta, na Riječkim ljetnim noćima, maestro Matvejeff će postaviti mono-operu “Ljudski glas” Francisa Poulenca u izvedbi Ivane Srbljan, a potom “Kratki život” Manuela de Falle, s Anamarijom Knego, u glavnoj ulozi.
Za početak sezone (3. listopada, 2015.) predviđen je Gala concert, povodom 130. obljetnice zgrade riječkog kazališta, a na programu će se u listopadu naći i koncert s djelima Sibeliusa, povodom stote obljetnice njegova rođenja, koja se obilježava u cijelom svijetu.
U studenom je na programu premijera opere “Andrea Chenier” Umberta Giordana, s Kristinom Kolar i Giorgiom Surianom u glavnim ulogama; u ožujku 2016. riječka će publika premijerno gledati “Werthera” Julesa Masseneta, ali i simfonijski koncert s djelima Šostakoviča; u travnju će na programu simfonijskog koncerta biti djela Gustava Mahlera, a u svibnju se očekuje premijera Händelove opere “Giulio Cesare in Egitto”, kompletna u riječkoj podjeli – Anamaria Knego, Ivana Srbljan, Slavko Sekulić, Siniša Štork … – s Dianom Haller u naslovnoj ulozi, kao gošćom produkcije, koju će režirati Oliver Frljić, a u dramaturgiji Marina Blaževića.
Riječke ljetne noći 2016. godine bit će otvorene djelom “King Roger” Karola Szymanowskog, a sezona 2016/17. premijerom Verdijeva “Otella”. Iste će sezone biti premijerno izvedena djela “Didona i Enej” Henrija Purcella i “Erwartung” Arnolda Schoenberga.
Ovaj program najavili su Ville Matvejeff i Marin Blažević, a gradonačelnik Obersnel je kratko replicirao: “Poprilično obiman program za nekoga tko je došao uništiti operu u Rijeci!”
– Gradonačelnik Vojko Obersnel iskazao je zadovoljstvo zbog angažmana tako istaknutog umjetnika kao što je Ville Matvejeff:
– Slušajući ovo što smo doživjeli pod njegovim dirigentskim vodstvom do danas, vjerujem da ćemo se u naredne dvije godine nauživati dobre glazbe! Koliko je kultura važna i spaja ljude bez obzira na profesije, govori i činjenica da je s NJ. E. Timoom Rajakangasom u Rijeku stigla i delegacija finskih privrednika – nadam se da ćemo ostvariti suradnju i na gospodarskom planu, na obostrano zadovoljstvo!
Violinist Romeo Drucker, koncert-majstor orkestra riječke Opere, pročitao je čestitku dobrodošlice u angažman maestru Matvejeffu na finskom, ali i dodao da prati rad riječke opere od malih nogu – u tom je orkestru i njegov otac bio koncert-majstor – pa uvjereno tvrdi (uz poštovanje prema svima kroz povijest) da riječki orkestar opere nije nikada radio s boljim dirigentom!
Violončelist Petar Kovačić pak smatra – a to je uvjerenje stekao radeći s mnogim dirigentima – da je osnovna vrlina maestro Matvejeffa što u radu s njim – vrijeme leti!
– Vjerujem da će i ove dvije naredne godine proći učas i nadam se da ćemo zadržati osmjehe na licima, s kakvim danas odlazimo s njegovih proba!
Direktor riječke Opere, dr. Marin Blažević, zahvalio je gostima iz Finske i gradonačelniku Vojku Obersnelu na podršci u razvoju glazbeno scenske djelatnosti, a potom predstavio dio glazbenog programa Kazališta, kojim će ravnati maestro Matvejeff u naredne dvije godine.