
Kako ističe Žak Valenta, ovo je ujedno početak razmjene koju Trafik planira nastaviti s OKC-om Abrašević u 2026.
povezane vijesti
Predstava »I’m Alive« riječkog Trafika gostovala je u Mostaru u OKC-u Abrašević. Kako ovim povodom ističe Žak Valenta, ovo je ujedno početak razmjene koju Trafik planira nastaviti s OKC-om Abrašević u 2026. godini.
Koreograf predstave je Žak Valenta, a izvođač je Toni Flego. Kao inspiracija za performans poslužio je britanski umjetnik Michael Clark, sinonim za radikalnu koreografsku praksu u kojoj se susreću klasični balet, ekscentrična moda Leigha Boweryja i anarhičan post-punk zvuk benda The Fall.
– Buntovan spram konvencija i hijerarhija, njegovo djelovanje 80-ih godina anticipira estetske postupke koji i danas čine okosnicu suvremenog plesa. U prvom redu, riječ je o raskrinkavanju hetero-normativnih rodnih uloga što će rezultirati fluidnim utjelovljenima čije su konstitucije nestabilne i društveno subverzivne.
Polazeći od premise da se sintaksa plesnog tijela oblikuje pod utjecajima koji (ne)svjesno bivaju preuzeti od drugih autora/ica (u ovom slučaju Clark), solo »I’m Alive« istražuje procese transformacije i prevođenje koreografskih modela u nove izvedbene konstelacije.
Vizualno intrigantni kostimi i scenografija u spoju sa zvučnom kulisom elektro-punka kreiraju multimedijski okvir u kojem se tijelo prelama kroz različite plesne stilove i narative, sazdane od biografskih slojeva, fikcije i autopoetičkih opsesija.
Kao svojevrsni portret-kroz-drugog, izvedba Tonija Flege, međutim, ne iscrpljuje se u ponavljanju niti oponašanju Clarkovog vokabulara, već ustrajava na izlaganju vlastitih slabosti, eksponirajući tako ekonomske i ideološke uvjete plesa na periferiji EU-a.
Na tragu Trafikovih predstava koje su kružile oko slične pozicije fragilnog subjekta (J. P. Kamov i Ö. von Horvath) suočenog s društvenom dezintegracijom i tranzicijama, u prvom je planu tematiziranje golog preživljavanja.
Reinterpretacija Clarkovog koreografskog logosa polazište je za refleksiju o istrajnosti ogoljenog tijela na sceni, mogućnostima i granicama njegove pobune, piše u najavi predstave.