"Nigdje kao ovdje"

Predstava Francesca Scavette na Festivalu TranziT: Zanimljiva, promišljena i inspirativna

Ervin Pavleković

Foto Marin Ćuk Vurnek

Foto Marin Ćuk Vurnek

Predstava „Nigdje kao ovdje“ / „Nowhere Like Here“ Francesca Scavette bavi se pitanjima identiteta, stabilnosti, ljubavi, rutiniranosti, no i sukoba u kontekstu metaforike doma



Polazeći tvrdnje „dom je odakle se počinje“ što je kazao engleski književnik T. S. Eliot, zanimljiva, promišljena i inspirativna predstava „Nigdje kao ovdje“ / „Nowhere Like Here“ Francesca Scavette pitanjima identiteta, stabilnosti, ljubavi, rutiniranosti, no i sukoba u kontekstu metaforike doma zaokružila je posljednji blok ovogodišnjeg europskog festivala suvremenih kazališnih praksi TranziT.


Simbolika doma


Simbolikom doma kao mjesta emocionalne sigurnosti, mjesta u kojem odrastamo i stasamo u (odraslu) osobu, posljednja je predstava tako simbolično podvukla crtu ispod svih onih užasa kojima svjedočimo u našoj svakodnevici, o kojima su pak umjetnički izvijestile (i) neke ranije predstave izvedene na ovogodišnjem TRanziTu.


Foto Marin Ćuk Vurnek


Foto Marin Ćuk Vurnek



Predstava „Nigdje kao ovdje“, piše u njezinome opisu, „bavi se našim emocionalnim odgovorima na konotaciju doma kao metafore identiteta, kućnoga blaženstva, mjesta topline, udobnosti i ljubavi, ali i sukoba i rutina.


Mjesto gdje dočekujemo i gdje zatvaramo vrata te smo sami sa sobom, gdje se osjećamo sigurno i gdje se suđe može nagomilati. Utopijsko emocionalno mjesto kojeg se s nostalgijom prisjećamo: nije slučajno da se kada govorimo o domu, često vraćamo u djetinjstvo i spominjemo mjesta gdje smo odrasli“.


Foto Ervin Pavleković


Foto Ervin Pavleković

– Predstava otvara vizualni metaforički plan doma kao mikrokozmosa svijeta gdje se neprekidno ocrtavaju pragovi i slomljene granice. Plesači/ce na pozornici ponovno otkrivaju svakodnevne rituale, utjelovljujući fizičku kartografiju koja se neprestano transformira pred našim očima: gesta dobrodošlice postaje ikonični zaboravljeni jezik koji povezuje i odbacuje u isto vrijeme, u kratkom spoju kontradikcija.


Slika kuće postaje topografija našeg intimnog bića: ljudima su potrebne kuće kako bi sanjali, kako bi zamišljali. Politika gledanja, suprotstavljena impresiji bačenog pogleda – epifanijska i nemirna, istaknuto je.


Foto Marin Ćuk Vurnek


Foto Marin Ćuk Vurnek

Autorski tim


Koncept i koreografiju potpisuje Francesco Scavetta, a predstavu su zajedno kreirali i izvedbom oblikovali Margareta Firinger, Magalí Camps, George-Alexandru Pleșca, Jerneja Fekonja, Michał Przybyła, Laura Tóth i Thomas Vantuycom.


Foto Marin Ćuk Vurnek


Foto Marin Ćuk Vurnek

Glazbu je skladao Kim Myhr, dok je za zvuk uživo bio zadužen Matteo Dell’Unto. Dramaturgiju potpisuje Guy Cools, a scenografiju su oblikovali Francesco Scavetta i Luciano Goizueta. Za dizajn svjetla zaslužan je Stefano Stacchini, za kostime Mari Ballangrud, dok fotografiju potpisuje Naomi Pongolin.


Foto Marin Ćuk Vurnek


Foto Marin Ćuk Vurnek

Predstava je dio projekta Beyond Fronta: Bridging Periphery, projekta Kreativne Europe (2023-2026) kojeg provode Central Europe Dance Theatre – CEDT (Mađarska), Bunker (Slovenija), HIPP (Hrvatska), Krakow Dance Theatre (Poljska), M Studio (Rumunjska) i Vitlycke – Centar za izvedbene umjetnosti (Švedska) s ciljem poticanja lokalnog razvoja različitih područja suvremenog plesa.


Foto Ervin Pavleković


Foto Ervin Pavleković