Gradsko kazalište lutaka

“Lutkarsko se vraća kući”: Pravi povratak dogodit će se ovog petka i subote

Davor Mandić

Osim što će predstave imati od jednog do dva izvođača, gledalište, koje inače broji 126 mjesta, prilagođeno je za 40-ak mjesta. U GKL-u potiču online kupovanje karata



Prvu konferenciju neke riječke kulturne ustanove od izbijanja koronavirusne krize organiziralo je Gradsko kazalište lutaka Rijeka. Ovo je agilno kazalište i u krizi bilo aktivno, o čemu je govorila njegova ravnateljica Magdalena Lupi Alvir, ujedno najavivši predstojeće off i online aktivnosti.


– Budući da i mi lutkari svoje kazalište nazivamo kućom, ovaj »povratnički« program nazvali smo »Lutkarsko se vraća kući«. Počinjemo već danas programom »U lutkarsko s prozora«, što je nastavak našeg programa »U lutkarsko s kauča« – rekla je Lupi Alvir, objasnivši da će i »s kauča« još izlaziti uradaka; dapače, njih 10-ak, no paralelno kreće i seoba s kauča na prozor, pa će publika već od danas moći pratiti izvedbe predstave »Čarobna svirala« Almire Štifanić, također prisutne na jučerašnjoj konferenciji za novinare.


Prva lokacija predstave u kojoj je Štifanić uz Alexa Đakovića i izvođačica bit će Ulica Drage Gervaisa (kod marketa Brodokomerc), gdje će u 18 sati početi predstava, koju će se moći pogledati i na parkingu pored kafića Alibi na Krnjevu u četvrtak u 18 sati te na Korzu ispred gradske vijećnice u subotu, 23. svibnja, u 11 sati.


Četiri godišnja doba




Pravi povratak »kući«, odnosno u zgradu Kazališta na Brajdi, dogodit će se u petak i subotu, kada će od 18 sati biti izvedena predstava »Četiri godišnja doba« autorice Pike Vončine i redateljice Irene Rajh u izvedbi Damira Orlića. Kako je objasnila Lupi Alvir, u Kazalištu će se ozbiljno pridržavati epidemioloških uputa. Osim što će predstave imati od jednog do dva izvođača, gledalište, koje inače broji 126 mjesta, prilagođeno je za 40-ak mjesta, pri čemu se karte mogu kupiti i za pojedinačno i za »obiteljsko«, zajedničko sjedenje. Za predstavu »Četiri godišnja doba« karte se prodaju po popularnoj cijeni od 15 kuna, dok se u »Čarobnoj svirali« može uživati besplatno.


U GKL-u inače potiču online kupovanje karata, pa blagajna neće raditi ujutro, ali oni koji nisu kupili karte online moći će ipak sat i pol vremena prije predstave kupiti svoje mjesto u gledalištu. Lupi Alvir je posvjedočila da prvi gledatelji već zovu i da se oni u Kazalištu svi vesele tom prvom susretu.


Kretanje i pričanje priča


A ove dvije najavljene predstave u principu su bazirane oko dvaju limita postavljenih u ovo doba: kretanje i pričanje priča. Pa dok je »Čarobna frula« predstava o kretanju, koja aktivira svoje male gledatelje, »Četiri godišnja doba« u fokusu ima pričanje priča, o odrastanju, djetinjstvu, prijateljstvu i roditeljstvu.


Damir Orlić, izvođač u ovoj predstavi, na konferenciji je govorio i o svom iskustvu karantene u kojoj smo se svi našli. Njemu je najteže bilo to što u svim tim kućnim iskustvima nema doticaja s publikom.


– U ovom kazalištu većina predstava temelji se na interakciji s publikom. Tako sam i kod kuće, kada sam radio svoje priloge, uključio svoje klince, tako da ne bude prazno. Kad sam došao u ovo kazalište oduševila me količina predstava i to koliko djeca sudjeluju – rekao je Orlić, koji će se morati priviknuti na činjenicu da će te interakcije sada morati ipak biti manje, odnosno ona će se morati drugačije postaviti.
Lupi Alvir je za lipanj najavila i prvu njihovu EPK-premijeru – predstavu »Sretna kućica«, autorica Ivane Đule i Milice Sinkauz, u režiji Morane Dolenc, čemu se, kako je sam rekao, razveselio pročelnik Odjela za kulturu Ivan Šarar.


– Nadam se da se oko toga neće nešto zakomplicirati – rekao je pročelnik.


O ljubavi i pomaganju drugima


Predstava »Čarobna svirala« u svom fokusu ima kretanje, jednu od osnovnih dječjih potreba. Sadržaj priče, kaže se u opisu, postaje sredstvo za poticanje pokreta, a istovremeno utječe na razvoj mašte, pažnje, kreativnosti te na obogaćivanje jezičnog korpusa djece predškolske i rane školske dobi. Almira Štifanić je jedna od izvođačica, koja je, uz probleme koje je s radom od kuće imao i njen kolega Damir Orlić, imala još i probleme tehničke prirode.
– Nije meni problem osmisliti sadržaj, ali problem je bio u tehničkom smislu. Nisam educirana i za snimanje, i montiranje i dizanje na internet. Bio je to velik izazov – rekla je Štifanić, no i njoj je, kao i Orliću, jako nedostajao kontakt s djecom, koja u »Čarobnoj svirali«, kako je istaknula, uče o bojama, likovima i oblicima, o ljubavi i pomaganju drugima.