Ipak se može

“Jesus Christ Superstar” u “Zajcu”: Zaslužene stajaće ovacije

Davor Mandić

Foto: Ines Novković

Foto: Ines Novković

Kazalište Komedija donijelo je Riječanima rijedak uvid u vrhunsku produkciju na svjetskoj razini



RIJEKA – U HNK-u Ivana pl. Zajca nema ushićene publike, a u zadnje vrijeme baš ni publike, pa čak ni na premijerama. Tako je kako je, ali to nije tema ovoga napisa, jer se u četvrtak dogodilo nešto posve iznimno u kontekstu riječkog kazališta: zaslužene stajaće ovacije, kojih se ni bolji poznavatelji riječkih kazališnih (ne)prilika ne sjećaju.


Gledali smo, naime, rock-operu »Jesus Christ Superstar« u izvedbi zagrebačkog Kazališta Komedija i nakon dugo, predugo vremena, u kazalištu se moglo osjetiti pravo ushićenje. Frenetični aplauzi i uzvici bravo konstantno su prekidali izvedbu, što je i inače posve netipično za riječku publiku, koja se i tijekom najboljih izvedbi uglavnom drži rezervirano, da bi svoju afekciju pokazala tek na kraju, kad i ispodprosječne izvođače zove na poklon barem triput. Ali ovaj put nije bilo tako.


Maestralni Pilat


Hvaljena i nagrađivana Komedijina predstava nije nova, premijerno je izvedena u ožujku 2019. godine, no za ovu je prigodu obnovljena. Kad je na pozornicu ušao Ervin Baučić kao Juda i otpjevao »Heaven on their minds«, bilo je jasno da imamo barem odličnog Judu, što je već bilo nešto. A onda su krenuli i ostali i moglo se osjetiti kako se tupi svaka oštrica eventualne kritike i kod onih koji jako dobro poznaju, i vole, original. A takvih je, čini se, bilo dosta, jer se moglo čuti i glasova iz publike sinhroniziranih s izvođačima. Odlična je bila Renata Sabljak kao Marija Magdalena, nevjerojatno zabavan bio je Fabijan Pavao Medvešek kao nabildani metroseksualni Herod, no naprosto je maestralan bio Dražen Bratulić kao Pilat, koji je uz odličnu vokalnu interpretaciju donio i sjajno odglumljeno razdiranje čovjeka osuđenog na osuđivanje Isusa.




Na početku se činilo da je Filip Hozjak vokalno prenizak za Isusa, da se malo muči u visokim lagama i da mu je vibrato nesiguran, ali onda je otpjevao centralni Isusov song kao da je to zadnje što će u životu otpjevati. Kad je završio, publika mu jednostavno nije dala da nastavi od aplauza.


Vrhunska produkcija


Orkestar, balet, svi ostali glumci-pjevači… – jednostavno, vrhunska produkcija i duboki naklon publike Komediji, koja je pokazala da kazalište i u Hrvatskoj može biti iznimno i na svjetskoj razini.


Nažalost, u četvrtak je bilo praznih mjesta, pogotovo u ložama. U »Zajcu« su danima tvrdili da su karte rasprodane, pa je moguće da se neki s kartama nisu pojavili, a među njima možda i neki malograđani s gratis kartama koji si nisu našli zamjenu. Jučer je do dva popodne bilo samo još jedno slobodno mjesto (što znači da nije sve bilo rasprodano), tako da u trenutku pisanja ovog teksta ostaje nada da će gledalište navečer – kada je na programu druga postava, ali ne vjerujemo sa slabijim rezultatom – biti puno.