"Rakurs kao diskurs"

U Galeriji Principij otvorena izložba konceptualne fotografije

Ervin Pavleković

Foto Ana Križanec

Foto Ana Križanec

Estetska kategorija fotografije pada u drugi plan, a u prvome je planu razmišljanje o poruci



Nastala u sklopu istoimenog znanstveno-umjetničkog projekta, u Galeriji Principij je otvorena izložba konceptualne fotografije pod nazivom »Umjetnička fotografija danas. Rakurs kao diskurs« u sklopu koje su se svojim fotografskim radovima predstavili studenti s umjetničkih akademija – riječke, splitske i osječke, te s Odsjeka za povijest umjetnosti riječkog Filozofskog fakulteta.



Izložba je nastala temeljem radionice »Konceptualna fotografjia danas« koju su vodili izv. prof. dr. sc. Nataša Lah, prof. Borislav Božić, fotograf i dr. sc. Nadežda Elezović, u sklopu projekta koji vodi izv. prof. dr. sc. Nataša Lah s Katedre za povijest i teoriju moderne i suvremene umjetnosti Odsjeka za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta u Rijeci, s grupom suradnika iz zemlje i inozemstva, u uskoj suradnji s Fotoklubom Rijeka – Galerijom Principij.





Kako je kazala izv. prof. dr. sc. Nataša Lah, sam naziv izložbe odabran je s obzirom na to da je danas došlo do gubitka autorske komponente u proizvođenju fotografija, i to zato što je tehnološki napredak toliki da se obradom bilo kakve fotografije može postići ona razina koja je u svakom slučaju zadovoljavajuća.



– Prvo, mislimo konceptualno, što znači da će nam estetska kategorija fotografije pasti u drugi plan, a da će nam u prvi plan doći razmišljanje poruke koja se artikulira vizualno.


Drugi je dio bio taj da mi se nakon prve pomisli da bi se u to mogli uključiti naši ponajbolji hrvatski živući autori konceptualne fotografije, odjednom učinilo da bi mogli sudjelovati studenti koji u tim procesima jako malo sudjeluju – s Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci, Odsjeka za film i video Umjetničke akademije u Splitu te Odsjeka za vizualnu i medijsku umjetnost Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku i jedan kontrapunkt, studenti Odsjeka za povijest umjetnosti riječkog Filozofskog fakulteta – te da bismo tako možda mogli vidjeti postoji li neka razlika u razmišljanju fotografije u konceptualnom smislu, ističe Lah te dodaje da su studenti na terenu stoga pokušali razmišljati o tome kako fotografiju, dokument, predočiti konceptualno, tako da ujedno bude i komentar.



Izložba uključuje radove više studentica i jednoga studenta – Antee Ratković, Dore Križnik, Gabriele Ilić, Helene Bodlović, Miriam Volarić, Petre Kordić, Petre Radić te Sandra Matešina, a otvorena je do 15. studenoga, nakon čega se, od 16. do 28. studenoga, premješta na Filozofski fakultet u Rijeci, uz prostorije dekanata, gdje će radovi biti izloženi.