Rotiranje

Hrvatska umjetnost u njujorškom muzeju: Knifer, Stilinović i Sanja Iveković u novom postavu MoMA-e

Hina

Rad Julija Knifera / Foto Nenad Reberšak

Rad Julija Knifera / Foto Nenad Reberšak

Radovi spomenutih umjetnika dio su MoMA-ina fundusa i već su ranije izlagani u ovom muzeju kroz tematske izložbe



Prošlog vikenda njujorška MoMA predstavila je novi postav u svojih 20 od ukupno 60 galerija i među brojnim radovima raspoređenim na tri kata našli su se i neki s potpisom hrvatskih umjetnika, piše u četvrtak Jutarnji list.


Julije Knifer dobio je zapaženo mjesto u galeriji “Touching the Void” (Dodirujući prazninu) koja predstavlja djela nekih od najznamenitijih predstavnika minimalizma, dok su Sanja Iveković i Mladen Stilinović zastupljeni u segmentu nazvanom “After the Wall” (Nakon zida). Radovi spomenutih umjetnika dio su MoMA-ina fundusa i već su ranije izlagani u ovom muzeju kroz tematske izložbe.


Novi postav koji zauzima trećinu galerijskog prostora prva je faza ambicioznog plana čuvenog muzeja da redovito rotira svoju kolekciju, a počeo je prošle godine kada je MoMA svečano otvorila svoju obnovljenu i proširenu zgradu.




“Česta kritika postava bila je da je umjetnost izvan Zapadne Europe i Sjeverne Amerike isključena, kao i radovi ženskih umjetnica te umjetnika afričko-američkog porijekla“, rekla je za Jutarnji list tim povodom Ana Janevski, kustosica Odjela za medije u MoMa-i.


“Cilj je novog postava da se proširi dominantan kanon, da se uključe narativi i moderniteti iz ostalih dijelova svijeta, npr. iz Južne Amerike, Istočne Europe, Azije, te da se zbirka proširi po pitanju spola i rase. Puno se radilo na kreiranju novih poveznica između radova iz moderne i suvremene umjetnosti”.


Kronološki postav je zadržan, kako je pojasnila, ali je odlučeno da se izostavi podjela galerija po umjetničkim pravcima, npr. kubizam, futurizam itd., već su galerije dobile naslove na osnovu idejnih poveznica, donosi Jutarnji list.