Autorica

Izložba Carry Lee Hent u “Kloviću”: Let povrh slike

Ervin Pavleković

Foto Nikola Blagojević

Foto Nikola Blagojević

Metafora pojavnosti te specifična i atraktivna autentičnost stila



Gotovo krhki crteži povezani nježnim nitima, odnosno poetska vizija na papiru koji je i osnovni medij i nositelj značenja, neke su od karakteristika radova autorice Carry Lee Hent okupljenih u Galeriji »Juraj Klović« nedavno otvorenom samostalnom izložbom »Let povrh slike – Journey to freedom«, koji pozivaju gledatelja da zastane, uspori i osjeti ritam prostornosti u kojoj ptice simboliziraju slobodu, čežnju i(li) povezanost s nekim višim dimenzijama postojanja.


Suptilna tekstura


»Da bi iskazala osnovu svog vizualnog razmišljanja«, govori kustosica izložbe mr. sc. Jasna Rodin, »mlada se riječka umjetnica Carry Lee Hent odlučuje za rad u papiru, materijalu sasvim jednostavnom i laganom koji se u osnovi nameće suptilnom teksturom, osvajajući nas svojom nenametljivošću«.





– Koristeći se njime ona oblikuje mobile, izrezuje krugove, izrađuje lampione nadograđujući djelo tankim nitima vune, odnosno konca ili ga jednostavno ispunjava crtežom.


U kombinaciji dočaranih scena, sugestivnim teatralnim formama i pomacima gledišta, autorica gradi svoj umjetnički svijet, skladan i zavodljiv, prepoznatljiv po preciznosti izvedbe i vizualnoj čistoći.


Domišljati i slojeviti uradci nose svojstvenost i elementarnost skica, međutim pažljivijim promatranjem mi otkrivamo finoću i odmjerenost linija te smislenost razrađene ideje.


Razasuti poput oblaka plavetnilom neba oblici se prostiru galerijom, spojeni u svojem konceptu dočarane priče o povezanosti atributa, ali s izraženom težnjom prema slobodi i letu, ilustrira kustosica.


Duhovnost čovjeka


Kako pojašnjava, »prikazani motivi obrađeni su vještinom izabranih i domišljatih detalja crteža ždralova i roda, gracioznih ptica koje u sebi nose značenje, upućuju na duhovnost čovjeka iskazujući njegovu povezanost s prirodom«.



– Iako malenih dimenzija, razaznajemo ljepotu pokreta krila, naslućujemo trepet perja i mirnoću trenutka. Imaginacijom slagalice, motivi se otvaraju i igraju sjenama.


Iako zaustavljene, ptice ne miruju – dovoljan je dah vjetra ili korak prolaznika, a list papira zatreperi, oživljavajući prizor. Otvaranjem umjetničkih knjiga, one izvode svoj zavodljiv ples intiman i poetičan, mijenjajući se iz stranice u stranicu, unutar modrine udaljenih planina i naznačenih zelenih krajolika livada. Slika se često pretvara u sam objekt, a tada započinje mijena tonova; svjetlo i sjena stvaraju volumen, iluziju dubine i prostornosti, kaže kustosica.


Nova stvarnost


»Novi ciklus radova Carry Lee Hent«, kaže Rodin, »potvrđuje sve one kvalitete koje se u njezinome stvaralaštvu naziru od početaka; metafora pojavnosti te specifična i atraktivna autentičnost stila kreiraju novu stvarnost, spajajući ptice i nas«.



– Bjelinu papira prožimaju niti, vodeći od slike do slike, a nestalni i svjetlosni prizori donose mirnoću i tišinu u kojoj zaronjeni možemo ponekad čuti lepet krila i osjetiti zov daljine.


Radovi i nadalje nose idejne komponente umjetnosti Dalekog istoka, u čijem svjetonazoru umjetnica ističe elemente minimalizma, kao i traženje estetike jedinstva misli i osjećaja. Ipak, dijelom se od njega i odmiče, zbog čega djela odišu originalnim prizorima, intimizmom i zaokružuju ciklus potaknut duhovnošću i osjećajima, inspiriran pticama slobodnima poput mašte i snova, objašnjava kustosica.


Višeslojnost promišljanja


»Vizualno vrlo bliski realnosti i stvarnoj predodžbi, odrazi i doživljaji«, razlaže kustosica u predgovoru izložbe, »obogaćeni su višeslojnošću promišljanja te je taj prikazani poetski svijet u mnogočemu satkan od čarolije, od emotivnih, intuitivnih naznaka autorice«.



– Bića kao da su tkana od zraka, svjetlosti i tame, od silnica vjetra i pulsa života, jer sve se na slici pomiče i treperi, sakriva i pojavljuje sapleteno u zamršenom klupku koje nas vodi.


Poveznice predstavljaju koloristički i simbolički aspekt – kroz crvenu se naslućuje ljubav, odnosno put od srca do srca, a plava donosi nadu, prikazujući slobodan let prema otvorenom prostranstvu beskraja, piše kustosica.


Biografska bilješka


Umjetnica Carry Lee Hent rođena je 1991. u Rijeci. Diplomu magistrice medijskih umjetnosti i praksi, smjer scenografija, stekla je 2017. godine na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci.



Izlagala je na samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu od kojih izdvaja riječke izložbe: »Vrijedno motrenja«, »Gradina no limit«, »Otpornost«, »I migliori libri d’artista raccolti durante i corsi all’Accademia di Arti Appli – cante dell’Università di Rijeka«.


Asistira u Hrvatskom narodnom kazalištu Rijeka na projektima kao što su »Poljubi me, Kato«, »Čelične magnolije«, »Evita«, »Dekameron«, »Werther«; radi na projektima u filmskoj industiji od kojih izdvaja »The Dark tower«, »Jack Ryan 4«, »Vikings: Valhalla« te nezavisnim produkcijama »Oblaci su daleko« i »Glavno jelo«.


Autorica je predstave »Where is Alice?« izvedene 2017. Ilustrirala je slikovnicu za djecu pod nazivom »Lukavi žabac« autorice Mirne Potkovac-Endrighetti. Članica je HDLUR-a te živi i stvara u Rijeci.