
Foto Nikola Blagojević
Metafora pojavnosti te specifična i atraktivna autentičnost stila
povezane vijesti
Gotovo krhki crteži povezani nježnim nitima, odnosno poetska vizija na papiru koji je i osnovni medij i nositelj značenja, neke su od karakteristika radova autorice Carry Lee Hent okupljenih u Galeriji »Juraj Klović« nedavno otvorenom samostalnom izložbom »Let povrh slike – Journey to freedom«, koji pozivaju gledatelja da zastane, uspori i osjeti ritam prostornosti u kojoj ptice simboliziraju slobodu, čežnju i(li) povezanost s nekim višim dimenzijama postojanja.
Suptilna tekstura
»Da bi iskazala osnovu svog vizualnog razmišljanja«, govori kustosica izložbe mr. sc. Jasna Rodin, »mlada se riječka umjetnica Carry Lee Hent odlučuje za rad u papiru, materijalu sasvim jednostavnom i laganom koji se u osnovi nameće suptilnom teksturom, osvajajući nas svojom nenametljivošću«.
– Koristeći se njime ona oblikuje mobile, izrezuje krugove, izrađuje lampione nadograđujući djelo tankim nitima vune, odnosno konca ili ga jednostavno ispunjava crtežom.
U kombinaciji dočaranih scena, sugestivnim teatralnim formama i pomacima gledišta, autorica gradi svoj umjetnički svijet, skladan i zavodljiv, prepoznatljiv po preciznosti izvedbe i vizualnoj čistoći.
Domišljati i slojeviti uradci nose svojstvenost i elementarnost skica, međutim pažljivijim promatranjem mi otkrivamo finoću i odmjerenost linija te smislenost razrađene ideje.
Razasuti poput oblaka plavetnilom neba oblici se prostiru galerijom, spojeni u svojem konceptu dočarane priče o povezanosti atributa, ali s izraženom težnjom prema slobodi i letu, ilustrira kustosica.
Duhovnost čovjeka
Kako pojašnjava, »prikazani motivi obrađeni su vještinom izabranih i domišljatih detalja crteža ždralova i roda, gracioznih ptica koje u sebi nose značenje, upućuju na duhovnost čovjeka iskazujući njegovu povezanost s prirodom«.
– Iako malenih dimenzija, razaznajemo ljepotu pokreta krila, naslućujemo trepet perja i mirnoću trenutka. Imaginacijom slagalice, motivi se otvaraju i igraju sjenama.
Iako zaustavljene, ptice ne miruju – dovoljan je dah vjetra ili korak prolaznika, a list papira zatreperi, oživljavajući prizor. Otvaranjem umjetničkih knjiga, one izvode svoj zavodljiv ples intiman i poetičan, mijenjajući se iz stranice u stranicu, unutar modrine udaljenih planina i naznačenih zelenih krajolika livada. Slika se često pretvara u sam objekt, a tada započinje mijena tonova; svjetlo i sjena stvaraju volumen, iluziju dubine i prostornosti, kaže kustosica.
Nova stvarnost
»Novi ciklus radova Carry Lee Hent«, kaže Rodin, »potvrđuje sve one kvalitete koje se u njezinome stvaralaštvu naziru od početaka; metafora pojavnosti te specifična i atraktivna autentičnost stila kreiraju novu stvarnost, spajajući ptice i nas«.
– Bjelinu papira prožimaju niti, vodeći od slike do slike, a nestalni i svjetlosni prizori donose mirnoću i tišinu u kojoj zaronjeni možemo ponekad čuti lepet krila i osjetiti zov daljine.
Radovi i nadalje nose idejne komponente umjetnosti Dalekog istoka, u čijem svjetonazoru umjetnica ističe elemente minimalizma, kao i traženje estetike jedinstva misli i osjećaja. Ipak, dijelom se od njega i odmiče, zbog čega djela odišu originalnim prizorima, intimizmom i zaokružuju ciklus potaknut duhovnošću i osjećajima, inspiriran pticama slobodnima poput mašte i snova, objašnjava kustosica.
Višeslojnost promišljanja
»Vizualno vrlo bliski realnosti i stvarnoj predodžbi, odrazi i doživljaji«, razlaže kustosica u predgovoru izložbe, »obogaćeni su višeslojnošću promišljanja te je taj prikazani poetski svijet u mnogočemu satkan od čarolije, od emotivnih, intuitivnih naznaka autorice«.
– Bića kao da su tkana od zraka, svjetlosti i tame, od silnica vjetra i pulsa života, jer sve se na slici pomiče i treperi, sakriva i pojavljuje sapleteno u zamršenom klupku koje nas vodi.
Poveznice predstavljaju koloristički i simbolički aspekt – kroz crvenu se naslućuje ljubav, odnosno put od srca do srca, a plava donosi nadu, prikazujući slobodan let prema otvorenom prostranstvu beskraja, piše kustosica.
Biografska bilješka
Umjetnica Carry Lee Hent rođena je 1991. u Rijeci. Diplomu magistrice medijskih umjetnosti i praksi, smjer scenografija, stekla je 2017. godine na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci.
Izlagala je na samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu od kojih izdvaja riječke izložbe: »Vrijedno motrenja«, »Gradina no limit«, »Otpornost«, »I migliori libri d’artista raccolti durante i corsi all’Accademia di Arti Appli – cante dell’Università di Rijeka«.
Asistira u Hrvatskom narodnom kazalištu Rijeka na projektima kao što su »Poljubi me, Kato«, »Čelične magnolije«, »Evita«, »Dekameron«, »Werther«; radi na projektima u filmskoj industiji od kojih izdvaja »The Dark tower«, »Jack Ryan 4«, »Vikings: Valhalla« te nezavisnim produkcijama »Oblaci su daleko« i »Glavno jelo«.
Autorica je predstave »Where is Alice?« izvedene 2017. Ilustrirala je slikovnicu za djecu pod nazivom »Lukavi žabac« autorice Mirne Potkovac-Endrighetti. Članica je HDLUR-a te živi i stvara u Rijeci.