
Foto Ana Križanec
Riječki umjetnik izložio je recentne radove nastale u posljednje dvije godine. U petak otvara izložbu u Galeriji "Juraj Klović"
povezane vijesti
- Muzej grada Rijeke bez vršitelja dužnosti ravnatelja – izabrat će ga ministrica kulture i medija
- Većina u Odboru za kulturu protiv Kulišića na čelu Muzeja grada Rijeke. Što će se događati dalje?
- Dario Kulišić nam je potvrdio da nema ambiciju biti ravnatelj Muzeja grada Rijeke. Bit će v.d. do pronalaska trajnog rješenja
U Muzeju grada Rijeke, popularnoj “Kockici”, otvoren je prvi dio samostalne izložbe poznatog riječkog umjetnika Dražena Filipovića – Pegle pod nazivom »Linearno spiralne fuzije«, dok će drugi dio izložbe biti otvoren u petak navečer u Galeriji »Juraj Klović«.
Postav izložbe čine recentni radovi većinom nastali u posljednje dvije godine, a kojih je samo u Muzeju grada Rijeke izloženo čak 45.
Izložbu su otvorili ravnatelj Muzeja grada Rijeke Ervin Dubrović te predsjednik Upravnog odbora HDLU-a Rijeka Damir Šegota koji su rekli po nekoliko rečenica o radu samoga autora, a Šegota je pročitao ulomak iz predgovora monografije Dražena Filipovića – Pegle koji je napisao Slavko Timotijević.
Prepoznatljiv stil
– Podsjetio bih na društvenu ulogu koju Pegla ima u našem gradu, njegova potreba za prisutnošću i solidarnošću na svim događanjima izrazito je bitna.
Pegla se našao u poziciji kada je nakon praznine počela nova slika, postmodernizam, novi pristup i reinterpretacija povijesti moderne umjetnosti nakon koje je prilika da se traži svoje mjesto pod suncem i nađe vlastiti put.
On naravno nikad ne ide iz ništavila, uvijek se zasniva na nečemu, na vizualnosti moderne umjetnosti, s onim dodatkom koji nije uvijek vidljiv iz prve, kazao je Dubrović.
Peglin stil prepoznatljiv je po grafičkoj liniji, spirali koja raščlanjuje, stvara, a sam prostor platna ispunjen je do najsitnijeg detalja finoćom tekstura i kolorita.
Snažna autorska obilježja proizlaze iz suptilne sinteze grafičkog, odnosno crtačkog umijeća i slikarske poetike koja tvori jake, dovoljno eterične i konstruktivne slike.
One posjeduju onu potrebnu suvremenu dimenziju prostora koji svoju vizualnost nameće dominantno i neovisno o strujama, prodirući u sam vrh hrvatske likovnosti.
Više o nastajanju radova kazao je sam umjetnik.
Perfekcionist
– Naziv je samo linearno spiralna faktura, inače je u slikarstvu crtež osnova, pa sam ja to pretočio u sve moje radove i napravio jednu teksturu koja je prepoznatljiva.
Moj rad se sada prepoznaje i ne može se zamijeniti za nekog drugog autora, a taj rad je vrlo decidiran, točan, od ivice do ivice. U naravi sam perfekcionist, od opreme do slike i izvedbe, sve mora biti perfektno.
Ovaj opus negdje pretendira kolorit, ali sve je to napravljeno kistom od nekoliko dlačica – objasnio je Pegla, čiji radovi podsjećaju na pašku čipku koju »tka« kistom od samo petnaest dlačica.
Kako je Timotijević napisao u predgovoru monografije, temelji slikarstva Dražena Filipovića – Pegle predstavljeni su upravo u tom posebnom trenutku, negdje polovicom sedamdesetih, kada visoka moderna ostaje bez daha, a postmoderna se tek fragmentarno nazire u još nejasnim obrisima.
Dakle, taj trenutak predstavlja neku vrstu vakuuma na sceni u kojem mnogi umjetnici nalaze i osvajaju slobodu koju koriste da bi zaobišli i nadvladali trendove i stilove kako bi razvijali poseban jezik umjetnosti u kojemu je gotovo sve dozvoljeno, od citiranja, sempliranja i prisvajanja do najnevjerojatnijih vrsta kombiniranja transfera, pravljenja simbioza i jednostavnih ili kompliciranih fuzija.