Dnevnik s ruba pustinje

Dnevničke fotoslike Amele Frankl: MUO ugošćuje izložbu multimedijalne umjetnice

Davor Mandić

Izložba će predstaviti oko 150 fotografija koje umjetnica predstavlja u formi dnevničkog fotografskog niza s njena putovanja po Mauritaniji, Francuskoj i Hrvatskoj



ZAGREB – Izložba multimedijalne umjetnice Amele Frankl »Dnevnik s ruba pustinje«, koja se otvara 9. ožujka u Muzeju za umjetnost i obrt, predstavlja kompozicije dnevničkih fotoslika, skup fotografija i fotomontaža iz osobnog arhiva umjetnice nastale u razdoblju od 2019. do 2021. godine. Kako se kaže u najavi iz MUO-a, u formi dnevničkog fotografskog niza, u kojem svaka fotografija ima svoju priču i emocionalnu pozadinu, bit će izloženo oko 150 fotografija.


– Riječ je o dnevničkom fotografskom zapisu fascinacije okruženjem koji je Amela Frankl započela putovanjem u Mauritaniju, nastavila po Francuskoj, te naposljetku u Zagrebu, u njenoj zagrebačkoj svakodnevici. Kako sama umjetnica opisuje, radi se o fotodnevniku bez datuma, bez racionalizacije osjećaja i reda. Nedisciplinirano i nedosljedno. Krnje, s ispadima brzih misli, fiktivnim dijalozima i komentarima u kojima priziva omiljene grčke junake i božanstva. Kao i uvijek, tako i u ovom radu fotografski materijal je u funkciji vizualno-tehničkog »supporta« na kojem će ona sto, dvjesto puta pokušati započeti neku svoju priču – kaže se u najavi.


Tako je, primjerice, fotografija »Četiri Argonauta traže posao«, snimljena na ulicama glavnog grada Nouakchotta u Mauritaniji, govori o načinu života tamošnjeg stanovništva koji su inspirirali umjetnicu i vrlo često ju podsjećali na likove iz grčke mitologije. Jednako tako umjetnica prikazuje fascinaciju geografskim razmjerima i meteorološkim razlikama između Mauritanije i Hrvatske, koju, ističe se u najavi, pokušava sažeti u samo jednoj rečenici. Za ilustraciju umjetnici je poslužio detalj sa srednjovjekovne tapiserije iz Angersa. Također, u cijelom nizu fotografija u kojima su motivi djeca, fascinacija umjetnice je upravo dječja igra, energija i njihova dionizijska snaga te potencijal. Fotografija je snimljena u Bordeauxu u Francuskoj.




Kustosica izložbe je Ivana Mance iz Instituta za povijest umjetnosti, dok je kustosica za izložbe Muzeja za umjetnost i obrt Marijana Paula Ferenčić.


O umjetnici


Amela Frankl (Zagreb 1963.) multimedijalna umjetnica, diplomirala slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti (klasa F. Kulmer) u Zagrebu 1988. godine. U razdoblju od 1989. do 1994. godine na studijskom je boravku u Kölnu. Članica HZSU-a. Živi i radi u Zagrebu. Realizacije (izbor): »I to će proći«, Institut za suvremenu umjetnost, Zagreb, 2017.; »Što nosim«, projekt knjige, u suradnji s MSU i MeandarMedia, 2017.; »Balada o dva nadgrobna bloka«, park Zrinjevac, Zagreb, 2015.; »Za početak«, u suradnji s orguljašem Pavom Mašićem, Stara sinagoga, Koprivnica, 2013.; »Što nosim«, u suradnji s deset zagrebačkih kustosa i kustoskih udruga, Muzej suvremene umjetnosti Zagreb Zagreb-Pariz, 2011. – 2013.; »Za zdenac života«, Atelje Meštrović, Zagreb, 2011.; »Ime mojega oca«, Slika od zvuka, Treći program Hrvatskog Radija, 2010.; »Do kosti«, Gradska Galerija Labin, Labin, 2010.; »S njima i bez njih«, Festival Ekstravagantna tijela: Estravagantni umovi, Zagreb 2010.