Četiri rada

FOTO U MMSU-u otvorena izložba Jelene Jureše "Koreografije nasilja"

Kim Cuculić

Foto: Dean Miculinić

Foto: Dean Miculinić

Dan nakon otvorenja, 14. studenoga, u 18 sati održat će se razgovor u kojem sudjeluju Jelena Jureša, Barbara Matejčić, Aleksandra Sekulić, Branka Benčić i moderatorica Ivana Pejić

 


RIJEKA – U Muzeju moderne i suvremene umjetnosti otvorena je izložba “Koreografije nasilja”, prva velika samostalna izložba Jelene Jureše u Hrvatskoj, koja okuplja pregled njezine recentne produkcije iz područja filma, videa i videoinstalacije.


U svojem radu Jelena Jureša bavi se pitanjima identiteta, politikama sjećanja i zaborava, odnosom promatrača i promatranog, reprezentacijskih (ne)moći slike. Istražujući složene odnose između kolektivnog sjećanja i političke odgovornosti, umjetnička praksa Jelene Jureše propituje načine na koje se povijest reflektira i reproducira u suvremenom društvu.


Foto galerija: Otvorena izložba Jelene Jureše Foto: Dean Miculinić





Izložba  okuplja četiri rada postavljena u velike središnje izložbene dvorane MMSU-a kao imerzivne audiovizualne instalacije: radi se o novom eksperimentalnom filmu i videoinstalaciji “Ne shvaćajte to osobno” (2025.), eksperimentalnom filmu “Ubundu” (2019.), te monumentalnom i kompleksnom radu “Afazija” (2019.), dugometražnom filmskom eseju koji se strukturira u tri poglavlja, a dodatno se razvija i kao višekanalna instalacija dokumentacije istoimene multimedijalne izvedbe (“Afazija, partitura za monitore”, 2025.). Većina radova se po prvi put prikazuje u Hrvatskoj.


Dan nakon otvorenja, 14. studenoga, u 18 sati održat će se razgovor u kojem sudjeluju Jelena Jureša, Barbara Matejčić, Aleksandra Sekulić, Branka Benčić i moderatorica Ivana Pejić, a koji progovara o politikama reprezentacije, strukturnom nasilju i političkoj afaziji u umjetničkom i društvenom kontekstu.