ZG Auto Show odlazi u povijest: Peugeot i Citröen ne idu niti u Ženevu, pa zašto bi u Zagreb



ZAGREB – Nakon sastanka Grupacije uvoznika osobnih i lakih gospodarskih vozila pri HGK-u i čelnih ljudi Zagrebačkog velesajma definitivno se odustalo od ovogodišnjeg, bijenalnog Zagreb Auto Showa.


 


Istina, organizatori će ga održati u nekoj novoj formi, s drugačijim sadržajem, ali ono što smo poznavali kao ZG Auto Show više – ne postoji. Kako se čini, ovo nije posrtaj kakav se dogodio prije desetak godina nakon velike ekonomske krize kad je sajam izostao nekoliko godina, ovo je najvjerojatnije – definitivni kraj.




 


Ovakva konstatacija može izazvati čuđenje jer prije dvije godine ZG Auto Show je obišlo više od 140 tisuća posjetitelja. Djelovao je tada, slično kao u najboljim vremenima kada ga je znalo obići i više od 200 tisuća posjetitelja iz Hrvatske i susjednih država, kako ima smisla, no već su se tada jasno vidjele pukotine smislenosti ovakvog izlaganja.


 


Neprijeporno je naime kako je do ZG Auto Showa 2018 uopće i došlo zahvaljujući zagrebačkom gradonačelniku Milanu Bandiću koji je učinio sve da se od strane ZV-a maksimalno smanji cijena unajmljivanja četvornog metra kako bi se odobrovoljio izlagače. I ove je godine ZV uložio goleme napore kako bi pogodovao izlagačima, no, iako je donedavno djelovalo kako će sajma ipak biti, prevladao je krajnje racionalni pristup uvoznika automobila čija jednadžba nije davala – pozitivan izračun.


 


Najznačajniji sajam ZV-a, niti jedan drugi nije imao toliku privlačnost, sada ide u povijest, a jasno je i to da njegov nadomjestak, na kojem inzistiraju u ZV-u, neće biti ni sjena onome što smo do sada poznavali.


 


Danas kad je značajno pao broj izlagača na najznačajnijim globalnim sajmovima – Frankfurt, Pariz ili Ženeva – odustati od Zagreba mnogo je jednostavnije.


 


Ne treba čuditi jer digitalna komunikacija je i u tom sektoru učinila svoje. Informacije se munjevito šire, nitko od proizvođača više ne čeka, kako se to činilo davnih desetljeća, sajmove da bi predstavio novitete. Komunikacija s potencijalnim kupcima ide sasvim drugim kanalima tako da je krah ZG Auto Showa prirodna posljedica digitalizacije medija i snažnog utjecaja društvenih mreža.


 


– Tvrtke C i P Automobil Import, generalni zastupnici brendova Citroën i Peugeot neće nastupiti na predstojećem Zagreb Auto Showu. Iskustva koja bilježi autoindustrija u proteklih nekoliko godina pokazuju da sudjelovanje na priredbama ovog tipa predstavlja izuzetno visoku investiciju s upitnim povratom.


 


Paralelno, sve veći broj brendova, uključujući Peugeot i Citroën se odlučuje za neke druge kanale promocije koji se više oslanjaju na digitalizaciju. Tome valja pridodati i izazove energetske tranzicije koji će zasigurno u slijedećih nekoliko godina redefinirati automobilski pejzaž, naglašeno je u tom zastupstvu.


 



Kad smo već kod Peugeota, istaknimo i njegovog direktora Tomislav Miletića, jednog od najiskusnijih hrvatskih automobilskih menadžera, koji je nedavno naznačio kako je uputnije dio profita automobilskih kuća usmjeriti u socijalno potrebne akcije – donirali su vozilo zagrebačkoj Klinici za dječje bolesti – nego u priredbe koje više ne postižu nekadašnju komunikacijsku ulogu. Uostalom što reći – Peugeot i Citroën ove godine po prvi put neće izlagati u Ženevi tako da bi uistinu bilo jako neobično da nastupe u – Zagrebu.


Novi list pratite putem aplikacija za AndroidiPhone/iPad ili Windows Phone.