Foto OPEL
Najnovija Astra Sports Tourer 11. je po redu Opelov kompaktni karavan, nastavak priče koju je otvorio prvi Opelov kompaktni karavan Kadett A Caravan
povezane vijesti
Oko 25 milijuna prodanih Opel Kadetta i Opel Astri – od kojih je 5,8 milijuna karavana – impresivan je broj i pokazuje snažnu učinkovitost. Kada bi se svi dosad izrađeni kompaktni modeli Opela poredali u niz, probili bi magični prag od 100 tisuća kilometara i stvorili niz vozila koji bi dva i pol puta obuhvatio ekvator. Vratimo li se na početak, u 1963. godinu, do modela s kojim je sve počelo – a to je Kadett A Caravan. Opel je predstavio svoj prvi karavan kompaktne klase i brzo zauzeo vodeći položaj u tom segmentu tržišta. Otad je automobil »kao furgon« bio dio svake nove generacije Kadetta i Astre. Astra H (2004. – 2010.) bila je posljednji kompaktni model Opela koja je imala ime Caravan sve do kraja proizvodnje.
Od Kadetta A do Astre L
Opel Kadett Caravan revolucionalizirao je kompaktnu klasu 1963. Velik prtljažnik i puno prostora za šest osoba zahvaljujući trećem redu sjedala te novi, živahan motor i mali troškovi održavanja bili su recept uspjeha za Kadett A. Opel ga je napravio u gotovo 650 tisuća primjeraka do 1965. Konture su bile poslovne i moderne. Linija ramena bila je nisko, panoramski prozori omogućili su dobru vidljivost, a dekorativna vrpca duž stranice naglašavala je izduženi oblik. Prednji blatobrani sužavali su se prema prednjim svjetlima. Unutrašnjost je ostavljala snažan dojam na vlasnike konvencionalnih malih automobila. Prtljažnik je bio pravi odjeljak za prtljagu, a čep za punjenje gorivom bio je vani! »Opel Kadett, skraćeno: O.K.,« napisao je Opelov tim za oglašavanje.
B slijedi A, i 1965. prvi model zamijenjen je novom serijom. Nova verzija bila je dulja od četiri metra i stoga dosta veća od njezinog prethodnika. Karavan s utovarnim prostorom dužine 1,57 metara dostupan je od početka prodaje u dvovratnim ili četverovratnim verzijama. Što se tiče moderne figure – dizajneri su se nadahnuli svojim prekomorskim kolegama. Nije dodana samo duljina – isto se dogodilo sa snagom motora.
Opel Kadett C
Kadett C obitelj imala je brojna lica: pametni obiteljski auto, šarmantan karavan s praktičnim trećim vratima ili kompetitivni sportski coupé (GT/E) u ratnim bojama. Caravan je najprije pušten u prodaju kao model s dvama vratima, a zatim i četvora vratima 1976. Ukupno 1,7 milijuna njih napravljeno je od 1973. do 1979. Kadett C s pogonom na stražnje kotače pojavio se u kolovozu 1973. s jasno dizajniranom karoserijom i novom prednjom osovinom s dvostrukim poprečnim ramenima. Popularni je motor bio 1.2 sa 60 KS i skromnih 88 Nm okretnog momenta.
Kadett u četvrtoj poslijeratnoj generaciji započeo je novu eru u kompaktnoj klasi za Opel. Na sajmu IAA 1979. godine predstavljen je prvi model Opela s pogonom na prednje kotače i s poprečnim četverocilindarskim motorom kao Kadett D modernog izgleda. Paket je bio zaista uvjerljiv. Novi model dužine 4,20 metara bio je samo malo duži od prethodnika, ali je nudio značajno više prostora od svojih mnogih konkurenata.
Opel Kadett E Caravan
Drugi Kadett s pogonom na prednje kotače, proizvodio se od 1984. do 1991., ponio je titulu »Automobila godine 1984.« i bio je apsolutni pobjednik. Uz prodaju ukupno 3.779.289 automobila tijekom vijeka proizvodnje, bio je to najbolje prodavani Opel do tog trenutka i svjetski prvak u aerodinamici. Temeljen na inženjerskom projektiranju njegovog prethodnika, Kadett E bio je spreman za zvjezdanu karijeru. Uz koeficijent otpora od 0,39, Kadett D već je bio najbolji u klasi, no ta je vrijednost pala u sjenu rezultata njegovog nasljednika. Nakon 1.200 sati finog ugađanja u zračnom tunelu, model s petero vrata postigao je senzacionalnih 0,32 (Caravan 0,35). Kupci su prihvatili novi oblik nakon tek nekoliko mjeseci, utirući put novoj priči o uspjehu koja je za Kadett E osigurala 625.000 novih registracija širom Europe 1987. godine.
Umijeće kiparstva kombinirano s njemačkom preciznošću – dinamični karavan predstavljen je godinu dana nakon svog srodnog modela s petero vrata i prvi je put nazvan Sports Tourer. Opel Astra J ne samo da utjelovljuje novu filozofiju dizajna branda već je i zadržala pametni Flex-Fold sustav, do 1500 litara korisnog prostora te pomaže vozačima nizom tehnologija koje su već dale važan doprinos uspjehu Insignije kao najprodavanijeg automobila srednje veličine.
Astra K nastavila je tradiciju svojih prethodnika. Novi Sports Tourer također se istaknuo svojom tehnologijom osvjetljenja. Bila je prvi automobil u kojem su prilagodljiva Intelli-Lux LED® Matrix prednja svjetla – do tada rezervirana za luksuzne i premium modele iz viših klasa – uvedena u kompaktni segment.
Opel Astra L Sports Tourer
Svjetskom premijerom nove Astre u jesen 2021. njemački proizvođač automobila otvorio je novo poglavlje – kompaktni je model prvi put dostupan s električnim pogonom, u verziji s petero vrata i kao Sports Tourer. Opel će ponuditi Astra Sports Tourer kao plug-in hibrid, a od 2023. i kao baterijsko-električni karavan. Verzije s visokoučinkovitim benzinskim i dizelskim motorima u kombinaciji sa šestostupanjskim i osmostupanjskim automatskim mjenjačima zaokružuju ponudu.
Nova Opel Astra Sports Tourer također je izjava o filozofiji dizajna branda. Dinamična kao nikada do sada, s čistim, zategnutim površinama, oslobođena suvišnih elemenata, nosi novo lice branda – Opel Vizor.
Osim toga, praktična nova Astra Sports Tourer pokazuje i tipičan talent branda za učinkovito pakiranje.