VRIJEME ZA PROMJENU

Veliki test zimskih guma: jeftine se baš i nisu proslavile

P. N.

SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER

SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER

Iz ‘budget’ klase selimo se u ‘ekonomsku’, gdje se osam modela zimskih guma na području sigurnosti vožnje pokazalo preporučljivima, a tri tek djelomično preporučljivima



Partneri iz europskih autoklubova i HAK su objavili posljednji test zimskih guma. Naime, na jednom od najcjenjenijih ispitivanja ovakvog tipa našao se čak 31 različiti model, a to predstavlja apsolutni rekord. Izabrana dimenzija bila je jedna od tržišno trenutačno najpopularnijih – 225/40 R18, zato što se ovakvi pneumatici montiraju na vozila kao što su Audi A3, BMW serije 1, 2 i 3, Hyundai i30, KIA Ceed, Mercedes A i B klase, Peugeot 308, Renault Megane, Škoda Octavia, Toyota Yaris i Corolla te VW Golf, koji je i ovom prigodom poslužio kao testni model, piše revija HAK.


Međutim, da uvriježeno mišljenje kako su ‘sve gume crne i okrugle te da danas više nema slabih proizvoda’ ipak nije točno, pokazao je i ovaj test. Za početak recimo da se rekordan 31 model mogao promatrati i kroz tri cjenovne kategorije, pa je tako u ‘premium’ klasi bilo 6 pneumatika, u ‘ekonomskoj’ klasi njih 11, a u ‘budget’ klasi čak 14.


Ukupni rezultati su zabrinjavajući, pogotovo kad se pogleda ona važnija kategorija – sigurnost vožnje (držanje uz podlogu, vožnja na limitu, zaustavni put, akvaplaning…), gdje se više od trećine proizvoda (11/31 ili 35%) pokazalo lošim! Osim što se ne preporučuju, još je važnije naglasiti da oni predstavljaju i ozbiljan sigurnosni rizik. Očekivano, svih 11 modela pripadaju klasi ‘budget’ proizvoda. Obraz skupine najjeftinijih pneumatika donekle su spasila dva modela koja se preporučuju (Momo W-20 North Pole i Matador MP93 Nordicca), dok se posljednji među njima Point S Winter S samo djelomično preporučuje.




Iz ‘budget’ klase selimo se u ‘ekonomsku’, gdje se osam modela zimskih guma na području sigurnosti vožnje pokazalo preporučljivima, a tri tek djelomično preporučljivima (Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter).


Zanimljivo, u ‘premium’ klasi samo su četiri proizvođača opravdala očekivanja, dok su Hankook Winter i*cept evo3 W330 i Continental WinterContact TS 870 P ostali za nijansu ispod ciljane razine.


Međutim, dodamo li kategoriji sigurnosti u vožnji i kategoriju utjecaja na okolinu (predviđena kilometraža, abrazivnost, potrošnja goriva, težina…), čime će ovaj test biti zaokružen, dobit ćemo ipak povoljniju generalnu sliku.


Ona pokazuje da su najpoznatiji brendovi ujedno i najkvalitetniji, jer se na vrhu tablice izdvojilo svih šest ‘premium’ modela: Goodyear UltraGrip Performance 3 (2.0), Michelin Pilot Alpin 5 (2.1), Bridgestone Blizzak 6 (2.2), Dunlop Winter Sport 5 (2.4), Hankook Winter i*cept evo3 W330 (2.4) i Continental WinterContact TS 870 P (2.5). To je ujedno i jedinih šest proizvoda koji se smatraju vrlo preporučljivima.


Među deset preporučljivih nalazi se osam ‘ekonomskih’ (Kleber Krisalp HP3, Nokian Tyres WR Snowproof P, Ceat WinterDrive, Uniroyal WinterExpert, Fulda Kristall Control HP 2, Semperit Speed-Grip 5, GT Radial WinterPro 2 Sport i Giti GitiWinter W2) te dva ‘budget’ modela (Momo W-20 North Pole i Matador MP93 Nordicca), dok se među četiri djelomično preporučljiva nalaze tri preostala ‘ekonomska’ modela (Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter) te jedan ‘budget’ (Point S Winter S).


Na začelju ove rekordno dugačke liste nalazi se 11 preostalih ‘budget’ proizvoda manje poznatih imena koji se ne preporučuju (Radar Dimax Winter, Nankang Winter Activa 4, Landsail Winter Lander, Petlas Snowmaster 2 Sport, Imperial Snowdragon UHP, Tomket Snowroad Pro 3, Star Performer Stratos UHP, Goodride SW608, Evergreen EW66, CST Medallion Winter WCP1 i Syron Everest 2).


Na kraju, gdje se zorno vidi razlika između najkvalitetnijih i najnekvalitetnijih zimskih guma, pokazat ćemo na sljedeća dva spojena testa. Prvi test bilježio je dužinu zaustavnog puta od brzine 80 km/h do potpunog zaustavljanja, gdje je modelu Goodyear UltraGrip Performance 3 trebalo samo 31,7 metara, a modelu Syron Everest 2 čak 47,1 metar. Test u nastavku bilježio je brzinu kojom se testno vozilo kretalo u trenutku dok se s modelom Goodyear UltraGrip Performance 3 potpuno zaustavilo, te se u tom trenutku testni VW Golf s modelom Syron Everest 2 kretao brzinom od čak 45,7 km/h. I jedan i drugi podatak su porazni i apsolutno neprihvatljivi.


Šira slika ovoga testa će pokazati da ‘premium’ modeli nisu u svim testnim kategorijama i najbolji. U vrhu pojedinih kategorija naći će se i poneki ‘ekonomski’ ili ‘budget’ model, no generalno ipak vrijedi: koliko novca – toliko glazbe!


Tesitrane gume 225/40 R18V

Goodyear UltraGrip Performance 3


vrlo preporučljivo


+ ujednačena guma, sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje na mokrom, sigurno i precizno držanje u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva, mala težina


– manji nedostaci u vožnji na limitu na suhom


Michelin Pilot Alpin 5


vrlo preporučljivo


+ ujednačena guma, sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje na mokrom, sigurno i precizno držanje u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva


– pomalo ispodprosječna kod poprečnog akvaplaninga, pomalo iznadprosječno teška, vidljivi ostaci proizvodnje na gumi


Bridgestone Blizzak 6


vrlo preporučljivo


+ sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje na mokrom, dobro držanje u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga, manji nedostaci u držanju na snijegu


Dunlop Winter Sport 5


vrlo preporučljivo


+ vrlo sigurno držanje na suhom, vrlo sigurno i vrlo precizno držanje na mokrom, vrlo sigurno i vrlo precizno držanje u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– manji nedostaci u preciznosti na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga, bučna guma


Hankook Winter i*cept evo3 W330


vrlo preporučljivo


+ sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno držanje na mokrom, vrlo visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga, manji nedostaci u zimskim uvjetima, bučna guma


Continental WinterContact TS 870 P


vrlo preporučljivo


+ sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje na mokrom, rubno dobro držanje na snijegu, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– nedostaci kod poprečnog akvaplaninga, nedostaci na ledu


Kleber Krisalp HP3


preporučljivo


+ sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva


– manji nedostaci na mokrom, pomalo iznadprosječno teška, vidljivi ostaci proizvodnje na gumi


Nokian Tyres WR Snowproof P


preporučljivo


+ kratak zaustavni put na suhom i mokrom, rubno dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva


– manji nedostaci u držanju na suhom, slabo držanje na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima, povećana težina


Momo W-20 North Pole


preporučljivo


+ sigurno držanje na mokrom, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost


– manji nedostaci na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga, manji nedostaci u zimskim uvjetima, povećana težina, povećana potrošnja goriva


Ceat WinterDrive


preporučljivo


+ sigurno i precizno držanje u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva


– slaba na suhom, slabo držanje na mokrom, nešto teža guma


Matador MP93 Nordicca


preporučljivo


+ niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– nedostaci u držanju na suhom, slabo držanje na mokrom, manji nedostaci u držanju u zimskim uvjetima


Uniroyal WinterExpert


preporučljivo


+ sigurno i precizno držanje na mokrom, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– slabo držanje na suhom, manji nedostaci u držanju u zimskim uvjetima


Fulda Kristall Control HP 2


preporučljivo


+ dobra u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– slaba na suhom, manji nedostaci u držanju na mokrom, bučna guma


Semperit Speed-Grip 5


preporučljivo


+ sigurno i precizno držanje na mokrom, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– slabo držanje na suhom, manji nedostatci u držanju u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, bučna guma


GT Radial WinterPro 2 Sport


preporučljivo


+ niska abrazivnost, niska potrošnja goriva


– slabo držanje na suhom, slabo držanje na mokrom, manji nedostaci u držanju u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža


Giti GitiWinter W2


preporučljivo


+ niska abrazivnost, učinkovita guma


– nedostaci u držanju na suhom, manji nedostaci u držanju na mokrom, slabo držanje u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža


Point S Winter S


djelomično preporučljivo


+ dobra u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– slabo držanje na suhom, manji nedostaci u držanju na mokrom


Firestone Winterhawk 4


djelomično preporučljivo


+ dobra u zimskim uvjetima, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– slabo držanje na suhom, manji nedostaci u držanju na mokrom


Maxxis Premitra Snow WP6


djelomično preporučljivo


+ visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– slabo držanje na suhom, slaba na mokrom, slaba u zimskim uvjetima


Apollo Aspire XP Winter


djelomično preporučljivo


+ visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva


– vrlo slabo držanje na suhom, manji nedostaci u držanju na mokrom, manji nedostaci u zimskim uvjetima, prilično teška guma, bučna guma


Radar Dimax Winter


nepreporučljivo


+ dobro držanje u zimskim uvjetima, najveća predviđena kilometraža na testu, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva


– slabo držanje na suhom, vrlo slabo držanje na mokrom, nedostaci na mokrom, najteža guma na testu


Nankang Winter Activa 4


nepreporučljivo


+ niska potrošnja goriva


– vrlo slabo držanje na suhom, slabo držanje na mokrom, vrlo slabo držanje u zimskim uvjetima, najmanja predviđena kilometraža na testu, povećana abrazivnost, nešto teža guma


Landsail Winter Lander


nepreporučljivo


+ kratak zaustavni put na mokrom, niska potrošnja goriva


– vrlo slabo držanje na suhom, manji nedostaci u držanju na mokrom, vrlo slabo držanje u zimskim uvjetima, nešto teža guma


Petlas Snowmaster 2 Sport


nepreporučljivo


+ niska abrazivnost, niska potrošnja goriva


– vrlo slabo držanje na suhom, slabo držanje na mokrom, vrlo slabo držanje u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, nešto teža guma


Imperial Snowdragon UHP


nepreporučljivo


+ dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– nedostaci u držanju na suhom, vrlo slabe karakteristike na mokrom, slabo držanje na mokrom, slabo držanje u zimskim uvjetima


Tomket Snowroad Pro 3


nepreporučljivo


+ vrlo dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– nedostaci u držanju na suhom, vrlo slabe karakteristike na mokrom, slabo držanje na mokrom, manji nedostaci u držanju u zimskim uvjetima


Star Performer Stratos UHP


nepreporučljivo


+ dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– nedostaci u držanju na suhom, vrlo slabe karakteristike na mokrom, slabo držanje na mokrom, manji nedostaci u držanju u zimskim uvjetima


Goodride SW608


nepreporučljivo


+ niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva


– slaba na suhom, vrlo slabe karakteristike na mokrom, slabo držanje na mokrom, slabo držanje u zimskim uvjetima


Evergreen EW66


nepreporučljivo


+ dobro držanje na snijegu, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva


– vrlo slabo držanje na suhom, vrlo slabo držanje na mokrom, vrlo slabe karakteristike na ledu, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, nešto teža guma


CST Medallion Winter WCP1


nepreporučljivo


+ visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva


– slabo držanje na suhom, slabo držanje na mokrom, vrlo slabo držanje u zimskim uvjetima, povećana težina, bučna guma


Syron Everest 2


nepreporučljivo


+ najbolje držanje na snijegu na testu, niska potrošnja goriva


– vrlo slabo držanje na suhom, vrlo slabo držanje na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, nešto povećana abrazivnost, nešto teža guma, vidljivi ostaci proizvodnje na gumi