Ideja

Veliki su izgledi da se WRC proširi i na obalu. Start bi bio u Poreču ili Rovinju, cilj u Opatiji

Edi Prodan

Foto M. Levak

Foto M. Levak

Postoje izgledi da u jednoj sezoni središte WRC zbivanja bude i na području istarske te Primorsko-goranske županije, ceremonijalni start u Poreču ili Rovinju, cilj u Opatiji



WRC Croatia Rally skupljene impresije polako pretvara u zaključke, najvjerojatnije dalekosežnog dometa. Ponajprije, iako se u slučaju relija prije svega radi o iznimno teškoj sportskoj disciplini, s mogućim posljedicama opasnim po život kao što smo to, nažalost, u uvodu ovogodišnjeg CRO WRC-a i vidjeli – novac. Precizni podaci još nisu prikupljeni, sasvim je jasno kako će biti značajno nadmašeno lanjskih 12 milijuna eura generiranog proračunskog prihoda Republike Hrvatske, kako je to ustvrdila stručna studija Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.


Osim toga, sam događaj je putem televizijskih postaja pratilo i više od 800 milijuna gledatelja u 160 zemalja svijeta, dakle dvije trećine kugle zemaljske.


Umoran, zadovoljan i već u pripremama za ono što nas čeka 2024. godine je i Danijel Šaškin, ključna osoba u dovođenju i realizaciji WRC-a Croatia, kao i predsjednik Organizacijskog odbora nedavno završenog izdanja.




– Iako, dakako, problema uvijek ima, zadovoljni smo ovogodišnjim WRC-om. Jednaka takva razmišljanja dijele i ljudi iz samog WRC-a, tako da vjerujem kako nam i nakon isteka prvog ugovora slijedi nastavak koji jamči nastavak održavanja WRC-a u Hrvatskoj, zadovoljan je Šaškin.


Mi se pak koncentriramo na područje Primorsko-goranske županije, gdje su se održala dva brzinca. Uz mnoštvo zadovoljstva za tisuće gledatelja, bilo je i prigovora, o čemu smo i sami pisali, vezanih za brzinac Platak.


– Vezano uz komentare, pa i u vašim tekstovima, o zatvorenoj pristupnoj cesti do Platka želimo za početak skrenuti pozornost kako smo kao organizatori natjecanja od samih početaka bili svjesni izazova same lokacije i da postoji isključivo jedna pristupna cesta prema brzinskom ispitu na Platku. Iz tog razloga smo pravovremeno poduzeli nužne radnje te obavještavali i upozoravali posjetitelje kako je na stazu potrebno doći osobnim automobilom najkasnije do tri sata prije početka brzinskog ispita. Na sam dan utrka gledateljima smo omogućili pristup čak i do 8 sati jer sva parkirna mjesta nisu bila popunjena, što je dulje od planiranog, istaknuo je Šaškin.


Kako nalažu pravila, prije same utrke svjetska automobilistička federacija (FIA) na teren šalje svoja kontrolna vozila koja rade finalni izvid staze kako bi se dodatno pobrinuli za sigurnost vozača i posjetitelja. Iako je Croatia Rally uložio napore da autobusi za posjetitelje budu organizirani i ove godine, njihov vozni red u proteklim izdanjima natjecanja značajno je ugrožavao pregled staze, a samim time i sigurnost posjetitelja. U dogovoru s FIA-om odlučeno je da autobusi ove godine ne budu u opticaju kako bi izvid veoma izazovne dionice na Platku prošao bez vanjskih poteškoća te kako bi se dodatno i na vrijeme osigurala sigurnost svih posjetitelja i natjecateljskih posada. Gledatelji koji su kasnili na brzinac Platak, kako pojašnjavaju u WRC-u, zbog svega navedenog preusmjereni su na brzinski ispit u Skradu do kojeg je dolazak puno lakši zbog boljeg sustava pristupnih cesta. Iz tog razloga ne iznenađuje podatak kako je na toj lokaciji bilo i više gledatelja.


– Ono što želim istaknuti, Primorsko-goranska županija i TZ Kvarnera pokazali su se kao odlični partneri WRC Croatia Rallyja. Na njihov smo prijedlog 2022. godine stigli s trasom natjecanja na Platak, a suradnju smo produbili organiziranjem brzinskog ispita Ravna Gora – Skrad. Osim sportskog izazova za posade, spomenute dionice predstavljaju poveznicu primorske i kontinentalne Hrvatske. Svaku destinaciju naša manifestacija iz godine u godinu promovira svijetu izravnim televizijskim prijenosima i brojnim reportažama uz više od 400 medijskih djelatnika koji izvještavaju iz Hrvatske. Uz to, spomenuti brzinski ispiti privlače i velik broj gledatelja iz Italije i Slovenije te tradicionalno automobilizmu naklonjenih Primorja i Istre, naglasio je Šaškin.


Iako se neposredno nakon održavanja brzinca na Platku moglo čuti raznih komentara, pa tako i onih »nikad više«, Šakin sve odlučno demantira.


– Održavanje »brzinca« na Platku nikad nije bilo upitno. U budućnosti planiramo, zajedno s našim partnerima PGŽ-om i TZ-om PGŽ-a te u suradnji s Goranskim sportskim centrom, dodatno raditi na unapređenju svih izazova karakterističnih za sve lokacije, a na radost naših gledatelja i natjecateljskih posada. I ne samo to, postoje nemali izgledi, kako nam uostalom stoji i u projektnim planovima, da se u jednoj sezoni, ponavljam vjerujem kako će se WRC kod nas voziti još godinama, središte zbivanja dogodi i na području istarske te Primorsko-goranske županije. Da ceremonijalni start bude u Poreču ili Rovinju, cilj u Opatiji te da se većina brzinaca vozi na području tih dviju, kao i Karlovačke te možda još neke županije, nikako ne da se neki od njih, pa tako ni Platak, gasi, zaključio je Šaškin.