
Dizajnerski zaokret je bio hrabar, ali i uspješan jer iako je dizajnerski discipliniran, Juke je i dalje ostao svoj
Voli me, ili okreni glavu od mene. Bila je to na simbolički način poruka prethodne generacije jednog o najzanimljivijih pripadnika gradske crossover scene, štoviše jednog od njezinih rodonačelnika, Nissan Jukea.
Došao je red i na drugu generaciju, a timu koju ju je osmišljavao nije bilo ni malo lako ili jednostavno pronaći put kojim bi se nasljednik trebao kretati. Dizajn se u jednoj velikoj mjeri »počešljao«, bočne su, ramene linije malo podignute tako da se dobiva i efekt lagane »nabildanosti« ali u konačnici Juke i dalje onaj svoj, osobeni automobil koji će itekako privući pažnju mnogih. Uostalom, o čemu pričamo – pa i prethodni, »razbarušeni« model je bez problema privukao čak 1,5 milijuna kupaca!
Bolja funkcionalnost
Ono što je uz dizajn dobilo novu konotaciju je funkcionalnost. Prije se uvijek isticalo kako je Juke »mali unutra« te posebno kako mu je prtljažnik elementaran, nedovoljan za malo ozbiljnije potrebe, kamo li nešto više. Sada je unutrašnjost znatno komfornija, dok je prtljažnik prešavši 400 litara postao i više nego dovoljan. Juke je naprosto zahvaljujući ovim elementima prestao biti samo automobil za mlade, sad je i sasvim dovoljno prostran da bi dobio klasifikaciju – obiteljsko vozilo.
Motor koji se pronalazi kod svih verzija je isključivo trocilndrični bezinac što razvija 117 KS. Dovoljno za dinamičnu vožnju koju istina unekoliko, riječ je dakako o desetinkama sekunde, usporava automatski mjenjač s dvostrukom spojkom. Prosječna je potrošnja vrlo »šarena«. Može se penjati, kad se od njega uistinu traži najviše, i iznad devet litara, ali će se na kraju prosjek uvijek zaustaviti na sredini između šest i sedam litara. Nije neki štediša, ali može ga se na to natjerati, posebno u zoni vožnje otvorenom cestom. U gradu ili na autocesti to baš i nije tako lako.
Vrlo je novi Juke upravljiv. Pomoć u tom djelokrugu rada dolazi od nove platforme koncerna Renault čija je sastavnica i Nissan. Vrlo je precizna, poslušna, naprosto mami na bržu vožnju ako je riječ o zavojitoj cesti. Jedna od onih koje u ovoj regiji obožava, prometni je pravac od naplatnih kućica autoceste na Grobničkom polju pa sve do Gornjeg Jelenja. Samo što nam se na kraju nije – zahvaljivao. Uživali smo u toj rastrčanosti dakako i mi.
A uživali smo i u još jednoj doplatnoj posebitosti – audiosustavu Bose profesional plus. Riječ je o prilagodljivim zvuku od 360 stupnjeva koji ima i UltraNearfield zvučnike ugrađene u naslone za glavu prednjih sjedala. Sve zajedno daje sjajnu jasnoću zvuka i jednaki takav užitak koji se može balansirati na razne načine, pa tako da dio te čarolije osjete i svi ostali putnici u automobilu. Mada, kad se do kraja želi uživati u svim elementima ovako opremljenog Jukea, možda je ipak najbolje u njemu biti posve sam.
Jako je dobra i NissanConnect navigacija koja koristi najnaprednije tehnologije. Aplikacija NissanConnect Services omogućuje pristup uslugama kao što su Apple CarPlay i Google Home kao i bežičnom internetu pomoću kojeg se može slušati glazbu s koje god radio postaje poželite. Ono što je također jako zanimljivo, Juke se može upotrijebiti i kao Wi-Fi točka te se na taj način povezati s drugim digitalnim uređajima. Ne treba ni spominati kako je i dodirni zaslon, silno multifunkcionalan, podignut na jedan viši nivo te kako je veći i bolje rezolucije.
Ulazak među elitu
Mnoštvo je dakle posebitosti koje su u današnjem vremenu i više nego uobičajene. U Nissanu su to spoznali tako da su u tom dijelu opreme jako, jako dobri. A to će svakako znati cijeniti mlađa populacija. Mada o čemu pričamo – pa i nama, a nismo nikao mladi, su se sve te pojedinosti dopale i pokazale se kao vrlo korisne i često korištene.
Druga generacija Jukea je prevladala mnoge slabosti, pa i ne samo funkcionalne koje su bile uočljive kod prethodnika. Puno je kvalitetnija izrada, bolji su materijali, sve je dovedeno na jedan znatno viši nivo. Jasno je stoga da su u Nissnu svjesni mogućnosti da itekako poremete tržišnu prodornost ekipe koja se voli svrstavati u elitni, premium razred. Možda je taj proces na hrvatskom tržištu teži, što zbog njegovog volumena, što zbog naglašenije konzervativnosti, ali sasvim će sigurno i kod nas doći do pomaka u percepciji nove generacije, za sada druge jer smo sigurni kako će ih biti još, Nissanovog gradskog cossovera Juke. Kako mu je k tome i raspon cijena jako dobar, dobra prihvaćenost sasvim je moguća točna prognoza.
CIJENA IPAK OPRAVDANA
Cijena ovog izdanja Jukea je – kako se uzme. Naše razmišljanje kad je ovaj automobil u pitanju ide u pravcu činjenice da se po svim elementima radi o automobilu koji vrlo jasno i poprilično nedvosmisleno koketira s premium segmentom. To što smo mi skloni takve atribute pripisaivati isključivo određenim markama, sasvim je drugui problem. Da, apsolutno 186 tisuća kuna nije malo, mada ga ima i po početnoj cijeni od 132,8 tisuća kuna, ali bi u nekom imaginarnom »slijepom testiranu« Itekao našlo svoje opravdanje.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
ZAPREMINA
999 ccm
SNAGA
117 KS
OKRETNI MOMENT
200 Nm
DIMENZIJE
4210/1800/1595mm
MEĐUOSOVINSKI RAZMAK
2636 mm
UBRZANJE
11,1 s
MAKS. BRZINA
180 km/h
POTROŠNJA
5,3/7,6/6,3 l
EMISIJA CO2
143 g/km
PRTLJAŽNIK
422 l
TEŽINA
1207 kg
GUME
225/45 R19
Stil, oprema
Volumen prtljažnika
P