
Foto: Wuling
Najprodavaniji model je Wuling Hongguang MINI EV, minijaturni gradski električni auto koji postiže brzinu 100 km/h i može s jednim punjenjem preći oko 170 kilometara. Tajna njegovog uspjeha je njegova cijena od nama nezamislivih 4000 eura
Kina nije automobilska velesila samo po proizvodnji, već i po prodaji automobila. Posljednji podaci iz rujna 2025. godine kazuju da je u odnosu na isto razdoblje prošle godine u Kini prodano čak 12,4 posto više automobila. U brojkama to je 2 milijuna i 803 tisuće vozila, što odgovara godišnjoj prodaji automobila na najvećem tržištu automobila u Europi, onom u Njemačkoj! Usput, ova rujanska prodaja je najviša u povijesti što se tiče ovog mjeseca.
U prvih devet mjeseci u Kini je prodano gotovo 21 milijun automobila. I već neko vrijeme Kinezi nemaju poseban respekt prema dokazanim brendovima sa Zapada, od svih prodanih automobila u rujnu, više od dvije trećine, točnije 70,5 posto su primjerci domaćih proizvođača.
Proizvodnja automobila u toj mnogoljudnoj zemlji narasla je u rujnu čak 17,2 posto u odnosu na prošlu godinu, na 2,83 milijuna primjeraka, od čega je u izvoz otišlo 528 tisuća. Prvo mjesto po prodaji među brendovima zadržao je div BYD, ali s tendencijom pada od 15,5 posto. No, s 313 tisuća prodanih primjeraka su i dalje daleko ispred svih, drugi Geely sa snažnom tendencijom rasta prodaje (čak 62,3 posto), prodao je 186.398 automobila u rujnu.
Europska perjanica u Kini na trećem mjestu je Volkswagen sa 161 tisućom prodanih primjeraka, ali i padom prodaje od krupnih 14,3 posto u donosu na rujan prošle godine. Slijedi još jedan strani div Toyota, pa onda dvije kineske tvrtke za koje jedva da smo čuli u ovim krajevima (Wuling i ChangAn). Sedmo mjesto drži Tesla sa 71.525 primjeraka i stabilnom prodajom (zabilježeni pad prodaje je samo 0,9 posto u donosu na prošlu godinu).
Slijedi još jedan kineski proizvođač, Chery, pa domaća „električna“ konkurencija Tesli, nama slabo poznati start-up Leapmotor, koji je s gotovo 60 tisuća prodanih automobila u samo mjesec dana, ostvario krupni skok od 84,6 posto u odnosu na prošlogodišnji rujan. Prvih 10 zatvara još jedan njemački proizvođač iz VW grupe, Audi.
Što se tiče modela na iznenađujućem prvom mjestu našao se Wuling Hongguang MINI EV s 51.743 prodana primjerka. Tesla Y mu puše u vrat s petstotinjak prodanih primjeraka manje, a na treće mjesto je pao Geely Xingn koji je mjesec prije bio na čelu. Hongguang MINI EV je minijaturni gradski električni auto koji postiže brzinu 100 km/h i može s jednim punjenjem preći oko 170 kilometara. Tajna njegovog uspjeha je njegova cijena od nama nezamislivih 4000 eura.
Među prvih 10 najprodavanijih modela, osim Teslinog Y-a, nema stranih automobila među 10. Ugurala se jedino Nissanova limuzina Sylphy koja je kod nas poznatija kao Almera na peto mjesto. Treba napomenuti da je Sylphy jedini među pet kojeg pogoni motor s unutarnjim sagorijevanjem, svi ostali su ili čisto električni ili hibridni modeli.