Francuski zavodnik

TEST: Citroen DS3 VTI 120 THP

Mirko Vukotić

Vizualno, DS3 radi istinski odmak od ostatka game francuskog proizvođača, a uspješnu priču upotpunjuje dvobojna karoserija



Za razliku od retro pristupa kojim se vodila konkurencija, Citroën je za DS3 odabrao put avangarde i futurizma, nazvavši ga Antiretro. Krase ga šarmantna vanjština, obilje zanimljivih rješenja i crte koje sugeriraju snagu. Na taj se način odmaknuo ne samo od konkurencije nego i od originala, modela C3.


Naglašene širine i zanimljivih bočnih linija DS3 privlači poglede iz svakog kuta. Agresivan dojam prednjeg kraja upotpunjen je LED dnevnim svjetlima integriranim u rubove odbojnika i maskom »koja će vas progutati«.



cijena: 127.600 kuna





Dužina od 3.95 m, širina od 1.71 m i visina od 1.46 m ne slute na prostranost, no prvi pogled vara. Ravna linija krova ostavlja dovoljno prostora straga, te prtljažnik kapaciteta 285 litara. Krov, karoserija, kućišta retrovizora, naplatci,… nude mogućnost personalizacije jer u ponudi se nalazi sedam tema koje odražavaju različite tendencije i stilove života.


Dizajn vanjštine pretočen je i na unutrašnjost koja obiluje kvalitetnim materijalima i zanimljivim dizajnerskim rješenjima.


  • Zapremina: 1598 ccm


  • Snaga: 120 KS pri 6000 o/m


  • Okretni moment: 160 Nm pri 4000 o/m


  • Dimenzije (d/š/v): 3948/1715/1458mm


  • Međuosovinski razmak: 2452 mm


  • Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 8,9 s


  • Maksimalna brzina: 190 km/h


  • Potrošnja (o/g/p): 4,8/7,9/5,9 l


  • Emisija CO2: 136 g/km


  • Prtljažnik: 285 l Težina: 1150 kg


  • Gume: 195/55 R16



Pod poklopcem motora bio je 1.6-litreni VTi benzinac sa 120 KS pri 6000 okr/min i 160 Nm okretnog momenta u rasponu od 1400 do 4000 okr/min, dobro znan iz drugih modela PSA grupacije i Minija. Motor spreman za postizanje solidnih brzinskih prosjeka, ali i mladalački neobavezno krstarenje. Uvjerljive su i vrijednosti maksimalne brzine od okruglih 190 km/h te ubrzanju do stotke za 8.9 sekundi. DS3 djeluje znatno uvjerljivije od ishodišnog modela, prije svega zbog preciznijeg upravljača, tvrđeg ovjesa i snažnijih kočnica.



nedostaci:


  1. potrošnja u gradu


prednosti:


  1. ovjes


  2. izgled


  3. oprema



Začetnik nove DS linije ozbiljno je pomrsio račune Miniju, Fiatu 500, pa čak i VW Bubi ponudivši nešto novo u premium segmentu gradskih modela. Bogata oprema, epitet šminkera s pokrićem, uvjerljivost u vožnji, pa u konačnici i cijena od 127.600 kuna samo mu idu u korist.