MJERENJE BUKE

Stručnjaci tvrde da je razina buke ostala ista. Evo zašto električni automobili nisu tiši od dizelaša i benzinaca

P. N.

Foto press

Foto press

Buka s ceste je definitivno veliki problem



Premda električni automobili nemaju bučan motor, kao benzinci i dizelaši, što se vanjske buke tiče, čini se da nema velikih razlika. Ono što se već neko vrijeme zna u stručnim krugovima, sada su potvrdila ispitivanja u švicarskom kantonu Aargau. Ondje su stručnjaci za buku mjerili koliko su različiti modeli automobila glasni na rutama u gradu i izvan njega, javlja Regional Journal SRF-a, piše revija HAK.


Razlog za izjednačavenje svih tipova automobila je buka koja se stvara kada se gume kotrljaju po asfaltu. Od brzine od oko 25 km/h buka kotrljanja guma glasnija je od od motora. Što su gume šire, buka je snažnija. Pri brzini od 50 km/h Tesla X na električni pogon bila je praktički jednako glasna kao Audi RS6, benzinac od 600 KS. Budući da se trend ka sve težim modelima nastavlja i za električne automobile, buka s ceste se povećava, premda motori postaju tiši. Na primjer, prosječna težina novih automobila u Švicarskoj porasla je za oko 60 posto u posljednjih deset godina, s manje od 1,1 tone na gotovo 1,7 tona.


Buka s ceste je definitivno veliki problem. Prema istraživanjima u Švicarskoj je više od milijun ljudi izloženo prekomjernoj izloženosti. Prema istraživanjima, svake godine samo u Švicarskoj 450 ljudi prerano umre od posljedica buke s ceste. Osim toga, svake godine ima 2500 novih slučajeva dijabetesa, što liječnici pripisuju uličnoj buci. To je zato što buka izaziva razne stresne reakcije u mozgu. Ljudi se više ne mogu oporaviti, postaju fizički i psihički bolesni. K tome, buka s cesta daleko je najveći izvor buke u državi, ističe Švicarski savezni ured za okoliš (FOEN).