Rimac Grupa

Rimac Technology proizvodi baterijska i pogonska rješenja za Bugatti Tourbillon

Hina

Foto Rimac Technology

Foto Rimac Technology



Rimac Technology, jedna od kompanija unutar Rimac Grupe, dobavljač tehnoloških rješenja za automobilsku industriju, razvija i integrira vrhunski baterijski sustav i pogonski sustav za sportski hiperautomobil Bugatti Tourbillon, izvijestili su u ponedjeljak iz Rimca.


Kako se navodi u priopćenju, ovaj je hiperautomobil predstavljen krajem lipnja 2024. kao jedan od najiščekivanijih luksuznih automobila godine te je odmah rasprodan – svih 250 primjeraka planiranih za proizvodnju, koji će kupcima biti dostupni od 2026. godine. Prvi je potpuno novi model te je u cijelosti dizajniran i razvijen u okviru nove kompanije Bugatti Rimac. U Hrvatskoj se radi dizajn Bugattija, zajedno s podružnicom u Berlinu, kao i kompletan “R&D” i proizvodnja komponenti i prototipova, dok se sklapanje automobila nalazi u “rodnom mjestu” Bugattija – u Molsheimu u Francuskoj.


“Tourbillon najbolje prikazuje mogućnosti Rimac Technologyja u razvoju naprednih električnih pogonskih sustava, baterijskih sustava i elektroničkih upravljačkih jedinica. Zahvaljujući bliskoj suradnji s inženjerskim timovima sestrinske tvrtke Bugatti Rimac, u tvrtki Rimac Technology dizajnirali su sofisticirani hibridni sustav od 800 V koji se integrira s Tourbillonovim atmosferskim motorom V16 zapremnine od 8,3 litre, i pruža neusporedivo iskustvo vožnje – snagu velikog atmosferskog motora i trenutnu snagu električnih motora”, istaknuto je.




Ključna komponenta ovog tehnološki naprednog vozila, kažu iz Rimca, je električni pogonski sustav Rimac Technologyja, koji uključuje tri visokoučinkovita električna motora – dva smještena na prednjoj osovini i jedan na stražnjoj. Ti motori zajedno proizvode 800 konjskih snaga i mogu dosegnuti do 24.000 okretaja u minuti, a pokreću e-osovinu koja se može pohvaliti jednom od najvećih gustoća snage u industriji.


Električni pogonski sustav uključuje i Rimac tehnologiju invertera na bazi silicij karbida uz prateći vlasnički softver, što osigurava ne samo visoke performanse nego i iznimnu učinkovitost i operativnu sigurnost. Unatoč trima motorima, baterijskom sklopu i motoru V16, Tourbillon je i kraći i lakši od svog prethodnika, kojeg je pokretao isključivo motor W16 s četiri turbopunjača, navodi se.


Ono što pokreće spomenuti hibridni sustav, ističu iz Rimca, jest “vrhunski baterijski sklop” tvrtke Rimac Technology od 25 kWh. Ima oblik slova T i služi i kao sustav za pohranu energije i kao strukturna komponenta automobila. Osim toga, taj baterijski sustav od 800 V uključuje Rimčevu naprednu tehnologiju hlađenja uljem i više od 1.500 pojedinačnih ćelija uronjenih u ulje, kojima upravlja sustav za upravljanje baterijama (BMS), kažu.


“Projekt Bugatti Tourbillon konkretno pokazuje mogućnosti tvrtke Rimac Technology u razvoju i integraciji naprednih tehničkih rješenja. Oslonili smo se na svoje desetogodišnje iskustvo u razvoju visokoučinkovitih električnih pogonskih sustava kako bismo stvorili hibridni sustav koji ne samo da pruža izvanredne performanse, već pokazuje izuzetnu učinkovitost i inovativnost u optimiranju rasporeda komponenti. Iako je riječ o tehnički vrlo složenom hibridnom sustavu, Tourbillon je lakši od svog prethodnika, što potvrđuje našu predanost preciznosti, inovaciji i pomicanju tehničkih granica u svakom projektu“, rekao je Mate Rimac, osnivač Rimac Grupe, CEO Bugatti Rimac i Rimac Technology, u izjavi koja se prenosi u priopćenju.


Doprinos tvrtke Rimac Technology, ističe se, ne staje na ključnim pogonskim komponentama, s obzirom da okosnicu Tourbillonove električne arhitekture čine tri snažne elektroničke upravljačke jedinice, čiji je hardver i softver u potpunosti dizajnirala, razvila i proizvela tvrtka Rimac Technology.


Isto tako, kažu, stručnost tvrtke u području upravljanja toplinskim sustavima bila je ključna za razvoj sofisticiranih sustava hlađenja potrebnih za održavanje optimalnih performansi u svim radnim uvjetima. “Integrirani pristup upravljanju toplinom osigurava da i baterijski sklop i električni motori zadrže vrhunsku učinkovitost čak i kada ispunjavaju ekstremne zahtjeve hiperautomobila koji postiže brzinu od 445 km/h, navode.


Operativni direktor Rimac Technologyja Nurdin Pitarević je rekao da, osim ovih primjera, tvrtka svake godine isporučuje stotine tisuća baterijskih i pogonskih sustava, u suradnji s partnerima poput Porschea, BMW-a, CEER Motorsa i ostalih.


“Naš cilj je prenijeti znanje, iskustvo i inovacije iz vrhunskih projekata poput Tourbillona i na široku proizvodnju – kako bismo pomogli velikim proizvođačima vozila da brže i učinkovitije prijeđu na električne pogone”, istaknuo je Pitarević.