Legendarni mališan

Renault objavio tehničke detalje retro-moderne električne inkarnacije Twinga

T.I.

Foto: Renault

Foto: Renault

Električni agregat razvijat će snagu od 60 kilovata. Sasvim dovoljno da auto od 0 do 100 km/h ubrza za solidnih 12,1 sekundu. S jednim punjenjem električni Twingo trebao bi prevaliti oko 260 kilometara.



Prije točno dvije godine Renault je objavio koncept električnog malog gradskog automobila koji se dizajnom snažno oslanja na Twingo prve generacije koji je vrijeme izlaska 1993. godine bio automobil ispred svog vremena.


Produkcija Twinga treće generacije na motore s unutarnjim izgaranjem prestala je 2024. godine, nasljednik će biti isključivo tjeran baterijskim električnim pogonom i na cestama širom svijeta može ga se očekivati krajem sljedeće godine ili početkom 2027.


Finalni proizvod koji ide u serijsku proizvodnju malo se razlikuje od koncepta iz 2023. godine. Prednji dio gotovo je kopija Twinga 1 s nešto blažim linijama i redizajniranom maskom. Svjetla po obliku prate original, drugačije stilizirana i modernizirana LED tehnologijom. Zadnji dio spretna je kombinacija prve i druge generacije Twinga s tim da stop svjetla izgledaju ista kao i prednja samo, dakako, u crvenom finišu.




I dalje je riječ o vrlo malom autu s 3,79 m duljine, što je ipak duže za 19 cm od prve generacije Twinga. I dok su se na prvoj inkarnaciji ovog auta mogli naći kotači od 13 do 15 inča, električna inkarnacija imat će kotače od 16 inča.


Auto je napravljen na istoj AmpR platformi korištenoj i kod novih modela R5 i R4, ali će biti lakši od njih s težinom od oko 1200 kg.


Što se tiče baterije, u njega će biti ugrađivana LFP (Lithium Iron Phospate), baterija kapaciteta 27,5 kWh, koja se manje oslanja na potrebu za niklom i kobaltom što smanjuje njenu cijenu.


Električni agregat razvijat će snagu od 60 kilovata. Sasvim dovoljno da auto od 0 do 100 km/h ubrza za solidnih 12,1 sekundu. S jednim punjenjem električni Twingo trebao bi prevaliti oko 260 kilometara.


Uz auto dolazi i „ispravljač“ preko kojeg se na standardnu utičnicu na 220 V baterija od 10 do 90 posto napuni za nešto više od 4 sata. 


Što se tiče interijera, za istaknuti je da sve razine opreme imaju 7-inčni digitalnu upravljačku ploču i 10-inčni infotainment zaslon. Novost su i pomična stražnja sjedala. Stari Twingo bio je poznat po prostranosti naprijed, ali ta prostranost nije vrijedila ako su u auto četiri osobe. Sad se stražnja sjedala na račun prtljažnog prostora po potrebi mogu micati dobrih 17 centimetara naprijed-nazad.


O tome hoće li mali električni gradski auto pronaći široku publiku ovisi, dakako i o cijeni. U Renaultu kažu da će biti manja od 20 tisuća eura i to prije mogućih državnih subvencija za kupovinu električnih automobila.