
Foto VW
Početak pretprodaje je krajem godine, kada će biti poznate i cijene
povezane vijesti
Volkswagen svjetskom premijerom predstavlja potpuno novorazvijenu generaciju T-Roca, jednog od svojih najuspješnijih modela. Samo se prošle godine 292 tisuće kupaca novih vozila odlučilo za ovaj all-rounder. Time je ovaj model nakon modela Tiguan najuspješnije Volkswagenovo SUV vozilo diljem svijeta.
Prva generacija jednog od najprodavanijih modela na tržište je stigla 2017. te je dodatno poboljšana u modelskoj godini 2022. Upravo predstavljenog nasljednika Volkswagen je poboljšao u svim područjima. S potpuno novim hibridnim pogonima, potpuno novom i visokovrijednom unutrašnjosti koja uključuje infotainment sustav, cockpit i sustave za rukovanje najnovije generacije, uz više prostora u unutrašnjosti i prtljažniku te sustavima potpore za vozača više razine, T-Roc čini veliki iskorak u razvoju. U skladu s tim: nov, čisti dizajn. Dok silueta i krov nedvojbeno slijede model T-Roc, dizajnerski je tim reinterpretirao prednji i stražnji kraj do posljednjeg detalja. Kompaktni SUV, također poznat kao Crossover terensko vozilo (CUV) zbog svog stražnjeg dijela nalik coupé vozilu i voznih karakteristika, svojim izražajnim prednjim krajem odražava neovisnost i istovremeno pokazuje svu raznolikost novog lica marke Volkswagen. Pretprodaja novog modela T-Roc započet će u Hrvatskoj krajem godine, a prva vozila na našim cestama očekuju se početkom 2026. godine.
Uz modele Taigo, T-Cross, Tiguan, Tayron i Touareg i model T-Roc pripada jednom od najvećih SUV programa marke na europskom kontinentu. Model T-Roc pozicioniran između modela TCross i većeg modela Tiguan pritom se uz više od dva milijuna prodanih primjeraka od 2017. razvio u jedan od najuspješnijih Volkswagenovih modela, ali i u najprodavaniji model koncerna na godišnjoj osnovi. Nakon aktualnog modela Tiguan (debi 2024.) i modela Tayron (debi 2025.) novi model T-Roc je treći SUV model marke Volkswagen, koji se temelji na najnovijoj razini evolucije modularne poprečne platforme: MQB evo, i time se posebno ističe. Zahvaljujući platformi MQB evo, model T-Roc prenosi novu razinu tehnologije u segment kompaktnih SUV vozila. Preuzima brojne sustave »top down« od većih modela Tiguan i Tayron te je i na istoj kvalitativnoj razini s ovim Volkswagenovim modelima.
Model koji obožavaju milijuni
Novi je T-Roc revolucionaran i u pogledu održivosti: oko 20 posto sveukupnih plastičnih materijala u vozilu sastoji se od reciklata, što odgovara težini od do 40 kg. T-Roc je prvi Volkswagen koji je postigao tako veliki udio reciklata.
U Europi je novi T-Roc pogonjen inovativnim hibridnim turbobenzinskim motorima. Prebacivanje stupnjeva prijenosa preuzima automatski mjenjač. Ulaznu verziju obilježavaju dva 48 V blaga hibridna pogona (eTSI) snage 116 i 150 KS. Ova dva elektrificirana motora povezana su sa 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke DSG i bit će dostupna odmah početkom prodaje. Naknadno će uslijediti dva potpuno novorazvijena hibridna pogona, a obje verzije, blago hibridna i hibridna, imaju pogon na prednje kotače. Kao i kod prethodnih modela i novi će T-Roc kasnije biti dostupan s 4MOTION pogonom na sve kotače u kombinaciji s 2.0 l TSI motorom. Idealan omjer kompaktnih vanjskih dimenzija i samouvjerene unutrašnjosti s pet sjedala, koja je time potpuno prilagođena obitelji, jedan je od razloga zašto je prva generacija modela T-Roc prodana u više od dva milijuna primjeraka.
Druga je generacija dužine 4373 mm, točno 122 mm duža od svog prethodnika, a međuosovinski razmak između kotača od lakog metala veličine od sada 20 inča porastao je na 2631 mm (+28 mm). To se povećanje očituje u povećanju prostora u unutrašnjosti modela T-Roc. Izdužene proporcije također pozitivno utječu na još dinamičniji dizajn.
Novi T-Roc također čini veliki iskorak u pogledu unutrašnjosti, rušeći uobičajene granice klase kvalitetom materijala, progresivnim, čistim dizajnom i inovativnim tehnologijama. Vizualna i taktilna značajka ovog iskoraka u kvaliteti je površina instrumentne ploče, koja je prekrivena novorazvijenom strukturom tkanine. Tkanina stvara atmosferu dnevnog boravka i ističe visoku kvalitetu modela T-Roc. Istovremeno elegantan, čist dizajn unutrašnjosti stvara posebno čist i ugodan ambijent koji daje osjećaj doma. K tomu: namjerno izostavljanje klasičnih dekorativnih elemenata rezultira urednom unutrašnjošću koja ističe vrijednost detalja, poput ambijentalnog osvjetljenja koje, po prvi put u VW vozilu, osvjetljava unutrašnjost kroz perforirane površine presvučene umjetnom kožom. U središtu pozornosti tijekom razvoja modela T-Roc bilo je i ergonomsko rukovanje. Stoga su, primjerice, iznova koncipirane ručice za otvaranje vrata: integrirane su u naslone za ruke prednjih vrata, a vozač i putnici automatski hvataju estetski dorađenu srebrno-crnu ručicu i intuitivno je povlače prema gore kako bi otvorili vrata – primjer krilatice »oblik slijedi funkciju« u svom najčišćem obliku. Novi T-Roc također preuzima brojne detalje od većih modela Tiguan i Tayron. Svatko tko sjedne sprijeda u T-Roc kao vozač ili suvozač i pusti pogled da luta po elegantnom cockpitu i visokom poklopcu motora, neće se nužno osjećati kao da je u SUV vozilu kompaktnije klase. Taj dojam pojačava prostor koji nudi druga generacija modela T-Roc, a koji je prikladan za duga putovanja i obitelji. Čak i ako sprijeda sjede osobe više od 1,85 m, putnici straga slične tjelesne građe imaju dovoljno mjesta. Za to je zaslužan dodatak od ukupno 122 mm, za koliko je novi T-Roc narastao u dužinu. Povrh toga, vrhunska verzija »style« bit će prvi put dostupna u modelu T-Roc s električno namjestivim ergoActive sjedalom u 14 smjerova i funkcijom masaže. Volkswagen time prenosi značajku iz srednje i više klase u segment modela T-Roc. Osim toga, osigurano je i dovoljno prostora za prtljagu svih pet putnika: zahvaljujući porastu u dužinu, kapacitet prtljažnika povećao se za 20 litara, na 465 litara natovaren do visine naslona stražnjih sjedala.
Volkswagen već desetljećima demokratizira napredak, a time i sigurnost i udobnost svojih vozila. Novi T-Roc još je jedan primjer puta koji koristi ekonomije razmjera i sinergije između pojedinačnih serija kako bi ponudio tehničke inovacije u svim segmentima. Pozadina: druga se generacija najprodavanijeg SUV modela temelji na platformi MQB evo, najnovijoj evolucijskoj fazi modularne poprečne platforme. Tehnološki paket čiji se sustavi koriste i u velikom modelu Tayron ili najprodavanijem modelu srednje klase Passat. Zbog najnovije serije