PROMOCIJA PLUS

Prodaja osobnih automobila u Hrvatskoj u prvih pola godine. Brojke su rekordne

Edi Prodan

Samo Volkswagen i Škoda su zahvaljujući velikom zanimanju kupaca u lipnju realizirali skoro trećinu ukupnog hrvatskog prometa



Rekordi na sve strane. Tako bismo u najkraćim crtama opisali stanje na domaćoj prodajnoj ljestvici na kojoj se nalaze automoblili. Konkretno zahvaljujući podacima koje nam iz mjeseca dostavlja agencija Promocija plus vidljivo je kako je ovogodišnji lipanj bio bolji i od lanjskog rekordnog lipnja što je dakako utjecalo i na polugodišnju akumulativu koja nam pak kazuje kako je u prvih pola godine prodano za 6,3 posto više automobila što je vrlo pozitivan skor. Jako je slična priča i na lipanjskoj razini, porast prodaje je 6,7 posto tako da i ove godine možemo govoriti o vrlo dinamičnom tržištu, dobroj prodaji koja se putem rent-a-cara zrcali i na turistički promet. Nije izgledalo tako početak godine koja kao da nam je nagovještavala stagnaciju, neki su mjeseci bili, u jednom trenutku čak i doslovno jednaki.


Ono što također upada u oči osvrnemo li se na lipanj, brojke su to koje su postigla dva brenda iz Volkswagen grupacije – VW i Škoda! Iako je u mnogom elementima riječ o vrlo sličnim automobilima, izgleda da su kupci među njima napravili jasnu distinkciju i apsolutno im je jasno zbog čega se odlučuju za pojedine modele. Ta su dva brenda sama samcata dosegnula skoro trećinu ukupne prodaje. Lansiralo ih je to i na sam vrh iz čega se vidi da je priča osvajanju ljestvice prodaje proizvođača automobila već sada, na polugodištu riješena. Škoda je napravila veliku razliku u odnosu na Volkswagen, skoro osamsto komada, a isto je to div iz Wolfsburga učinio prema trećeplasiranom Renaultu gdje se razlika penje prema tisuću automobila. Ujedno to je redoslijed, vrlo stabilni, tri najprodavanija brenda, tako da je priča o penjanju na podij praktično gotova. Opel je također siguran, a čini nam se da i Suzuki uredno drži petu poziciju tako da je i Top5 poredak definiran.


Dacija i Toyota će se pak sasvim sigurno dosta nadmetati i pretjecati, baš kao što bi to mogao biti slučaj i s korejskom »braćom« osmim Hyundaijem i devetom KIA-om. Dakako ne bi čudilo da i »tradicionalno« deseti Audi poželi krenuti na šetnju Top10 ljestvicom.




Ali moglo bi se nešto pitati i BMW koji je uporan u nastojanju da s 11. pozicije, ujedno i lidera niza koji se nalazi u drugom dijelu Top20, skoči na – desetu. Bila bi to prava mala senzacija, ali da je izgledna, svakako jeste. Slijede Ford, Peugeot i Citroen, pa pomalo osamljeni Mercedes na 16. poziciji, dok Mazdu baš i nismo navukli gledati na nešto nižim pozicijama Top20. Cupra je pak postala jako traženim brendom i konstantno e penje na prodajnoj ljestvici, kako trenutno stvari stoje, ne bi nas ni najmanje čudilo da se nađe i unutar 15 najprodavanijih brendova u Hrvatskoj. Iako povoljniji dio tog dijela VW koncerna, Seat je iza Cupre, dok još dva podioka Top20 zauzimaju Nissan i Volvo.


Geely i MG nastavljaju niz u drugom dijelu ljestvice, no kako se čini nešto su ih možda manje količine tako da o nekom jačem zaletu ovom trenutku i ne možemo govoriti. Nailazimo i na Jeep, pa na Forthing koji je ispred Porschea iako neke modele navedenog kineskog branda definiraju sličnima onima njemačkog moćnika.


Drago nam je da se Fiat konačno probudio. U lipnju je registrirao skoro stotinu automobila, Grande Panda ima dobar utjecaj, što ga, možda i teoretski, vodi čak i unutar Top20, no nekako nismo ju to baš ni sami uvjereni. Da, i Alfa Romeo raste, što nikako ne možemo ustvrditi za Hondu koja se nalazi tek na 35. poziciji. Pola pod ovih šest mjeseci registrirala je mjesečno manje od deset primjeraka, a u takvoj soluciji teško je bilo o čemu govoriti i pisati. Slično prolaze in DS, Jaguar ili Mitsubishi, govorimo li o brendovima od kojih očekujemo dalkeo bolje pozicije, dok je ukupna ljestvica prodaje proizvođača zaokružena ne 50 brendova.


Slijedi nam ljeto i naglašeno manje prodajne brojke, sudimo li pak o polugodištu kojem smo analizirali u ovom tekstu, sluti jako dobre prodajne brojke, sasvim blizu onih koje smo bilježili kao najbolje od kad je hrvatske samostalnosti.