Sve puno lakše

Parkiranje s jednom papučicom: Renalut nastavlja s funkcionalnim inovacijama

P. N.

Napredni sustav pomoći pri parkiranju ide još dalje od sustava Easy Park Assist jer automatizira sve parkirne manevre



Marka Renault već više od stoljeća dokazuje da su inovacije u srži njezina DNK-a. Renaultovi inženjeri već godinama ne prestaju smišljati nove načine kojima bi živote vozača učinili ugodnijim, praktičnijim i sigurnijim. Svojim izumom »Parkiranje jednom papučicom«, inženjer za razvoj sustava Jong-Hoon i inženjer za razvoj algoritama Pape u potpunosti slijede tradiciju koja se temelji na pretvaranju prepreka u prednosti.


Renault već godinama nudi sustave pomoći u vožnji kako bi kupcima pojednostavio parkiranje. Isprva su to bili parkirni senzori koji su se proizvodili od 1990. do 2000. godine. Najprije su bili ugrađivani u stražnji dio vozila, a potom i u prednji. Nekoliko godina kasnije, kamera za vožnju unatrag ili čak kamera od 360 ° koja nudi »pogled iz ptičje perspektive« upotpunila je ovaj sustav. Predstavljanjem sustava pomoći pri parkiranju Easy Park Assist u modelu Espace 5 2015. godine napravljen je golemi iskorak. Kada vozač uključi taj sustav, vozilo traži parkirno mjesto koje odgovara njegovoj veličini, a zatim samo određuje putanju »preuzimajući kontrolu« nad upravljačem. U međuvremenu, vozač kontrolira ubrzanje, kočenje, promjenu stupnjeva prijenosa između vožnje unatrag i naprijed te ručnu kočnicu.


U redizajniranom Espaceu iz 2019. godine, Renault je otišao korak dalje u automatizaciji parkiranja. Renaultovi inženjeri projektirali su interni sustav pomoći pri parkiranju koji preuzima kontrolu nad upravljačem, od pronalaska parkirnog mjesta do potpunog zaustavljanja.




Napredni sustav pomoći pri parkiranju ide još dalje od sustava Easy Park Assist jer automatizira sve parkirne manevre. Ova ambiciozna misija povjerena je našim perspektivnim inženjerima. Jong-Hoon, inženjer za razvoj sustava pomoći u vožnji, preuzeo je odgovornost za idejnu razradu sustava, a Pape, inženjer za razvoj algoritama za pomoć u vožnji, morao ga je implementirati. Uz jedno važno ograničenje: sustav je morao ostati samo pomoć u vožnji, a ne preuzeti potpunu kontrolu nad vozilom.