Poslovno nadmudrivanje

Objava da Hertz kupuje 100 tisuća Tesli digla vrijednost tvrtke na trilijun dolara. No, sad je došlo do obrata

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Sinoć je na svom Twitter profilu, naime napisao „...ako je bilo što od toga bazirano na Hertzu, želim naglasiti da ugovor još nije potpisan“. Dodao da dogovor s Hertzom ima „nula efekt“ na njihovo poslovanje



Zahvaljujući objavi Hertza, servisa za rentanje  automobila, da su sklopili dogovor o narudžbi čak 100 tisuća električnih automobila Tesla, vrijednost tvrtke Elona Muska preskočila je trilijun dolara.


Nešto više od tjedan dana nakon toga Musk sada kaže kako ugovor ipak nije potpisan.


Sinoć je na svom Twitter profilu, naime napisao „…ako je bilo što od toga bazirano na Hertzu, želim naglasiti da ugovor još nije potpisan“. Dodao da dogovor s Hertzom ima „nula efekt“ na njihovo poslovanje.



Njegova napomena da Tesla ima daleko veću potražnju negoli trenutno može proizvesti možda krije motivaciju za isticanjem da ugovor još nije potpisan. U ovakvim slučajevima masovnih narudžbi proizvođač obično daje veliki popust i čini se da upravo to „žulja“ Muska, koji u situaciji kad ne može zadovoljiti potražnju „običnih“ kupaca koji kupuju po standardnoj cijeni nema razloga davati popuste. To je, uostalom i izrijekom napisao, da će prodavati Hertzu aute s istom maržom kao i regularnim kupcima koji kupuju jedan, a ne 100 tisuća automobila.


S druge strane, po izjavama visoko rangiranih osoba, prošli se tjedan stekao dojam da je dogovor postignut.


Privremeni glavni izvršni direktor Hertza Mark Fields rekao je za Reuters prošli tjedan da će narudžba prvenstveno uključivati vozila Model 3. S obzirom da Teslina najjeftinija limuzina Model 3 počinje od oko 44.000 dolara, narudžba bi mogla vrijediti oko 4,4 milijarde dolara, ako bi bila sačinjena isključivo od tog popularnog modela.


Dapače, iz izjave Hertza stječe se dojam da je rentanje Tesla već započelo. „Vidimo jaku ranu potražnju za iznajmljivanjem Tesla automobila“ – objavili su.


Ostaje da se vidi je li Muskova priča o tome kako ugovor nije potpisan i kako narudžba od 100 tisuća auta ne utječe na poslovanje Tesle, samo način javnog cjenkanja prije potpisivanja ugovora, ili je Musku zaista svejedno hoće li ovaj lukrativni posao biti zaključen ili ne.