Sportsko srce

Novi Mercedesov SL roadster donosi mnogo noviteta pod okriljem AMG-a

T.I.

Foto: AMG

Foto: AMG

Dosad su modeli R230 i R231 bili isključivo dvosjedi, s novim modelom se to mijenja na konfiguraciju 2 plus dva sjedala, iako na zadnjoj klupi odrasloj osobi normalne visine vjerojatno neće biti komforno putovati



Nakon što je u proizvodnom programu bio punih 9 godina, Mercedesova SL-klasa roadstera pod nazivom R231, prepušta mjesto upravo prezentiranom R232 modelu predstavljenom prošli tjedan.


Za početak, sedmu generacija rodastera na tržište ne izbacuje Mercedes već njihova ekskluzivna podružnica AMG, što naglašava njegovu sportsku narav. R232 nije tek nastavak uspješne priče i sitno dorađivanje, već donosi bitne promjene u dizajnu automobila, kao i pogona.

Foto galerija: Mercedes-AMG SL



Na ovom kabrioletu više nam metalnog krova i teškog hidrauličkog sustava, već ga mijenja krov obložen tkaninom koji ne zahtijeva teškeelektro motore za sklapanje i rasklapanje pa se tako štedi 21 kilogram težine i snižava se centar gravitacije radi poboljšanog upravljanja. No, i manji motori s laganim krovom obavljaju svoj posao kako valja: za 15 sekundi se sklapa/rasklapa pri mogućoj brzini od 60 km/h.




Dosad su modeli R230 i R231 bili isključivo dvosjedi, s novim modelom se to mijenja na konfiguraciju 2 plus dva sjedala, iako na zadnjoj klupi odrasloj osobi normalne visine vjerojatno neće biti komforno putovati.


Novi roadster je valjda i zato duži za 9 cm od prethodnika.


Od novosti za spomenuti je da kao standard dolazi poluaktivni hidraulički sustav protiv prevrtanja umjesto jednostavnih torzijskih šipki, AMG Performance 4MATIC+ sustav koji podrazumijeva elektronički kontrolirani stražnji diferencijal i upravljane stražnje kotače koji se okreću u smjeru suprotnom od prednjih kotača do brzine od 100 km/h. Iznad te brzine se okreću u istom smjeru.


Nova je i karoserija, razvijena u AMG-u i bazirana na aluminiju kakav se koristi za izgradnju svemirskih letjelica što je dovelo do toga da karoserija teži tek 270 kilograma.


Automobil pokreće 4-litreni bi-turbo V8 motor u dvije verzije snage: slabili SL 55 razvija 350 kilovata, a jači SL63 dostiže 430 kilovata. Zasad, za kasnije su najavljeni modeli s još jačim V8 motorima, kao i bazični model s motorom s šest cilindara.


Ono što ovaj model veže s roadsterima prethodnih generacija je činjenica da model na potpuno električni pogon nije razmatran, a hibridni nije isključen.


Novi SL stiže u salone i na ceste naredne godine, a cijene još nisu objavljene.