Razuzdanost

Novi McLaren GT: Što donosi ovo izdanje brutalne jurilice?

Edi Prodan

Foto McLaren

Foto McLaren

GT pokreće atmosferski velikan, osam cilindara prima četiri litre zapremine, da bi se na kraju osovinama isporučilo velikih 620 »konja



McLaren je svojoj razuzdanosti odlučio podariti i jedan »razumni« automobil. Model GT bi na tržište trebao stići ili do kraja ove godine ili u prvim mjesecima 2020. Ono što ga karakterizira je manje »brutalno« podešenje podvozja, nešto je i viši od ostalih modela u McLarenovoj gami.


»Običan« je i po većoj funkcionalnosti te uređenju unutrašnjosti. Vanjski je dizajn i dalje impresivan, jedan od najprivlačnijih u svijetu na četiri kotača, pa kad se sve zbroji i oduzme, kao da se željelo ugoditi bogatijoj starijoj populaciji koja unatoč tome što je s godinama postala manje tjelesno elastična, i dalje želi biti na prometnici – maksimalno dinamična.


Pa je tako McLaren GT širok 2,05 metra, no nešto je kako smo već istaknuli viši – 1,21 mu je metar. Kad smo spominjali funkcionalnost, kao i činjenicu da mu je motor središnje smješten, straga u »bunkeru« ima skoro 480 litara korisnog prostora, a da bi se sve iskoristilo, ispod prednje »haube« je još 150 litara.




Unutrašnjost ima dva sportska sjedala, ali rekli smo nije tu riječ o sportašu koji umara na duljim relacijama. Ne, on ide jako brzo, a opet ponaša se kao limuzina. Kao najveći coupei premium brandova njemačkih proizvođača.


Zanimljiva je i središnja konzola jer nije se razmetalo s velikom promjerom LCD ekrana nego se sofisticiranijem okomitim postavljanjem omogućilo jednako pedantno i jednostavno iščitavanje svih parametara. Izbjeglo se naprosto da armatura izgleda »k’o dnevni boravak«, već je zadržala sportsku žustrinu, informativnost bez pretjerivanja.


GT pokreće atmosferski velikan, osam cilindara prima četiri litre zapremine, da bi se na kraju osovinama isporučilo velikih 620 »konja. Osovinama i kotačima od kojih prednji imaju promjer od 20, stražnji još i više – 21 inč. Tako posloženi GT do brzine od 100 km/h dolazi za 3,2 sekunde, što i dalje, ma koliko dakle bio »funkcionalniji«, ide u red najbržeg u automobilskom svijetu. Maksimalna mu je brzina 326 km/h. Što smo ono rekli – normalniji?!


I na kraju čitave priče dolazi cijena koja još uvijek dakako nije poznata. Načelno trebalo bi računati s iznosom od oko dva milijuna kuna. Mada, s obzirom da je riječ o atmosferskom motoru golemog CO2, točan je izračun moguć kad budu precizno iskazani svi podaci.