ZA SIGURNIJU VOŽNJU

Nova aplikacija: Telematika omogućuje analizu i korekciju ponašanja u prometu

Vladimir Mrvoš

Vozačima s najboljim ocjenama bit će omogućena dodatna pokrića prilikom ugovaranja nove police osiguranja



Sve je veća primjena moderne tehnologije u vozilu, kako bi se vozačima olakšalo upravljanje vozilom, ali i povećala sigurnost. Tehnologija u isto vrijeme može nadzirati vožnju, te se može sa sigurnošću mogu prepoznati vozači koji se drže prometnih pravila, kao i oni koji ih svakodnevno krše. U svijetu osiguranja, ali i pravičnosti nije u redu da nepažljivi vozači, plaćaju isto osiguranje kao i oni koji se drže prometnih pravila. Zbog toga digitalizacija auto osiguranja, postaje sve više standard, a osiguravatelji uz pomoć tehnologije pokušavaju nagraditi pažljive vozače.


Croatia osiguranje tako je predstavilaaplikaciju LaqoPrevent. Riječ je o jedinstvenom programu prevencije koji uz pomoć naprednih tehnologija promiče i nagrađuje odgovorno ponašanje vozača i smanjenje rizika u vožnji. Program LaqoPrevent postao je i dio ponude Croatijinog LAQO digitalnog osiguranja. S obzirom da LAQO trenutno nudi osiguranje motornih vozila, prva inicijativa u sklopu programa LaqoPreventa promiče sigurnu vožnju i odgovorno ponašanje u prometu korištenjem naprednog tehnološkog rješenja telematike dostupne u sklopu LAQO aplikacije. Korisnici tako mogu pratiti različite aspekte svoje vožnje i utjecati na smanjenje ključnih rizika u prometu te biti nagrađeni za odgovorno ponašanje i dobre rezultate.


Telematika je napredno tehnološko rješenje koje u primjeni omogućuje pojedincima da analiziraju i korigiraju svoje ponašanje u prometu. Ova tehnologija unutar LAQO aplikacije koju korisnici dobrovoljno aktiviraju na svojim mobitelima, prati način vožnje, prekomjernu brzinu, naglo kočenje i korištenje mobitela tijekom vožnje. Program nagrađuje dobre vozače pa će korisnicima s najboljim ocjenama biti omogućena ekskluzivna dodatna pokrića prilikom ugovaranja nove police osiguranja. U sklopu programa provodit će se i niz izazova i natječaja kojim će se korisnike dodatno pozivati na odgovornu vožnju.




– Pokretanjem ovog programa prevencije temeljenog na naprednim tehnologijama, promovirat ćemo i nagrađivati odgovorno ponašanje u svim aspektima života, počevši sada sa sigurnosti u prometu, kaže predsjednik Uprave Croatia osiguranja, Davor Tomašković.


Ana Zovko, direktorica sektora za digitalni razvoj u CO, najavila je i nove digitalne inovacije, sa svakim novim osiguranjem koje bude lansiramo u sklopu LAQO branda, a koristiti će se nove napredne tehnologije. Marijan Mumdžiev, CEO Amoda čiji je tim za LAQO razvio tehnološko rješenje, može se pohvaliti da su u insurtech sektoru dobili mnogobrojna internacionalna priznanja i nagrade, a Financial Times proglasio je Amodo jednom od 5 top insurtech kompanija u svijetu. Inicijativa unutar LaqoPreventa koja potiče odgovornu vožnju posebno je važna jer je Hrvatska visoko u crnim statistikama u broju prometnih nesreća.


Već godinama, Hrvatska ima upola veću smrtnost na cestama od EU prosjeka. Najčešći uzroci nesreća su brzina, alkohol, nevezanje pojasa i upotreba mobitela tijekom vožnje. U statistici nesreća iz 2020. iskače i podatak da su većinu nesreća prouzročili mladi vozači.
Iskustvo vožnje uz aplikaciju opiso nam je Dragan Petric, stručni voditelj grupe mobilnih uređaja, vodeće svjetske expertne organizacije EISA, koji je vozio Mazdu 3 benzinac sa 120 KS s 25 godina vozačkog iskustva.


– Greška koju sam počinio čak tri puta u vožnji koja je trajala svega 10 minuta bilo je naglo kretanje. Brzinu sam prekoračio tijekom 3,8% rute, a prekomjerno sam je prekoračio tijekom 2% rute. Jednom je telematika zabilježila i kako samo rukovao mobitelom… Bila je riječ o gradskoj vožnji, dugoj svega 4,4 kilometra, kaže Petric.


– Iznenađen ponajviše naglim kretanjima, kojih nisam bio svjestan, narednih nekoliko vožnji odmah sam nastojao kretati nježnije. Ne zbog nagrada, ne čak niti zato što bih vjerovao da ta nagla kretanja utječu previše na razinu sigurnosti moje vožnje, već me, naprosto, smetalo da me takva stvar – o kojoj nikad ne razmišljam – čini lošijim vozačem no što sam mislio da jesam. Možda je, naprosto, tih 120 KS u mojoj Mazdi 3, inače, prvom mojem autu u životu koji ne mrzim zaslužno za ta prebrza kretanja, ali nebitno – odlučio sam to korigirati, objašnjava nam Petric.


– Mobitel sam ionako počeo manje prčkati – jednako podsvjesno – znajući da će bodova zbog toga biti manje i znajući da to jest opasno, itekako… Što se tiče prekoračenja brzine, u gradu ionako vozim »po osjećaju«, a ne baš gledajući ograničenja na prometnim znakovima, a i ovih par postotaka prekoračenja tijekom cijele rute mi se ne čini kao nešto što me čini lošim vozačem. Kroz narednih nekoliko dana tako su moje vožnje počele dobivati sve veću ocjenu, pa sam najčešće dobivao između 75 i 85 od mogućih 100. Prvu stotku sam osvojio nakon nepunih tjedan dana korištenja telematike. Vožnja u trajanju od 18 minuta, na relaciji dugoj 8,8 kilometara prošla je bez naglih pokreta, bez ijednog prekoračenja brzine i bez prčkanja telefona. Imao sam samo dva odlazna poziva, no kroz hands-free sustav, pa mi LaqoPrevent, očigledno, nije oduzeo bodove… Kasnije sam stotku osvojio još nekoliko puta, opisuje svoja iskustva Petric.