iStock
Prema sporazumu između Washingtona i Bruxellesa, SAD je od 1. kolovoza uveo osnovnu carinu od 15 posto na automobile iz Europe
povezane vijesti
Izvoz njemačkih automobila u Sjedinjene Američke Države pao je za gotovo 14 posto u prva tri tromjesečja ove godine, što ga čini najteže pogođenom granom njemačke industrije u trgovinskom ratu koji je pokrenuo američki predsjednik Donald Trump, pokazuje istraživanje koje je u ponedjeljak prenio Reuters.
Prema sporazumu između Washingtona i Bruxellesa, SAD je od 1. kolovoza uveo osnovnu carinu od 15 posto na automobile iz Europe, što je znatno manje od Trumpove početne najavljene stope od 25 posto, uz već postojeću pristojbu od 2,5 posto.
Njemačke inženjerske tvrtke također su se borile s režimom carina, a istraživanje pokazuje da je izvoz u tom sektoru u SAD pao za 9,5 posto u prvih devet mjeseci 2025.
Izvoz strojeva podliježe američkoj carini od 50 posto na proizvode od čelika i aluminija.
Kemijska industrija također je zabilježila pad izvoza na svoje najveće izvozno tržište za 9,5 posto, iako se u izvješću navodi da se to ne može pripisati isključivo carinama, nego i smanjenoj proizvodnji u Njemačkoj zbog viših cijena energije.
U svim sektorima, njemački izvoz u SAD pao je za 7,8 posto u odnosu na prethodnu godinu tijekom tri tromjesečja, nakon prosječnog rasta od gotovo pet posto u usporedivim razdobljima od 2016. do 2024. godine.
“Budući da se trenutno mora pretpostaviti da se američke uvozne carine neće vratiti na razine prije Trumpove administracije u doglednoj budućnosti, značajan oporavak njemačkog izvoza u SAD malo je vjerojatan“, rekla je autorica studije Samina Sultan, zaključujući da je ovakvo stanje “novo normalno” za njemačke izvoznike.