Automobilski sektor unutar godinu dana ugasio je ukupno oko 51.500 radnih mjesta, što je gotovo sedam posto radne snage toga sektora, prema EY-u. Sveukupno, broj zaposlenih u industriji zaključno s 30. lipnjem smanjen je za 2,1 posto, na 5,42 milijuna, što je pad za približno 114.000 radnih mjesta tijekom 12 mjeseci, na temelju podataka njemačkog statističkog ureda Destatisa.


Od 2019. godine radna snaga smanjila se za oko 245.000, odnosno za 4,3 posto.




Broj radnih mjesta smanjuje se u uvjetima sve slabijih prihoda u industriji, koji su u drugom tromjesečju smanjeni za 2,1 posto, bilježeći pad osmo tromjesečje zaredom. Svi sektori, uz izuzetak elektronike, izvijestili su o slabijim prihodima, pri čemu se proizvođači automobila suočavaju sa slabom potražnjom, konkurencijom iz Kine i prelaskom na električna vozila. Prihodi u automobilskom sektoru pali su za 1,6 posto.


Njemačku industriju pritišću i visoki troškovi energije, birokracija, slaba domaća potražnja i trgovinske napetosti sa Sjedinjenim Državama. EY je primijetio da su američke carine i pad izvoza u Kinu teško pogodili njemačke proizvođače.


Velike tvrtke, uključujući Mercedes-Benz, Volkswagen (VW), Bosch, Continental i ZF, najavile su programe smanjenja troškova, dok Porsche planira uglavnom zatvoriti svoju podružnicu za baterije Cellforce.


Osim automobilskog, gubitak radnih mjesta zahvatio je i druge sektori industrije, uključujući strojarstvo i proizvodnju metala koji su izgubili 17.000, odnosno 12.000 radnih mjesta, dok su kemijski i farmaceutski sektor ostali uglavnom stabilni.


EY je upozorio da će se takav trend vjerojatno nastaviti, što će utjecati na nove diplomante i mlade inženjere koji će se suočiti s manje prilika. Konzultantska tvrtka primijetila je da njemački automobilski i sektori strojarstva zapošljavaju znatno manje mladih ljudi nego prošlih godina.


„Svjedočit ćemo porastu nezaposlenosti među diplomiranim studentima – nešto što se u Njemačkoj nije dogodilo već dugo vremena“, rekao je glavni partner u EY-u Jan Brorhilker.